Betaalrekening voor boodschappen/benzine/etc.

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een aparte betaalrekening v. boodschap./benzine/etc.?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Dit dus, niets voor mij meerdere rekeningen.
    Wel halen wij elke maand een x bedrag af voor boodschappen, en verder houden we rekening met 1 volle tank, meestal tanken we 1x per maand, is dat die maand staat er altijd nog wel geld op om te tanken.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    #22 Mississippi, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    Wij hebben idd een aparte rekening voor boodschappen/benzine/kadootjes/verzorgingsproducten etc.
    Deze wordt elke week aangevuld tot 250 EUR.
    Vind het wel erg handig!

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier niet. We hebben beide onze eigen rekening. Vriend doet meestal de grote boodschappen en hij tankt dus ik maak mijn deel van het huishoudgeld over naar hem. We maken beide geld over naar de spaarrekening. En dan houden we na aftrek van de vaste lasten beide wat geld over voor onszelf. Vaste lasten zijn verdeeld naar inkomen.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb gewoon 1 rekening en 1 spaarrekening. Ik weet redelijk precies hoeveel er elke maand binnenkomt en wat er gemiddeld elke maand uitgaat. Als er op 'salaris-dag' nog geld over is, dan maak ik dat over naar m'n spaarrekening.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook 2 rekeningen, op 1 komt alle loon binnen, hiervandaan boek ik maandelijks het bedrag over voor de vaste lasten naar de vaste lasten rekening. En zo hebben we precies overzicht wat vrij te besteden is aan boodschappen, benzine, cadeautjes kleding enz. Ideaal

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Zo doen wij het ook.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij hebben 2 betaalrekeningen. Van eentje gaan altijd de vaste lasten af, en van de andere betalen we inderdaad benzine, boodschappen, kleding en andere dingen die je nodig hebt... Vind het wel handig zo. Zo kun je nooit per ongeluk geld van je vaste lasten rekening opmaken.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee. :)

9. p1982

p1982 Niet meer actief

we hebben beide onze eigen rekening (daar wordt het salaris op gestort) en dan maandelijks boeken we een bedrag over naar de gezamenlijke en daar betalen we alles van

we hebben ook beide eigen spaarrekening en een gezamenlijke rekening

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.570
    3.068
    113
    Hier hebben we beide onze eigen rekening waar ons salaris op word gestort.

Ik betaal boodschappen, energie, mijn verz, mijn tel rek, de uitvaart verzekering en alle extra dingen.
    Ml betaalt de rest.

Wil nog wel x een rekening openen voor boodschappen

11. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, hebben we!

Ik vind het anders onoverzichtelijk worden en zou hou je toch ieder je "eigen deel" zeg maar. We storten beiden een bepaald bedrag erop en daar moeten we alle huishoudelijke zaken van betalen (en de diesel van mijn auto) wat je voor de rest met je geld doet moet ieder maar voor zich weten. Al komen we ook wel eens niet uit en dan storten we alsnog bij of betalen we alsnog van onze eigen rekening, maar dat terzijde :p

Sparen zat er de laatste maanden niet in voor mij, want de hele baby uitzet moest gekocht worden, hoop dat vanaf deze maand weer wat meer te kunnen doen :p

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Exact dit
    Wel nog een gezamenlijke spaarrekening waar we ook allebei een bedrag naar over maken

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben meerdere rekeningen, mijn man vind dat gewoon handig. Zo weten wij zeker dat de hypotheek betaald kan worden.
    Omdat wij maar 1 loon hebben, is ons budget niet heel hoog.
    Wij hebben een rekening waar het loon op binnen komt, daar gaan alle vaste lasten vanaf.
    Vanaf die rekening wordt een vast bedrag per maand overgemaakt naar een andere rekening. Daarvan worden de boodschappen betaald, en kinderkleding.
    Dan hebben we sinds kort nog een andere rekening waar we de diesel vanaf betalen. Hiervoor hadden wij een tankpas bij onze lease auto, nu hebben wij een eigen auto en zo'n 'tankpas' was toch wel handig :)
    Verder hebben we nog onze prive rekeningen waar een vast bedrag op wordt gestort en waar we onze prive dingen mee betalen. Mijn vriend bijv spullen voor zijn mountainbike, ik kleding voor mezelf. Kadootjes enz betalen we samen.
    We hebben ook nog beide een spaarrekening, maar beide sparen we niet.
    Kinderen hebben ook een spaarrekening, en we moeten nog maandelijks daar wat op laten storten. Maar op dit moment hebben we het niet zo breed, dus dat komt nog wel. Opa's en oma's storten weleens wat.

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nee hebben we niet maar wel al vaak over gehad om te doen.
    Ondanks dat wij weten wat onze vaste lasten zijn maakt het toch overzichtelijker met aparte rekeningen.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ja. We gebruikten eerst alleen de gezamenlijke rekening maar dat werkte niet echt, deze rekening gebruiken we nu voor het loon van man en de vaste lasten en op mijn rekening wordt mijn wao gestort en gebruiken we voor boodschappen/benzine/etc., stuk overzichtelijker zo!

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    precies dit... ik heb ongeveer een overzicht van de kosten per maand, zoals lening, verzekeringen, schoolrekeningen, kadaster etc en in functie daarvan wordt er geld overgemaakt op een gemeenschappelijke rekening

17. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben 2 gezamenlijke rekeningen en een aparte boodschappen rekening waar ik alleen een pas van heb (en ik doe altijd boodschappen)

18. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een 'eigen' rekening en een 'vaste lasten rekening'. Mijn loon word gestort op mij eigen rekening. Via interbankieren heb ik een aantal vaste incasso's ingesteld. Er gaat dan een x bedrag naar extra aflos van de hypotheek, verschillende spaarrekeningen en de vaste lastenrekening. Daarna blijft een bedrag over voor freubels, make-up, kafootjes etc. Als het echt meer is als normaal dan maak ik wat meer over naar de spaar, maar ook aan het begin van de maand dus, niet aan het einde.

Dit is het zogeheten 'pay yourself first' principe. Als ik naar de spaar alleen zou overschrijven wat er aan het einde van de maand overblijft, dan zou ik veel minder sparen. Als het naar de spaarrekening is, dan zie ik het niet meer, en is het voor mij 'weg'. Dan moet ik het doen met wat er over is.

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben allebei een eigen rekening waar ons eigen salaris op komt en een gezamenlijke rekening waar we allebei een geldbedrag per maand op storten. De gezamenlijke rekening is voor gezamenlijke lasten (hypotheek, gas/water/licht, boodschappen, benzine, verzekeringen etc) en wat er op de eigen rekeningen overblijft is voor onszelf.

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wij hebben beide onze eigen rekening en spaarrekeningen. Daarnaast een vaste lastenrekening. Hierop storten we beide in verhouding een bedrag. Grootste gedeelte van de lasten gaan daar vanaf. Boodschappen doe ik vanaf mijn rekening. Mijn vent tankt vaker dus dat gaat van zijn rekening. Extraatjes gaan vanaf de gezamenlijke rekening. Daar staat eigenlijk altijd een buffer op. Maar ook wel eens van onze eigen rekening. Eigenlijk had t net zo goed 1 rekening voor alles kunnen zijn want wij kunnen ook bij al t geld van elkaar rekening komen en bij ons gaat t ook niet op.

Deel Deze Pagina