Hoeveel vrienden/vriendinnen heb jij?

Discussion in 'De lounge' started by vruchtje24, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,201
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik dacht ik zie zoveel topic voorbij komen laat ik er ook eens 1tje openen;). Met de vraag hoeveel vrienden/vriendinnen jij hebt en dan bedoel ik wel goede die ik op verjaardagen van jullie komen en van jullie eventuele kinderen.

Ik tel er zelf 11 geen idee of dat weinig is?, maar daarbij heb ik nog wel meer vrienden (maar dat zijn ook wel weer meer kenissen eigenlijk) want hun zie ik niet zo vaak.

En jullie?

groetjes

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou ik vind dat best veel hoor. Ik heb een 1 beste vriendin en een stuk of drie goede vriendinnen. Dan nog wat forumvriendinnen en kennissen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb eigenlijk helemaal geen vrienden, alleen mijn man.

4. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Veel vage kenissen maar er is maar 1 vriendin waar ik echt altijd op kan rekenen.. Mn beste vriendin, door dik en dun..
    En nog 2 vriendinnen, maar iets minder close!
    Hier 3 dus..

5. mel123

mel123 Actief lid

Nov 21, 2007
    369
    0
    0
    Ik had 1 hele goede vriendin maar die is naar brabant verhuisd dus die zie ik helaas niet vaak meer.
    En verder heb ik eigelijk niet echt goede vriendinnen vind het meer kennissen.

6. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

ik heb je beste vriendin.
    maar sinds dat ik kinderen heb wilt ze niet vaak langs komen.
    veder heb ik eigelijk niet

7. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    #7 MvS, Mar 16, 2010
    Last edited: Mar 16, 2010
    Even tellen:
    1. L&P
    2. P&J
    3. R
    4. R&M
    5. M&J

Geloof dat dat het was. :)
    Mooi lijstje, vind ik.

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

2 beste vriendinnen - Voor de echte gesprekken, lol en plezier
    Een stuk of 6 gewone vriendinnen - Voor de lol en plezier en minder serieuze gesprekken
    Heel veel kennissen - Voor alleen lol

Bij ons komen heel veel mensen op verjaardag, dus dat is geen graadmeter. Mijn 2 beste vriendinnen kan ik 's nachts uit bed bellen als ik me klote voel. Die weten ook van onze problemen mbt zwanger worden.
    Mijn man is trouwens mijn beste vriend , we bespreken alles met elkaar, heerlijk...

9. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hier 0 :(

Ik had tot een jaar of 6 geleden veel vrienden om me heen waarmee ik ging stappen, die op mn verjaardag kwamen etc.
    Toen ik een ongeval met flink wat letsel kreeg, lieten ze na een paar maanden niks meer horen omdat het met mij niet veel beter leek te gaan. Gek hoe mensen alleen "Goed" willen horen op de vraag "Hoe gaat het?" Naja, achteraf gezien waren dat dus geen vrienden ;)

Heb trouwens wel 1 goede vriendin, maar dat is mn tweelingzus. Weet niet of je dat als vrienden kan tellen?

Verder de afgelopen paar jaar een aantal keer verhuisd dus nooit de tijd gehad om echt te settelen en vrienden te maken. Hopelijk komt dat binnenkort weer, want we blijven nu echt wel een tijdje hier in Friesland ;)

10. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ik tel er ook ongeveer 11 + kennissen.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Op mijn verjaardag (en die van mijn zoontje) komen van mij altijd 6 vriendinnen (met aanhang) en 10 vrienden. Op Milan's verjaardag komen er dan ook nog 5 vrienden van mijn vriend. Mijn vriend en ik hebben geen gezamelijke vrienden.

Verder hebben we nog wel veel kennissen enzo, maar die nodigen we niet uit op verjaardagen (die komen wel bijv. eens langs op de koffie), anders wordt 't veel te druk.

Ik denk dat 11 vrienden/vriendinnen wel redelijk normaal is hoor, zeker niet weinig!

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Hier ook 0 :(
    Heb een hele tijd (jaren geleden) gebroken met mijn vriendengroep (lang verhaal) en daarna eigenijk alleen maar kennisen gehad.
    Vriendlief is mijn allerbeste maatje (maar dat telt natuurlijk niet op die manier)
    Ik zou best 1 of 2 echt goede vrienden willen hebben, maar ik merk wel dat contact leggen op deze leeftijd (ben bijna 28, dus niet zo heel oud) moeilijker is als toen ik nog op school zat en veel uitging. Logisch ook wel....

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Door mijn verhuizing wonen drie vriendinnen bijna 200 km verderop. Dus die zie ik eigenlijk niet (veel) meer. Binnenkort komen er 2 deze kant op. Dat was ongeveer een jaar geleden voor het laatst dat ze bij mij waren.

In mijn nieuwe woonplaats heb ik inmiddels wel wat contacten gekregen. Maar vriendinnen vind ik een beetje een groot woord. Wanneer noem je iemand een vriendin? Er is wel iemand hier waar ik veel mee optrek en die ook van mijn hele situatie weet, ook het zwanger worden.... dus ja misschien is zei dan wel een vriendin.

Maar heb nooit echt veel vrienden gehad en vind het soms ook wel lekker zo.... Veel vriendinnen = ook veel verjaardagen en zo en daar heb ik helemaal geen zin in....

Mijn man is ook mijn allergrootste maatje en ik doe er alles mee wat ik ook met vriendinnen zou doen zoals bijv. shoppen.

14. mh81

mh81 Bekend lid

Jan 29, 2009
    748
    11
    18
    Ik heb 2 hartsvriendinnen met wie ik echt lief en leed deel. Wij zitten in een vriendengroepje met nog 4 stelletjes waar we leuke dingen mee doen zoals stappen, uiteten e.d. (ook weleens mannen/vrouwen apart). daarnaast heb ik nog 4 vriendinnen met wie ik regelmatig afspreek.. Verder nog vele kennissen die de naam vrienden niet mogen dragen ;).. Wij zijn nogal actief op sociaal gebied..

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    ik heb 1 hele goede vriendin zie haar alleen niet zo veel :(

Verder zie ik de vrienden van mijn vriend vaak maar die zie ik niet als mijn vrienden...

Dus ik moet t meestal met mijn vriend doen en dat vind ik helemaal niet erg :D Vermaak me prima in mn eentje :)

16. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wij hier eigenlijk hetzelfde ;)

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ligt er al aan wat je definitie van vriendschap is? ;) Echte vrienden zijn op één hand te tellen zegt men toch altijd? Nou, hier klopt dat wel zo ongeveer. De rest zijn kennissen. :)

18. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Wij hebben een hele hechte vriendengroep van 18 volwassenen en bijna 8 kinderen. (8 stellen en 2 vrijgezellen). Met z'n allen gaan we vaak weekendjes, dagjes en zelfs korte vakanties weg en natuurlijk oud en nieuw en kerst en en en (bijna alles dus haha) Tussen alle kinderen zit max 5 maand en is dus altijd erg gezellig... Naast deze vrienden heb ik nog een paar losse vriendinnen maar die zie ik wat minder vaak. Verder zijn mijn moeder en mijn zusje ook goede vriendinnen van mij..
    Verder ook nog wel wat vage kennissen waar soms wel soms niet op de verjaardag word gekomen

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

6 echte vrienden (waarvan er 4 met de letter m beginnen;)) en n hoop kennissen. en vriend is natuurlijk ook mijn maatje, dus eigenlijk 7

20. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou 11 is best veel volgens mij.. er is al eens een toppic hierover geweest. en als ik het me goed herinner hadden de meeste ook maar 3 of 4 echte vrienden...

ik heb 2 hele goede vriendinnen waar ik echt alles mee kan doen, bespreken,.. écht alles...

dan heb ik nog 1 vriendin. nouja.. die zie je alleen maar als ze weer eens niemand heeft om andere dingen mee te doen...

en nog 1tje.. die zie ik niet zo vaak omdat ze een vriend heeft (3 jaar alweer).. enja ze heeft nog steeds nooit tijd.. die vriend wilt ook niet dat wij op bezoek komen bij hem thuis .. (zei is er bijna altijd al 3 jaar lang dag en nacht, maar nog geen sleutel. dus het is nog steeds echt ZIJN huis.).. ja ze laat over zich heen lopen.. maar hoe vaak ik dat ook zeg, ze ziet het zelf echt niet in..

en dan heb ik nog 1 vriend. die is een paar jaar terug zo'n 200 km verder gaan wonen, die spreek en zie ik nauwelijks meer...

Share This Page