Ik ben weer even onze financiële situatie aan het bekijken. Wil het allemaal weer even netjes op een rijtje hebben voor onze dochter geboren wordt. Op zich heb ik een mooi overzicht in excel maar ik kijk nog even na waar ik nog op besparen kan. Ergens las ik om ( als het te doen is) verschillende verzekeringen jaarlijks te betalen. Zou aardig wat kunnen opleveren... Is er iemand die dit doet? En wat scheelt het werkelijk?
Ik doe alles maandelijks. En sommige verzekeringen per kwartaal. Jaarlijks scheelt het niet echt veel, hooguit paar procent korting.
Meestal als je het in 1 keer betaald, krijg je een bepaald percentage korting. Meestal rond de 10%. Wij doen het niet overigens, zou ook niet weten waarom. Het enige wat per jaar wordt betaald is de ziektekostenverzekering, die collectief door mijn werkgever wordt betaald en daarna maandelijks van mijn salaris wordt ingehouden.
Aantal dingen wel...alleen vergeet ik altijd wanneer dat is en schrik ik me altijd het gompes omdat ik niet weet waar mn geld naartoe is...ff internetbankieren en dan komt het aha moment Maar dingen zoals auto en hond verzekering gaan per jaar
Wij doen dit bij een aantal verzekeringen wel. Per jaar scheelt dit toch enkele honderden euro's, zo alles bij elkaar. Ik doe daar liever leuke dingen voor onszelf van, dan dat ik het aan een verzekeraar doneer. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het geld op de rekening hebt staan. Ik ben daar een kneus in. Gelukkig heeft mijn man dat overzicht wel. Ik ben meestal wel degene die de verzekering afsluit, omdat mijn man een hekel heeft aan die uitzoekerij. Als we koeting krijgen voor per jaar betalen, dan geef ik dat door aan mijn man. Ik hoef alleen maar door te geven in welke maand een bepaald bedrag wordt afgeschreven en hij doet dan de rest. Ik krijg gewoon zakgeld elke maand
Wij betalen eigenlijk alles per maand. Je moet de kosten afzetten tegen de korting die je krijgt. In het verleden had bijvoorbeeld de Belastingdienst een voordeel op het 1 x per jaar betalen van de motorrijtuigenbelasting, deze bestaat niet meer. Dus voor ons is het dan niet aantrekkelijk om in een keer een vracht geld daarheen te brengen, terwijl je er geen voordeel op hebt. Soms kan het wel aantrekkelijker zijn om iets per jaar ofzo te betalen, indien er dan genoeg aan compensatie tegenover staat.
We betalen alles maandelijks (of 1 keer per kwartaal). Dit doen we bewust, want het ontbreekt ons aan de discipline om het geld dan maandelijks opzij te zetten. Dan gaat het gewoon elke maand op...
Als het korting oplevert om éénmalig te betalen, betalen we één keer per jaar. Behalve bij het collegegeld destijds, daar was de korting minimaal (ong. 1,5%) en ging het om ruim 1700 euro ineens.
In principe alles maandelijks (automatische afschrijving ook) maar bijv. sportschool en sportvereniging per jaar om dat het korting geeft. Gemeentelijke belastingen ook (maar dat is meer omdat wij dat prettiger vinden) en waterschapsbelasting ook omdat we anders extra kosten voor de incasso moeten betalen. Dat was het wel. Gewoon per dienst bekijken denk ik...
De verzekeringen betalen we via een pakketpolis een keer per jaar. Motorrijtuigenbelasting deden we ook toen je nog korting kreeg. Die korting is idd eraf dus nu 1 keer per maand. Ga de overheid niet voorfinancieren
Alles maandelijks. Vind ik het makkelijkst en heb ik er het minste 'last' van omdat het relatief kleine bedragen zijn.
Alleen de wa, inboedel en doorlopende reisverzekering betalen wij eens per jaar. De rest gewoon maandelijks.
Jaarlijks. Veel relaxter. Eind vh jaar spaargeld en dertiende maand, alles betalen en derest vh jaar alleen nog maar de hypotheek , water en nuon wat eraf gehaald wordt. Ideaal.
Ik betaalde de woon- brand- en inboedelverzekering jaarlijks, scheelde iets van 5%. Maar we zitten tegenwoordig wat krap bij kas, en dan is het in ene wel een flinke uitgave, dus ondanks de korting die we mislopen toch maar maandelijks gaan betalen.
Zorgverzekering wordt jaarlijks door de werkgever betaald en wordt maandelijks van mijn salaris ingehouden, hierdoor heb ik wel de korting op jaarbasis. De WA verzekering betalen we per jaar, water gaat per 4 maanden en wegenbelasting per kwartaal. Dit willen we in de toekomst wel per jar betalen. De overige vaste lasten gaan per maand.
Wij zijn er nu mee begonnen. Het scheelt in totaal misschien 25-50. De uitvaartverzekeringen hebben we sinds februari jaarlijks en per december gaan de andere verzekeringen ook jaarlijks. Wij hebben een aparte spaarrekening geopend voor de jaarlijkse uitgaven en woonlasten, en daar wordt standaard elke 4 weken 200,- op gestort. De gemeentelijke belasting en waterschapsbelasting gaat 10x p.j. daar zijn geen extra kosten aan verbonden als je dat opsplitst en volgens mij bij voertuigenbelasting ook niet.
Bijna alles maandelijks.. Alleen de Waterbelasting doen we ineens, sportrekening en een doorlopende verzekering betalen we in 1 keer.