Hoi! Ik weet even niet meer hoe ik het moet oplossen. Gisteravond is mijn vriend gaan afwassen en heeft natte pannen over mijn Iphone gelegd (hij had het niet gezien) tja kan gebeuren maar baal enorm hij is net nieuw! Hij lag ook in natte plassen. Kwam er vanmorgen pas achter toen ik hem kwijt was. Gelukkig doet mijn mobiel het verder nog maar er zit vocht achter de camera en dat zie je ook zitten. Hoe krijg ik dit eruit? Mijn foto's zijn heel vaag (soort blur zeg maar) en bijna wit. Weet er misschien iemand wat ik er nog aan kan doen? Alvast bedankt!
Ik heb wel eens iets gehoord over je mobiel in zo veel mogelijk losse onderdelen in een pot met rijst leggen .. Ik weet alleen niet of dat ook werkt voor vocht achter je camera
Ik heb ooit van een vriendin gehoord dat ze haar iPhone in een bak met rijst heeft gelegd nadat deze in de wc was gevallen. Voordat ze hem in de bak met rijst had gelegd deed de telefoon niks meer, maar daarna kon ze hem weer gewoon gebruiken. Volgens mij had ze hem er een nachtje in laten liggen.
Bedankt meiden voor de rijst tip! Ga het proberen een nachtje lang erin te leggen. @Brinta Haar camera werkte daarna ook weer?
Dit dus! Mij ook overkomen aantal maanden geleden, Na een nacht in een bak rijst deed alles het weer!
In de rijst of bij zo'n zakje leggen wat altijd bij een nieuwe tas of schoenen zit. Die bewaar ik altijd.
Ook al doet nu je camera raar... water kan veel schade aanrichten wat later pas zichtbaar is. Het gaat ook oxideren ben ik bang..
@Einad Pff maar hopen van niet... @Cathelijne1986 Lekker.. ook al meegemaakt. Wel fijn om te horen dit!! @Brinta Thanks haha!
Daarom echt altijd 24u in een bak met rijst na een ongelukje met water. Ook altijd hij het nog doet. Uitzetten, simkaartje eruit, en alles in de rijst. Dan kun je dat oxideren en een mogelijke kortsluiting nog voorkomen. Mijn iphone 4 maakte ooit een snoekduik in de wc, helaas werd 'm dat fataal Maar daardoor veel gegoogled op hoe een telefoon te redden
Bedankt voor jullie tips!! Het is gelukt na één nachtje in rijst te hebben gelegen doet de camera het weer, yeay!!