Hallo dames Ik heb een probleem en hoop dat er iemand is die tips heeft voor mij. Ik ben pas bevallen van mijn derde en geef nu ook weer voor de derde keer bv. Ik heb nu veel pijn tijdens het voeden aan mijn rechtertepel en zelfs na een uur voel ik het soms nog. Aan de linkerkant heb ik er geen last van. Het doet zo'n pijn dat ik erover denk om alleen links te geven. Bij mijn eerste was dit al zo maar toen leek het minder pijn te doen. Na 10 maanden stopte mijn kindje er zelf mee. Ik heb toen in het begin even moeten kolven en dat was helemaal pijnlijk. Bij mijn tweede ben ik na een jaar alleen de linkerkant gaan geven en dat ging goed. Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik zie er nu zo tegenop om te voeden als de rechterkant moet dat ik al moet janken als ik eraan denk. Sorry beetje lang verhaal geworden
Hier precies hetzelfde verhaal maar dan met de linkerzijde en vermoedelijk is spruw bij ons de oorzaak.Bij onze dochter is geen spruw te zien in haar mondje maar dat zou ook niet alleszeggend zijn.Morgen bel ik sowieso de huisarts om haar toch mee te behandelen want voor mezelf ben ik al begonnen om na iedere voeding daktarin te smeren.Ik heb ook enorme pijn tijdens het drinken en idd wel 1-2 uur na het voeden brandt het nog enorm en straalt soms gewoon door naar mijn rug.Vorige week was ik er ook echt een beetje ziekig van dus het zou ook kunnen zijn dat ik toen tegen een borstontsteking aanzat. Ik heb haar zojuist met links gevoed en het lijkt nu iets beter te gaan.Ik laat haar de hele borst leegdrinken.Het brand nog wel een beetje maar lijkt iets minder dan een aantal dagen terug.Ik zie er ook tegenop om haar aan die kant te voeden want soms zit ik echt met kromme tenen te voeden en wordt ik gewoon misselijk van de pijn.Ik heb inderdaad ook overwogen om alleen nog maar met rechts te voeden maar dat lijkt me uiteindelijk ook best wel weer belastend voor die borst. Heb je ook harde knobbels in je borsten of rode plekken??. Ik heb dit wel en masseer ze nu tegenwoordig vlak voor de voeding zoveel mogelijk weg en ook tijdens het voeden masseer ik naar de tepel toe want verstopte melkklieren kunnen een borstonsteking veroorzaken. Kijk anders ook even in het mondje van je baby of de billetjes of daar geen schimmel/spruw aanwezig is. Je schijnt ook een syndroom van Raynaud te hebben wat ook deze klachten geeft.Google maar eens op Raynaud en borstvoeding. Ik heb nu verder geen tips maar wel veel herkenning(helaas). Succes!! Gr Ingrid.
Ik zie dat je kindje pas 5 daagjes is (nog gefeliciteerd)!!. Aangezien je het voorgaande keren ook heb gehad dan toch maar eens kijken bij Raynaud wat ik al eerder schreef. Je hebt geen kloven??. Gr Ingrid.
Dankjewel Ik zat idd te kijken bij raynaud en het lijkt er heel veel op Het is mij deze keer nog niet opgevallen dat het wit werdt maar heb er ook niet echt op gelet. De vorige keren was het idd zo. Ook dat het met kou verergerd en dat het maar aan een kant is. Nee heb geen kloven en spruw heb ik ook gehad (nu nog niet) en dat voelde toch anders ook alleen met en even na het voeden maar niet uren daarna. Ik heb om 12 uur gevoed en nu doet het nog pijn. Dankjewel voor je reactie en jij ook veel succes
Nu zit ik weer te denken wat ik nu moet doen misschien toch maar alleen de linkerkant geven maarja hoe gaat dat. Pfff
Ik heb ook raynaud gehad en dat is idd geen pretje en enorm pijnlijk. Letergoed op dat jekindje goed aanhapt, evt net zo lang proberen tot t goed is. Als hij klaaris met drinken meteen weer alles dicht doen zodat je borst/tepel weer lekker warm wordt. Kou is bij Raynaud enorm pijnlijk! Hoe is de vorm van je tepel als je kindje loslaat? Isdeze mooi rond? Gefeliciteerd met jullie kleine!
@Quinnie:je kunt ook Calcium en Magnesium voor de Raynaud slikken.En is ernstige gevallen kan de huisarts iets voorschrijven.Aan 1 kant voeden heb ik geen ervaring. Op internet is veel te vinden over Raynaud en zelf zit ik ook nog steeds in twijfel of ik hetzelf niet heb ipv spruw.De klachten worden hier wel minder lijkt het.Afgelopen nacht heeft ze aan de linkerzijde gedronken en de pijn was toen niet zo aanwezig en ook daarna.Op een gegeven moment moest ik na elke voeding aan die kant 2 paracetamollen innemen omdat het anders gewoon niet uit te houden was.Is natuurlijk niet de bedoeling van het borstvoeding geven. Misschien kun je eens informeren bij een lactatiedeskundige. Succes!!.
Bedankt voor de reacties en tips Het gaat nu wat beter. Ik voed hem nu liggend aan die kant en dat gaat nu een stuk beter. Ik wacht nu ook tot er al wat melk uit komt en hou het goed warm dat scheelt echt heel veel ik heb nu ook geen pijn naderhand meer alleen in het begin en soms tijdens het voeden. Oja hij moet wel goed wakker zijn en honger hebben anders hapt hij niet goed. Groetjes quinnie
Gelukkig gaat het al beter. Idd het goede aanhappen is heel belangrijk. Soms gaan ze weleens half aan de tepel liggen zuigen en dat kan ook zo pijnlijk zijn. Succes!!. Gr Ingrid.