Hallo, Wij zijn nu 7 maanden bezig om zwanger te worden. We hebben besloten om voor een tweede kindje te gaan toen Brandon bijna 1 jaar oud was. We willen graag het leeftijdsverschil zo klein mogelijk houden. Nu gaat het bij mij helemaal niet op het werk, ik irriteer me aan hoe ze met hun personeel omgaan en heb een heel drama achter de rug met onze coordinator. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb me 2 weken geleden ziek gemeld. Ging naar de dokter toe (mijn moeder bracht me in de auto, heb zelf geen rijbewijs). Voor mijn flat kom ik de coordinator van het werk tegen. Het ging heel snel, ik stapte in de auto en ze zag mij. Krijg ik de volgende dag een telefoontje van haar. Goh, wat vreemd dat je nog ziek bent, ik zag je gisteren nog lopen met je moeder. Ik heb uitgelegd dat ik naar de dokter ging en dat mijn moeder mee ging, omdat ik me zo slap voelde en moeilijk kan gaan fietsen. 2 dagen later voel ik me weer beter en ga naar het werk. Wat blijkt, onze coordinator heeft op elke groep (werk op kdv) tegen mijn collega's verteld dat ik helemaal niet ziek ben en dat ze me betrapt heeft. Dit zat mij erg drwars. Ze was die dag niet op kantoor. De volgende dag was ik vrij, maar heb haar toch opgebeld. Ik vroeg haar of ik er reden toe gaf om aan mij te twijfelen en waarom dit niet rechtstreeks tegen mij werd verteld maar tegen collega's gezegd werd. Ook heb ik nog een keer uitgeled dat ik toch echt naar de dokter toe ging. Mijn coordinator zegt het volgende: Als je ziek bent, lig je de hele dag op bed. Je gaat niet naar de dokter, want die vraag je om bij jou thuis langs te komen. Hier blijft ze ook bij. Ze vond het wel fijn dat ik er over belde, en zei dat het nu gewoon klaar was. Kom ik de dag erna op het werk, hoor ik dat ze weer over me gepraat heeft.. Grrrr! Ik ben hier zo boos. om. Ben nu aan het solliciteren, wil gewoon graag een andere baan nu. Maaaaaaaaar.. moet ik nu stoppen met proberen zwanger te worden? Kan moeilijk bij een nieuwe baan na 2 maanden aankomen en vertellen dat ik zwanger ben.. Maar ik wil zo graag een kindje! En wil eigenlijk niet langer wachten.. wie weet hoe lang het nog gaat duren voor het een keer raak is? Weet niet zo goed wat ik moet doen. En als ik nieuw werk zou krijgen, na hoeveel maanden kan je het wel maken om ' zwanger te worden' ?
jezus wat l*llig zeg dat jouw coordinator zo doet! kan me goed voorstellen dat je een andere baan wilt. wat acceptabel is om zwanger te raken na een nieuwe baan weet ik niet, maar ik werkte ook net 2.5 maanden toen ik zwanger raakte. (niet gepland). nooit problemen over geweest, kreeg juist erg veel steun, ook toen ik erg ziek was. denk dat het afhankelijk is per bedrijf, de een zal meer begrip hebben dan een ander. succes ermee!
Ik zou gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden en als je dat echt graag wilt, dan ook verder solliciteren. Je bent een vrouw en of je nu na 2 maanden of na 10 maanden zwanger raakt, ik denk dat je daarvoor je zwangerschapswens niet aan de kant moet zetten. Ik raakte mijn baan kwijt, wilde ook zwanger worden en heb alles gewoon doorgezet. Ik raakte zwanger en vond geen baan die me werkelijk paste. Man en ik waren er eigenlijk al over uit dat we het fijn zouden vinden wanneer ik thuisbleef, in ieder geval zolang als ik dat zelf zou willen. Sterkte!
Lastig he! Je krijgt iets te horen en we willen meteen weg. Ik heb 't zelfde kwaaltje. Ik werk me hier ook uit de naad, omdat ze mensen hebben moeten ontslaan en vervolgens krijg ik andere dingen over me heen en dan denk ik ja hallo!!! Weken werk ik meer als 40 u en dan nu dit?! Ik heb wel de stap gezet, want ik had al langer iets in gedachten, maar dit was de druppel!! Ze weten nog van niets en mn contract loopt pas in aug af en mn evt nieuwe baan begint pas in juni en die maanden kan ik perfect overlappen! Ik zeg; doe wat je hart in geeft, want ik zit er nu dus wel mee en heb er niets meer over gezegd, want hier heeft dat geen enkele zin! Werk ook in kdv.. Het heeft mijn wens voor een kindje echt niet beinvloed! We zijn nu 19 maanden bezig en elke maand die te lang duurt is er één, dus welke stap ik ook zet, ik laat mn kinderwens dr niet door beinvloeden.
pfff wat een onprofessionele "coordinator" zeg! met zo´n hoog roddelgehalte hoor je niet zo´n baan te hebben! ik zou lekker blijven proberen zwanger te worden en ook blijven solliciteren. sterkte ermee.
Helemaal thuismama worden wil ik niet, ik werk nu 2 dagen maar ben van plan om 2 dagen te gaan werken. Als ik een leuke baan kan vinden, natuurlijk! Maar ik ben zo bang dat ik door de eventuele zwangerschap in de problemen ga komen, stel dat ze me opeens ontslaan!
ook al zouden ze willen, als je zwanger of met verlof bent mag je niet ontslagen worden bij een vast contract.
hoi mama van brandon .......wat een domme doos zeg die coordinator, niet iedereen die ziek is ligt toch de hele dag op bed. Maar ik was niet weggegaan voor haar hoor, als je het werk verder leuk vind laat je dan niet kisten, want ik weet niet of je nu een vast contract hebt maar die zijn schaars tegenwoordig. Mocht je zoiezo weg willen dan wens ik je heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan waar je hopelijk wel een lekkere werksfeer zal hebben. Over zwanger worden....ik ben 20 jaar bij het bedrijf waar ik werk, mijn collega's vinden het helemaal geweldig dat ik toch nog zwanger ben geworden maar werkgevers blijven werkgevers....ze zeggen dat ze het me heel erg gunnen maar een minder productieve zwangere (normaal heel hard werkende) medewerker ...ik dus. Daar zitten ze eigenlijk niet op te wachten...dat merk ik aan alles. Maar ik trek me daar niets van aan. Ons geluk gaat toch echt voor werk.....en als een tweede kindje jullie gelukkig maakt zou ik er gewoon voor gaan , nieuwe baan of niet. Heel veel succes...en sterkte op het werk.
kutmens, ik heb zo iemand ook op mn werk, die liegt, mn bazen ook. Heb ontslag genomen en morgen laatste dag. Hebben ze tegen anderen gezegd dat ze MIJ ontslagen hebben. kansloos
Ik wil heel graag weg bij mijn huidige werk, er is namelijk al wel vaker wat vervelends gebeurd. Ik zit nu in mijn tweede jaarcontract, bij ons krijg je pas na 3 jaar contracten een vast contract. Ze zijn hier ook niet heel blij met zwangeren, al een paar keer gebeurd dat bij een zwangere haar contract niet verlengd werd! en mijn zoontje zit hier op het kdv, word telkens op een andere groep gezet, omdat hun dat beter uit komt! Ben het nu zo zat dat er telkens met hem gesleept word dat ik een ander kdv voor hem heb uitgezocht! Nu ik nog naar een ander kdv
Wat vreselijk onvolwassen van je coordinator zeg. Zou zij ook niet fijn vinden als er zo over haar geroddeld zou worden... En onterecht ook nog. Ik zou als ik jou was gewoon lekker doorgaan met het zwanger worden hoor en dus verder solliciteren. Ik heb trouwens zelf ook eind 2008 op een kinderdagverblijf gewerkt waar ik het maar een maand uithield en toen diende ik al mijn ontslag in. Ik vond dat er ontzettend geroddeld werd en daar houd ik niet van. Je moet respect voor de ander hebben vind ik en iedereen in zijn waarde laten. Was echt niet leuk zoals het er daar aan toe ging. Het was zo erg dat als er iemand even de groep uitliep, dan werd er gelijk gekletst over die persoon. Als ze dan die persoon door het raam weer aan zagen komen dan was het van: "Daar komt ze weer aan" met andere woorden: ander onderwerp. Vreselijk, wat een volk daar... Ik voelde me er echt niet op mijn gemak. Dat heb je snel he, als je op een plek zit met veel dames, dan kan er nog weleens veel gekletst en geroddeld worden. Nee voor mij geen kinderdagverblijf meer. Ik ben nu gastouder!