Ik ga vrijdag 13 mei trouwen aan de andere kant van Nederland. Woensdag vertrekken we alvast, omdat we ter plaatse nog het één en ander kmoeten voorbereiden. Nu ben ik al 3 weken met een gerenommeerde bruidswinkel aan het bellen (en mailen) wanneer ik nu mijn bestelde bruidsjurk mag komen afpassen (normaal is 6 weken van tevoren volgens hun eigen woorden). Uiteindelijk kreeg ik een indicatie wanneer hij zou arriveren; tussen 25 april en 1 mei. Was wat kort dag, maar het zou allemaal goed komen zeiden ze. Je raadt het al, ik kreeg geen bericht. Ik weer gebeld. De jurk was wel al gearriveerd vanuit Frankrijk bij de distributeur in Nederland. Daar werd hij nagekeken en zou dan verstuurd worden naar de bruidswinkel. Nou mevrouw, uiterlijk woensdag (vandaag) kunt u komen afpassen! Het is dus woensdag en geen bericht gehad. Aangezien ik in tranen ben, heeft mijn aanstaande gebeld (met dezelfde persoon die ik al die tijd hierover gesproken heb). Wat bleek, de jurk ligt nog steeds in Parijs ( ) en nu pas zag hij de ernst ervan in. Maar het zou nog steeds allemaal goed komen (yeah right) waarschijnlijk komt hij vrijdag binnen. Het zou wel een staartje krijgen bij het management blabla en de schoenen zouden gratis zijn. Aangezien ze normaal op zaterdag geen coupeuse in huis hebben, gingen ze er eentje regelen en er werd beloofd aan mijn man dat ze mij terug gingen bellen om een afspraak te maken. Hebben ze nog niet gedaan. Wat moet ik nu doen? Ik geloof niet dat de jurk nu opeens in 2 dagen vanuit Parijs zaterdag in de bruidswinkel komt te hangen. Ze blijven maar zeggen dat het goed komt, maar ik moet ondertussen toch een plan B gaan verzinnen? Zo kort van tevoren even een andere jurk regelen klinkt niet aantrekkelijk. Alles is gebaseerd op deze jurk! Maar dadelijk moeten trouwen in mijn strandjurk is natuurlijk ook geen optie. Oh help.
oh hier zou ik ook echt nerveus van worden!! kan je niet (in geval van nood) een huurjurk passen en eventueel huren als hij er niet op tijd is? ik hoop voor je dat het alsnog goedkomt!!
Volgens mij als je dit verhaal uitlegt bij een andere bruidswinkel, zijn zij vast bereid je te helpen met een plan B... Niet ideaal, maar nood breekt wet. Gewoon even in de telefoon klimmen, dus..? Ik zou er overigens ook geen vertrouwen meer in hebben, hoor! Heel slecht van die winkel dat ze NU pas inzien dat het wel errug kort dag geworden is. Bizar!
Oh wah wat afschuwelijk, hier zou ik echt niet tegen kunnen. Ik zou a la minuut een andere kopen, jammer van het geld maar dan heb je er tenminste 1! Dan moten ze jouw het geld van die andere jurk maar teruggeven!
Ikzelf heb mijn trouwjurk 2 dagen van te voren gekocht. Wilde eerst niet, en toen toch wel, niet, wel. Mij maakte het eigenlijk geen ruk uit. Ik hang daar niet aan. Maar in jou geval zou ik me ook zorgen maken en eens flink op mijn strepen gaan staan en een plan B gaan organiseren. dit is toch geen manier van doen? Onderneem actie en wel nu! Ik hoop dat het goed komt en je de jurk van je keuze kan dragen.
De schoenen gratis?! Wat is dat nou voor tegemoetkoming hierin? Ik kan begrijpen dat je nerveus bent, schofterig ook dat ze je niet op de hoogte houden van waar je jurk nu is en wanneer er gepast kan worden. Ik denk dat je het beste nog maar naar een andere jurk op zoek kan gaan, hoe ellendig het ook is, ik zou er niet op vertrouwen dat jouw jurk opeens vanuit Parijs hier over 2 dagen is, tot nu toe zeggen ze ook maar steeds wat om je gerust te stellen wat niet klopt. Ik hoop natuurlijk wel dat je je droomjurk alsnog op tijd krijgt, maar het brengt wel veel stress met zich mee op zo'n manier.
Mag ik vragen welke zaak het is? Ik heb nogal wat ervaring in de bruidsmode aangezien ik er ook in gewerkt heb. En het is kortdag maar het gebeurd wel vaker inderdaad. Heel vervelend en erg laks van ze dat ze niet sneller actie hebben ondernomen. Je kunt ook altijd even face to face langs gaan. Dat huilen werkt dan alleen maar in je voordeel!
Had je een speciale bruidsjurk dan waarop alles gebaseerd is, een groene ofzo? Als je heel slank bent (ondanks je zwangerschap), ongeveer 1.80 m en 66 kg, wil ik je de mijne wel toesturen. Hij is niet groen..
jeetje zeg wat klote!! Stel je jurk beland bij de douane en word niet doorgelaten, dat weet je van te voren ook niet ze hebben nu zoveel beloftes gedaan die niet zijn nagekomen, ik zou een andere jurk eisen (gratis) en dat je het geld van die andere terug krijgt en anders een stuk in de krant gaat zetten over hun gang van zaken en hun bij niemand aanbeveelt. Op tv (volgens mij kassa) was er ook een stuk over een bruidszaak die mensen oplichte, weet niet of het er iets mee te maken kan hebben?
Het is toch niet van haar he? Verdachte oplichting met bruidsjurken aangehouden-Nieuws-Opgelicht.nl Was een item van Alberto Stegeman in Undercover in nederland. Ik hoop van niet en dat alles goedkomt.
Is het wel een echte bruidswinkel die bekend staat ? Er zij nogal wat oplichters in deze wereld! idd bij kassa zie je er veel over maar ook bij Alberto Stegeman zag je laatst een heel stuk erover... Mijn nichtje heeft een bruidsjurk gehuurd voor 700 euro geloof ik (ik vond het belachelijk veel maar het bleek een jurk van 4000 euro te zijn ofzo! ) nu blijkt dat dat dus een oplichtster was!!! En nu heeft ze een andere jurk moeten zoeken terwijl ze al wel een groot gedeelte had betaald, gelukkig trouwen zij pas in juli maar toch! Ik zou zeggen: neem contact op met een andere zaak en kijk daar of je iets kan vinden! Succes ermee!
jeetje zeg!!! ik zou als de donder op je strepen gaan staat en zorgen dat de bruidsmode zaak een koerier naar parijs toe stuurt om vandaag die jurk te halen! en inderdaad naar een andere zaak om daat een plan b af te spreken!
jeetje, wat een probleem!!! Op je strepen staan hoor. Ik geloof er helemaal niet in, maar mn wenkbrauw ging wel even omhoog toen ik las dat je op vrijdag de 13e trouwt
Ik moet door jouw verhaal ook gelijk denken aan die uitzending van Alberto Stegeman die ik laatst zag, over die vrouw van die bruidszaak die mensen oplichtte. Ik zou ook flink in spanning zitten nu. Ik hoop echt dat je die jurk op tijd binnen krijgt. Succes en alvast een hele mooie dag en hopelijk mooi weer en een trouwjurk.
pffff dit is dus mijn ergste bruiloftsnachtmerrie..... Wat een horror verhaal! Ik zou ook wel graag willen weten welk bedrijf het is zodat ik daar niet heen ga Maar wat nou op laten sturen? Ze zouden hem persoonlijk op moeten gaan halen! En de schoenen gratis..Sorry maar ze mogen echt wel heel wat meer doen om je tegemoet te komen! Wat een stress zeg zo voor je grote dag. Hoop heel erg voor je dat alles goed gaat komen! *geeft een digi knuffel*
Oh jakkes wat erg zeg! Ook ik moest meteen aan het tv programma denken. Ik zou vandaag nog naar de betreffende bruidswinkel gaan en een andere jurk eisen...desnoods eentje die in de winkel hangt en die maken ze ter plekke maar op maat voor je!
Even off topic. Tussen NL en Frankrijk is vrij verkeer van personen en goederen dus geen douane. Dat zal het probleem niet zijn. On topic, direct langs gaan bij de bruidszaak en op je strepen gaan staan dat ze (wat iemand anders ook al zei) een express koerier laten komen vanuit Parijs. Dan kan de jurk binnen 5 uur in NL zijn. Dat moeten ze nu gewoon voor je doen, lijkt me niet meer dan logisch. En als ze niet meewerken dreigen dat je hun naam op verschillende trouwfora gaat neerzetten waarin je hun "service" meldt. Lijkt me dat ze mee moeten werken. Succes!
Geen paniek hoor meid. Als de winkel beloofd dat je je jurk op tijd zal hebben, dan zal je die op tijd hebben. Ikzelf ben vorig jaar in juni getrouwd maar was heel erg kort voor mijn trouw (3 maand) mijn jurk gaan bestellen. Volgens hun zou het nipt worden MAAR het was absoluut mogelijk. Ik was hierover ook erg nerveus en had enkele keren gebeld en ze stelden me telkens gerust. En voila, 3 dagen voor mijn trouw was mijn jurk klaar en kon ik gaan passen. Ze hebben nog retouches moeten uitvoeren maar de dag voor onze trouw kon ik mijn prachtige jurk gaan ophalen Komt goed, ben ik zeker van Alvast gefeliciteerd en geniet volop van jullie dag! x
Wat een stress zeg! Ik zou ook zeggen persoonlijk langs de winkel gaan en laat zij maar ter plekke met een oplossing komen. Veel succes en hopelijk komt je jurk toch nog op tijd. Kwebbel