Haat aan collega!!!

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Mama13, Dec 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama13

Mama13 Actief lid

Dec 12, 2012
    148
    4
    18
    Hallo allemaal, ik kom even mijn hart luchten. Ik ben alweer een tijdje aan het werk als dans docent. In mijn zwangerschapsverlof heeft er iemand tijdelijk voor mij ingevallen. Zij heeft toen een aantal uren naar mijn verlof gekregen omdat ik dit niet meer zag zitten wn. Haar wel geschikt leek. Maar nu word het een andere verhaal. Mijn collega treitert en irriteerd mij ontzettend. Ten eerste zet ze mij continu in een verkeerd daglicht bij mijn baas en bij de moeders van de kinderen. Terwijl ik echt altijd heel toegewijd ben en veel plezier in mijn werk had. Voor mijn zwangerschap stroomden de aanmelding en leden binnen. Maar zij steekt hier nu echt een stokje voor. Het is zelfs zo erg dat ze dingen bijvoorbeeld niet goed doorgeeft en dat ik dan voor lul sta en ik heb het gevoel dat iedereen met haar mee werkt ik voel me niet meer fijn terwijl ik zo van dansen en mijn werk hou.. Wat moet ik doen?!

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Het benoemen en met haar en je baas in gesprek gaan??
    Dat is denk ik de enige manier om het op te lossen..

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    idd zeggen tegen haar en met je baas in gesprek gaan.

4. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

Mar 10, 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    ik zou haar passeren en een gesprek aanvragen met je leidinggevende. haar bedrag komt het bedrijf niet ten goede als ik het zo lees, ik zou het in het gesprek wel zakelijk houden en met aanwijsbare voorvallen komen. dit soort gesprekken moet je goed voorbereiden, anders kost t je nog je baan.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik sluit me aan bij het bovenste en ik zou het bij mezelf houden:
    -"het is mij opgevallen dat ... "
    - "ik vind het vervelend dat ..."

Sterkte!

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut naar boven escaleren (dus naar je baas). Dit is niet iets wat jij in overleg met je collega moet regelen, maar gewoon iets wat je baas moet weten.

7. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn leidinggevende is er een die ons altijd eerst weer terugstuurt de situatie in: Los het eerst zelf maar op principe.
    Op zich niet verkeerd, zonder het achterste van je tong te laten zien benoemen bij je collega wat jij ziet gebeuren en vragen waarom ze dit op deze manier doet. Ik zou het puur op de feiten houden, dan kan je het wellicht loskoppelen van de emotie die er voor jou aan vast zit. Je zit er namelijk vast niet op te wachten je te laten kennen, waardoor zij weer iets heeft om op te kunnen treiteren.
    Met de info die je van haar krijgt kan je misschien samen naar een verbetering streven. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie elkaar niet als concurrenten (blijven) zien.

Je hebt dan in ieder geval iets concreets om mee naar je baas te gaan. Ook laat je daarmee je welwillendheid zien de situatie te verbeteren, waardoor je jezelf uit een kwaad daglicht haalt.

De vervelende emotionele aspecten voor jou kan je daarmee misschien omzeilen, zo niet, dan zou ik daarmee en met alles wat je hebt geprobeerd naar je baas stappen.

Share This Page