Afgelopen week hadden we de intake/ kennismaking met de kraamzorgorganisatie. De dame in kwestie meldde tussen neus en lippen door (bij haar vertrek, we hadden al getekend) dat wij verantwoordelijk zijn voor een parkeerplek /parkeerkosten voor de kraamhulp. (staat niet in de leveringsvoorwaarden). Wij hebben geen eigen plek. Het is bij ons betaald parkeren van maandag - zaterdag (en koopzondagen) van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. De bezoekerspas is maar voor 16 uur per week. En moet om de 2 uur geld in de meter gegooid worden. Ik vind dit erg raar. Het is toch niet mijn keuze dat de kraamhulp met de auto komt? De enige oplossing is parkeerpassen van de buren lenen (die we nog niet goed kennen). Alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt in je kraamtijd. Om dan ook nog eens om de 2 uur geld in de meter te gooien of alle buren bij langs voor hun bezoekerspassen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit normaal?
Inderdaad beetje vreemd! Ik zal er als ik jou was even achteraan bellen... Parkeergeld ed. valt toch vaak onder 'reiskosten' ? En dat krijgen ze toch wel vergoed (lijkt me?)
Dit klopt volgens mij niet hoor! Onze kraamhulp vertelde dat ze een collega had die in hartje Alkmaar moest zijn, maar dat dat ook betaald parkeren was. Hadden ze van het buro gezegd dat ze dan maar met de trein en fiets moest gaan. Maar het is zeker niet de verantwoording van de klant.
Kun je evt nog onder het contract uit? Dan zou ik eerst bij andere kraamzorg bureaus navragen hoe zij dat regelen en dan evt eentje kiezen die dat zelf voor zijn rekening neemt. Mocht je er niet onder uit kunnen moet je contact met ze opnemen en aangeven dat het niet mogelijk is en of ze iemand sturen die vlakbij woont en met de fiets of evt ov kan komen. Ik zou niet bij buren langs gaan voor hun parkeerpassen die ze misschien zelf willen gebruiken voor hun visite.
ja maar je wordt ook niet aangenomen bij de kraamzorg als je geen rijbewijs of auto hebt ze gaan toch hun hele werkgebied door zou beetje lullig zijn als ze dit op de fiets moeten doen . is het niet mogelijk om jullie eigen auto ergens neer te zetten en het kenteken op je vergunning tijdelijk te veranderen ? zo deed mijn vriend het ook als hij de auto van zijn werk bij zich had en dan belde hij t stadskantoor in rotterdam op en gaf een tijdelijke verandering door . of bezoekerspassen te kopen bij de gemeente? Maar ik snap je wel hoor , wil niet lullig overkomen
Als ze het niet kan declareren bij haar werkgever parkeert ze maar ergens anders en loopt dan het overige stuk, óf ze komt met de fiets of OV! Daar hoef jij echt niet voor op te draaien hoor!
Het schijnt zo te zijn omdat de kraamhulp het niet kan declareren bij het bureau. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook lullig voor de kraamhulpen als ze voor hun eigen parkeerkosten moeten opdraaien. Tis lastig hoor. We kunnen natuurlijk nog annuleren maar dan moeten we volgens de leveringsvoorwaarden 113 euro betalen voor het kennismakingsgesprek. Bovendien is het nog de vraag of we op korte termijn nog een ander bureau kunnen vinden... Misschien kunnen we de wijkagent vragen om een oogje toe te knijpen
wat zegt het kraamburo er zelf van. als je die nu eerst eens belt. wij kunnen wel vanalles roepen, maar het blijft gissen natuurlijk.
Het klinkt mij vreemd in de oren. En dan nog eens de manier waarop: even tussen neus en lippen door terwijl ze op het punt van vertrekken staat. Lekker klantvriendelijk, maar niet heus. Ik weet niet wat normaal is in dit geval. Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen. Toen mijn dochtertje werd geboren, woonden wij in het centrum (hele dag betaald parkeren). De kraamhulp woonde in een andere plaats en zij kwam met de auto. Ze heeft niets gezegd over de parkeerkosten. Een eerlijk gezegd, heb ik er zelf niet eens over nagedacht (nee, ik had wel wat anders aan mijn hoofd ). Ook achteraf geen rekening gehad voor de parkeerkosten. Als ik jou was, zou ik nog eens contact opnemen met het kraambureau en om opheldering vragen. Je schrijft dat je het contract al hebt getekend, maar staat daar iets in over parkeerkosten? In de leveringsvoorwaarden staat het niet, dus op grond waarvan zouden jullie dan moeten betalen?!
Dat is de normale gang van zaken hoor! Wij wonen ook in betaald parkerengebied en dat moesten wij betalen. Hier kon je wel dagpassen krijgen. Ik zou wel de kraamhulp zelf de parkeermeter bij laten vullen. Volgens mij zijn er weinig tot geen kraamzorgbureaus die parkeerkosten vergoeden aan de kraamhulp.
Lijkt me ook dat dit voor de organisatie is. Vooral als er niets in staat over reiskosten en parkeergeld in het contract. Als het contractueel niet geregeld is, dan kan ze je nergens aan houden. Je zou ook met je verzekering kunnen overleggen. Kraamzorg is een verzekerde zorg waar een bepaald bedrag per uur voor staat. De kraamzorg mag niet zo maar extra dingen gaan rekenen voor normale zorg.
Jawel hoor. De kraamverzorgster die ik had, was niet in het bezit van een rijbewijs of auto. Deed alles met het openbaar vervoer.
Kan de gemeente geen ontheffing verlenen voor het parkeren aangezien het zorg is waar je gewoon recht op hebt?
Pff, als het na het tekenen en tussen neus en lippen door gezegd wordt zou ik daar in elk geval al een klacht over indienen. Daar hadden ze duidelijk over moeten zijn zodat je zelf kan instemmen. Annuleren heeft dan ook geen zin want dan ben je met het betalen van de parkeerkosten goedkoper uit dan 113e. Ik zou nu al geen fijn gevoel meer hebben bij het bureau maar je kunt er niks meer aan doen. Dan zou ik het naast me neerleggen en is dit een goede les voor een volgende keer.
Ha ha, ik woon in het centrum van Amsterdam. Bij ons betaal je vijf euro per uur. Ik zou dit echt niet accepteren. Ik heb twee keer kraamhulp gehad, en die kwamen niet met de auto. Maar ik heb ook nog nooit gehoord dat je parkeergeld zou moeten betalen.
Wij woonden midden in het centrum met betaald parkeren van 8 tot 21 uur, maar ik vond het eerlijk gezegd wel logisch dat de parkeerkosten voor onze rekening kwamen. Wij hebben de eerste dag voor de kraamhulp betaald en daarna met haar besproken waar ze kon parkeren, net buiten de ring, zodat ze niet hoefde te betalen. Ze vond dat helemaal geen probleem, liep iedere ochtend 10 minuutjes.
Daro, betaal jij ook voor al jouw visite de parkeerkosten? Ik bedoel die kiezen er zelf voor om te komen toch. En kraamzorg heb je gewoon recht op en betaal je al een eigen bijdrage voor. Waarom dan ook nog de parkeerkosten betalen? Vind het wel netjes van jullie hoor maar vraag me dat af.
Ons kraambureau had er een creatieve oplossing voor. Als ze met de auto komen, dan schrijven ze iets van extra tijd waarvan dan de parkeerkosten betaald zouden worden. Dat vind ik niet netjes (de kosten worden dan door de zorgverzekeraar betaald en dus door ons allemaal). Wij hebben dan ook aangeboden dat ze in de parkeergarage kon komen staan, en dan mijn auto zou klemzetten (ik hoefde toch nergens heen ). Uiteindelijk liep het wel los. 1e Kraamhulp kwam met het OV en de 2e kwam met de fiets. Maar ik snap wel dat het een probleem is. Als je een km-vergoeding van je werkgever krijgt, mag je geen parkeerkosten declareren. En van het salaris van een kraamhulp is het een erg grote uitgave.
Ik ben geen Daro, maar zit in een vergelijkbare situatie. Voor sommige visite betalen wij de parkeerkosten. Het kan hard oplopen. En zij kiezen er wel voor om te komen, maar wij hebben ervoor gekozen om hier te wonen. Uiteindelijk willen we elkaar graag zien, en dan vind ik het wel zo gastvrij om ervoor te zorgen dat er een dagkaart klaarligt voor sommige visite. Of dat ze bij ons in de garage kunnen staan (we hebben met de gebruikers van die garage een systeem dat plekken van mensen die er niet zijn, door gasten van andere bewoners gebruikt mogen worden).