Aaahh leiding bevroren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat is ook wat. Wilde ik vanmorgen heet water uit de kraan om me te wassen............geen water. Dus ik de douche proberen..........geen water. De koud waterkraan deed het nog wel en beneden deed ook alles het nog.
    Wat blijkt is de heet water leiding bevroren. Als het maar niet zo erg is dat straks de leiding kapot gevroren is, want dan zijn we aardig ver van huis ben ik bang. Nu komt er straks iemand van het installatiebedrijf om het te fixen, maar je staat wel even raar te kijken.
    Jullie hebben er wel niets aan om dit te weten, maar ik baal er zo van dat ik het toch even kwijt moest aan zoveel mogelijk mensen ;)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    DAs echt balen zeg. Het wordt verlopig ook niet echt warm dus ben benieuwt hoe ze dit oplossen. Heb een keer gehad dat mijn verwarming het niet deed en dus ook leiding bevroren. Wist ik veel dag je hem nooit met onder nul helemaal uit moest zetten. :)

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hebben mijn ouders een keer gehad, nu waarschuwen ze mij meteen met strengere vorst dat ik de verwarmingen op moet draaien. Vanaf gisteren ook gedaan... ben benieuwd of dit werkt dus.Maar deze tip kregen mijn ouders toen dus van de monteur. Hoe het is opgelost toen weet ik niet meer was nog jong ;) sterkte er mee!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd onder nul niet uitzetten en alle verwarmingen in huis open draaien bij strengere vorst zoals nu. Ik heb de thermosstaat op 15 nu 's nachts en de cv slaat een paar keer aan nu zodat alles even verwarmt wordt (de verwarmingen dus) zelf merk ik er niks van want echt warm wordt het er niet van op de slaapkamers haha.

5. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier hamert manlief er ook op dat de verwarming aan moet blijven maar heb net de verwarming boven toch lekker uit gedaan en raam opengezet voor 2 uurtjes beetje frisse lucht hoor :)

balen ts, hopelijk kunnen ze het nog fixen

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het is de verwarming niet, die doet het gelukkig nog. Die gaat ook nooit onder de 16 graden, zeker niet nu we een kleine uk van nog geen 3 maanden hebben. En dat die bij vorst nooit uit mag dat wist ik gelukkig wel :)
    Het is de leiding van de cv-ketel naar de badkamer. We hebben gisteravond beide nog gedoucht, dus daarna is ie heel rap afgekoeld en bevroren. Geen idee dat dat zo snel kan gaan.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb hier ook de radiator in de badkamer opengezet. niet dat het dara koud is maar idd. je weet nooit

8. christina89

christina89 Niet meer actief

ik heb wel eens gehoord dat gewoon koud water minder snel bevriest dan afgekoeld heet water

wij hebben ook de verwarmingen boven op (anti) vries beveiliging staan

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heel voorzichtig de leidingen opwarmen. bijv. een extra kacheltje in de buurt zetten.
    Maar niet met grof geweld ontdooien want dan kan de leiding echt knappen/scheuren en dan wordt je niet blij...

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Anders met een lauwe heetwater kruik de verwarmingsbuis langzaam ontdooien, werkt ook

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde! We hebben nu een elektrische kachel staan om de leiding te ontdooien ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

suc6, ik hoop voor je dat het niet echt kaduuk is allemaal, dan ben je verder van huis.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Thanks voor jullie meedeleven. Ik heb er nu ook een extra kacheltje bij staan. 'T was er hooguit 7 graden, maar de oostewind zal wel de boosdoener zijn geweest. Vriendlief is nu een bulk isolatiemateriaal kopen hopende dat het vanacht niet weer gebeurt. Het installatiebedrijf komt zo nog langs.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh wat vervelend zeg. Bij ons is de afvoer van de gootsteen beneden bevroren. Mijn water stroomt dus niet meer weg.

15. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Wat vervelend zeg! Hopelijk is het snel opgelost

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Jaaaa, de boel stroomt weer. We hebben het gelijk geïsoleerd.

@Marijke; oei dat is ook heel vervelend zeg. Hoe kun je dat oplossen?

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    TS, bedankt voor je topic. Het herinnerde mij eraan dat we de buitenkraan nog moeten aftappen.

18. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Vorig jaar of het jaar ervoor alweer hadden wij ook de buitenkraan niet asfgesloten. Resultaat mijn man ging gelukkig vroeg weg en stond tot zijn kuiten in het water in de keuken leiding geknapt in de muur van de keuken niet leuk! Dit jaar alles netjes voorbereid al in november ofzo ;)

19. susy26

susy26 Niet meer actief

hier staat de verwarming snachts nu op 17 graden

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Warm/heet water laten stromen, en morgen gaat mijn vriend even van die isoleerdingen voor om de buis heen halen.

Deel Deze Pagina