Betaalrekening voor boodschappen/benzine/etc.

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een aparte betaalrekening v. boodschap./benzine/etc.?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hier ook idd. Het is dan toch gaten met gaten vullen anders. De ene keer heb je meer verjaardagen of belastingen of wat dan ook dan anders. De ene keer verbruik je meer benzine of zo. Ik zie dat niet zitten om overal envelopjes of potjes voor te maken. Of je stort aan het begin dat je loon erop staat geld op je spaarrekeningen of je doet het aan het einde van de periode als je weet hoeveel je over hebt.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier ook zo. Heb ook geen budget of potjes voor bepaalde zaken.
    De vaste lasten bekijken we vaak met enige regelmaat. Sparen voor zoonlief doen we wel vaste bedragen, als het loon binnen is.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.303
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb op een aparte rekening iedere week 100 euro boodschappengeld staan.
    Wat ik tekort kom betaal ik dan van mijn eigen rekening.
    Man en ik hebben ieder onze eigen rekeningen.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben niet echt aparte rekeningen met als doel de boodschappen ed, maar mijn man heeft een rekening waar zijn salaris en de toeslagen op worden gestort.
    Daar worden de vaste lasten van betaald (en alles wat er overblijft is vrij te besteden).
    Op mijn rekening komt mijn salaris en mijn toeslagen en daar doe ik de boodschappen van en gaat er elke maand een bedrag vast naar de spaarrekening.
    Ik vind het heel overzichtelijk zo.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Nee

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hier komt alles op een hoofd rekening binnen en alle vaste lasten gaan hier ook weer vanaf. ik heb daarnaast 1 aparte rekening voor de boodschappen. hier stort ik maandelijks een bedrag op. de benzine gaan gewoon van de hoofdrekening af. dat is hier altijd een wekelijks vast bedrag dus dat calculeer ik in. met boodschappen wil ik nog wel eens teveel uitgeven en nu is het gewoon op is op.

vaste lasten worden allemaal binnen 3 dagen van de rekening gehaald, net als de boodschappen die ik overmaak. ik weet dan meteen wat er overblijft wat ik vervolgens naar de spaar kan doen of iets extra's voor vrije besteding.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Nee, wij hebben een gezamelijke rekening waar we beide maandelijks automatisch geld op storten. Hier gaat alles vanaf. We weten wel ongeveer wat we uitgeven en het lijkt mij niet fijn nog meer rekeningen te hebben.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Nope. De boodschappen en dergelijke gebeuren van onze eigen rekeningen.

Wij hebben overigens elk onze eigen zichtrekening waar we alles van betalen in de loop van de maand. Wie koopt, betaalt.

Alleen elektriciteit, telefoon en water gaan van de gemeenschappelijke. Net zoals vakanties en grote elektrische toestellen. Standaard staat er altijd wel iets op de rekening. Is de rekening bijna leeg, dan storten we allebei wat extra maar daar zit dus geen regelmaat in.

Sparen doen we ook elk apart.

Heeft manlief morgen zin in peperdure boodschappen ... hij doet maar van zijn rekening. Mijn probleem niet.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Als je een goede calculatie/overzicht maakt en je neemt het iets ruimer, dan hoef je geen gaten met gaten te vullen. Soms hebben we maanden dat we overhouden op de huishoudrekening ivm minder getankt of minder aan boodschappen uitgegeven maar dat laten we staan en vangt weer een wat duurdere maand op.

10. Wij hebben het precies andersom. Het geld komt binnen op onze eigen rekeningen, daarvan storten we naar de gezamenlijke rekening waar alle rekeningen van worden betaald. De boodschappen en benzine gaan gewoon van onze eigen rekeningen af. We hebben geen afspraken over wie zijn pasje wanneer gebruikt, want in de praktijk gaat al het geld wel op één hoop. Degene die op dat moment geld op z'n rekening heeft staan, betaalt :p

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We hebben één betaalrekening, één spaarrekening en een aparte spaarrekening voor onze meid. Hier wordt dus niks opgedeeld, alles is gezamenlijk.

Deel Deze Pagina