Help! Kattenpoep voortuin.

Discussie in 'De lounge' gestart door Duma, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    We worden gek van die poezen die in onze voor en achtertuin poepen.

Wie helpt ons meedenken, wat kunnen we doen?
    Hier een foto van onze voortuin.
    Ze poepen dus in en op de grond, en het ligt ook vaak gewoon op de tegels. Argggghh! Vet ranzig.

Ik dacht aan van die houtstukjes, maar daar moet je worteldoek onder doen,
    En dat moet je aanleggen voordat je planten neerzet, dus dat kan niet meer.

We willen de hortensia's lekker groot laten groeien, maar ja, voorlopig is er alleen nog grond daar...

Bijgevoegde bestanden:

• tuin2.jpg
      tuin2.jpg
      Bestandsgrootte:
      52,2 KB
      Weergaven:
      16
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.895
    9.411
    113
    Gelderland
    Oei dat is vervelend, als ze eenmaal een plekje hebben dan zullen ze daar vaker gaan zitten. Onze poes gaat vaak bij ons in de achtertuin zitten maar alleen als het beschut is doordat er bijv een speeltafel, tractor voor staat. De ondergrond maakt haar weinig uit.
    Onze overbuurman heeft een flitslamp in de tuin staan en volgens mij houd dat de katten wel aardig uit de tuin.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Mijn katten houden niet van koffiedrap... en bleven zo uit de tuin weg.

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Katten afschieten. Maarja dat mag ook weer niet he.

Ok sorry ik ben geen kattenmens dat had je vast al door, mede door dit soort dingen.

Koffiedik schijnt te helpen. je hebt ook van die apparaatjes waar een toon uitkomt waar katten niet van houden.
    ALs je weet welke kat en van wie, de drollen bij het baasje brengen of door de brievenbus proppen wil ook nog wel eens helpen.

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Koffie drap helpt super goed!

6. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Wij drinken beide geen koffie, haha!
    Heb wel van die senseo pads liggen, kan ik daar wat mee?

Vorige week de tuin aan de randen flink bestrooid met peper/chili/knoflook. Had geen effect.

Mijn man heeft t ook al over afschieten...
    Of scherpe glassplinters neer leggen.

Ik weet van wie die beesten zijn.
    Maar ja, zal denk ook geen nut hebben om met de eigenaren te praten?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hielp alleen een bodembedekker... dus wij hebben nu een groene tuin, met daartussen wat planten. Koffiedrap, caccoadoppen, kattenschrik, sateprikkers in de grond - dat hielp allemaal niet. (nou oke, kattenschrik wel, maar dat moet je na iedere regenbui weer strooien, en daar was ik niet echt consequent mee) . Het is nog niet helemaal over - maar niet meer dagelijks raak in elk geval..

Je kan ook nog visdraad spannen door je tuin, gewoon kriskras - dat valt niet zo op, maar dan kunnen ze ook niet meer lekker zitten...

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Meer bodembedekkers planten inderdaad of gebruik zo'n kattenverjager die katten afschrikt met een pieptoon. Hebben ze ook een rothekel aan.

9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wij hadden daar ook veel last van, er zijn veel katten in de buurt. We hebben vanalles geprobeerd maar niets hielp helaas.
    Zelf hebben we nu 2 poezen (die overigens niet buiten komen) en zij zitten graag op de vensterbank naar buiten te kijken. Ik weet niet of het daardoor komt maar nu hebben we er geen last meer van!
    Volgens mij zitten die poepende katten nu niet meer op hun gemakje doordat onze poezen meekijken :p
    Helaas dus geen echte tips voor je :(

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Serieus?;) Sommige katten lopen alleen maar door een tuintje he. Ze blijven niet allemaal staan om de boel onder te poepen.

Ik zou ook koffiedrap proberen. Schijnt dat ze ook niet van cacao houden.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Afschieten? Glassplinters?
    Alsof die katten er wat aan kunnen doen dat ze buiten worden gelaten. Rare gedachtengang.

Ik zou bij de eigenaren eisen dat ze hun tuin afzetten zodat de katten er niet uit kunnen of binnen houden.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als je ze betrapt de tuinslang erop of een emmer water erover wil ook werken. Of zilverfolie.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

geloof me ik heb zoveel geprobeerd en niks helpt. word er gek van ik ben ook echt geen kattemens.

water, koffie dik/drap helpt echt niet hoor!!, alluminium folie, ballonnen aan een stok, sate prikkers (lopen ze gewoon overheen trouwens..)
    katten schrik poeder oid meerdere soorten geprobeerd helpt ook niks

nu hebben we iig voor achter het huis zo n kastje met hoge piep en flits lamp dit schrikt katten af ze hebben een hekel aan die hoge piep mensen horen deze meestal niet.

voortuin is een drama ik weet t ook niet meer als ik ze zie bonk ik op t raam sommige zitten me droog aan te kijken heb je haar weer.. zooooo irritant laat ze lekker in hun eigen baasjes tuinen poepen.. *zucht* ben dr klaar mee

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

die kat eigenaren lachen je in je gezicht uit.. doen ze echt niet hoor hun tuin afzetten

15. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Onze buren wilden liever niet dat onze kat in hun tuin kwam. Toen heb ik met anti honden/ kattenspray (is niet giftig, maar de lucht vinden ze smerig), de schutting ingespoten en wat door de tuin. Onze kat is er nooit meer geweest, heb het maar 1 keer hoeven doen, daarna wist hij genoeg blijkbaar. Prima opgelost dus. Dat spul heb ik volgens mij bij de intratuin gekocht of C1000. Een witte spuitfles. Hij zit nog voor 3/4 vol haha, woon je in de buurt?:D:D

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    kippengaas op de grond leggen en met haringen vastzetten :) dan kan er niet meer gekrabt worden

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik vind sommige mensen wel heel erg hatelijk tegen onschuldige dieren. Natuurlijk is het niet fijn, maar om nu meteen moordneigingen te krijgen of dieren te willen mishandelen, vind ik behoorlijk gestoord en ziekelijk!

Cacaobonen en boomschors helpen hier heel goed. Ik heb trouwens geen doek onder de grond liggen... Vul het af en toe gewoon aan. Mijn buurvrouw heeft ook goede ervaringen met speciale kattenspray.

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Jamaar dan laten ze de drol liggen. Je voorkomt het er denk ik niet mee.

Ik word ook zo gek van die katten... Vind het behoorlijk goor, al dat geschijt overal.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier werkte koffie prima. Gewoon koffie zo uit 't pak, wordt met regen vanzelf drap ;)

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat vervelend al die kattenpoep, bah. Koffie werkte prima hier, ik ben alleen ook niet zo consequent en ik vind dit toch echt wel de verantwoordelijkheid van de baasjes. Ik kies niet voor zo'n beestje. Ik weet alleen niet waar ze vandaan komen. Afschieten of glassplinters gaan me te ver, maar een emmer water kunnen ze van mij krijgen. Ook als het vriest.
    Van de week zelfs een hondendrol uit de tuin gevist. Er was zelfs een gat voor gegraven. Echt bizar dat een baasje daar niks aan doet. Stond helaas geen naambordje bij, maar ik denk dan ik zeg ook niet tegen mijn kind als ze moet poepen, ga hier maar even in de tuin zitten. Nee ik kan het niet begrijpen dat dat in mijn tuin moet.

Deel Deze Pagina