's Avonds te weinig melk

Discussion in 'Borstvoeding' started by Saar22, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De titel zegt het al, ik heb de laatste paar avonden echt te weinig melk. Ik merkte het al een week of 3 dat de avondvoeding moeizamer ging, maar nu is mijn meisje echt niet meer tevreden. Dan loopt mijn man een half uur met haar en leg ik haar weer aan.

Wat ik doe:
    - Volledig op verzoek
    - Slaapt van 9-9
    - 5-6 voedingen op een dag
    - Borsten goed leeg laten drinken
    - Op mijn verzoek drinkt ze niet
    - 's Avonds clusteren
    - Wisselvoedingen

Iemand nog tips want ben echt bang dat het niet meer goed gaat komen (ik weet stress is ook niet goed).

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook gehad bij de oudste, zij sliep van 7-7. Ik kolfde s avonds laat en gaf haar dat er voor het slapen gaan achteraan. Scheelde een hoop frustratie van beide kanten.
    Met 6 maanden kwam ze weer vaker, ook s nachts en was het niet meer nodig.

3. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Ow dit heb ik ook zeer lange tijd gehad heb inderdaad soms wat afgekolfde melk gegeven maar alleen om soms even btje bij te kunnen komen. Verder gewoon hele avonden met hem aan de borst gezeten. En ineens was het weer goed. Maar heeft echt een paar weken geduurd zelfs zo erg dat ik op het punt stond om op te geven

Succes!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet je man laten rondlopen, maar je kind het werk laten doen. Als er in de avond te weinig uitkomt, dan is er maar eentje die daar echt verandering in kan brengen: je kind. Door te regelen of te clusteren.
    Neem zelf in de avond ook rust.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik cluster 's avonds al, maar op een gegeven moment komt er te weinig uit waardoor mevrouw driftig wordt. Aanleggen en blijven zitten heeft dan echt geen nut. Als ze gekalmeert is proberen we het uiteraard weer opnieuw. Maar goed even volhouden dus:)

6. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    de makkelijkste en snelste manier om de productie op te krikken is weer een nachtvoeding te gaan geven of om 's nachts te gaan kolven.

7. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een nachtvoeding, dan is je prolactineniveau hoger en dat hormoon zorgt voor meer melkaanmaak.
    Vaak aanleggen, ook overdag helpt hiernaast olk. Of na de voeding nog na kolven.

Als het echt niet meer lukt kun je nog domperidon gaan slikken, zou wel overleggen met lactatiekundige. Heeft mij heel goed geholpen.

8. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

Sep 4, 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Ik heb avonden achter elkaar met een pot thee op de bank gezeten, beetje kletsen, beetje tv kijken... en vooral mijn kindje voeden. Als ze de ene borst niet meer wilde, dan draaide ik haar en kreeg ze de andere.

Dit heeft volgens mij wel iets van 9 avonden achter elkaar geduurd voordat ik van deze clusteruren af was. Ik had besloten me relaxed te gaan voelen en hier ontspannen mee om te gaan. Je kindje en je lichaam gaan het samen écht wel regelen... niet stressen... vooral zelf ontspannen en rusten en veel drinken terwijl zij de voeding op gang laat komen bij jou.

Share This Page