Ik ben benieuwd wat jullie betalen voor een oppas. Wij hebben een jonge dame gevraagd. Maar wat is gangbaar per uur? Wat betalen jullie de oppas? Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties. Groeten Mirjam
Is het gewoon voor s avonds? als de kleine al op bed ligt? Dan zou ik haar 3,50 p.u geven hoor. Als t op n ander moment is dan 4,50 p.u.
Voor minder dan 5 euro per uur zou ik het niet gedaan hebben op mijn 18e. Het ligt er behoorlijk aan of het overdags of 's avonds is. Ik ken meiden die overdags 8 euro per uur krijgen, wat ook normaal is gezien zij ontzettend veel verantwoordelijkheid hebben. Mijn zusje van 16 krijgt bij 2 oppasadressen ook 5 euro per uur. Maar ze doet ook ontzettend veel met de kinderen. Ze is er zelfs bij met verjaardagsfeestjes en dergelijke.
Ik zou ook 3,50 per uur een goed bedrag vinden, vooral 's avonds als ze toch alleen maar op de bank hoeft te zitten t.v. te kijken. Overdag zou ik er iets bovenop doen, want dan heeft ze er meer werk aan.
Ligt er heel erg aan wat er allemaal gedaan moet worden en om hoeveel kinderen (+ leeftijden) het gaat. En is het overdag of 's avonds?
Ik kreeg voor n avond (4 uur ong) 15 gulden toendertijd (12 jaar geleden) dus 3,50 per uur vind ik heel schappelijk hoor.
toen ik oppaste nog niet zolang geleden (ben nog jong ) kreeg ik 5 euro per uur of ze nou slaapte of niet!
Ik paste een paar jaar geleden zelf nog op bij 2 kids. Kreeg toen 3,50 per uur ongeacht dag of nacht. Met de inflatie meegerekent zal dat nu wel 4,50 moeten zijn
@ Merleq Ik denk dat je schoon 8 euro p/u zelfs als gediplomeerd opvang nog op je buik kan schrijven...
Mwah, ze kookt zelfs in dat gezin. Ze doet echt alles met die kinderen hoor. Ik vind het ook net wat te veel, maar voor minder dan 5 euro zou ik het in ieder geval niet doen.
Nou ik vind 3,5 euro heel redelijk hoor. Een paar jaar geleden (ook ik ben nog niet zo oud) pastte ik ook op bij een gezin met 3 kinderen. Als ze al sliepen kreeg ik 3,50 per uur en als ze nog wakker waren 4,50 per uur. Het moet ook een beetje leuk blijven toch?
Overdag krijg ik 7,00 per uur voor 2 kinderen. In de avonduren als de kids op bed liggen krijgen ik 10,00 voor gemiddeld 3,5 uur oppassen. Ik ben 21 jaar.
tussen 07.00 en 18.00 krijg ik 4 euro per kind per uur ongeacht leeftijd en tussen 18.00 en 07.00 krijg ik 5 euro per kind per uur ongeachtleeftijd
Toen ik 18 was kreeg ik 5 euro per uur. Voor minder zou ik ook de deur niet uitgaan hoor. Je bent wel je avond kwijt en vaak zijn het maar een paar uurtjes.
wij betalen onze gastouder 3,55 per uur. Ik geloof dan ook niet dat ik een oppas voor een avondje meer zou betalen....
Ik heb 5 euro afgesproken met onze oppas.(zowel 's avonds als overdag) Ze werkt op een KDV en ze wordt bijna 20. Ik zou zelf ook niet voor minder gaan werken als ik die leeftijd had eerlijk gezegd. Mensen zeggen dan ''s avonds hoeft ze niets te doen, want dan liggen die kleintjes toch op bed". Tja, dat is wel zo, maar de oppas is toch die uren aanwezig en kan niet gaan en staan waar ze wil. Ik vind 5 euro een goed bedrag. Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Uhm ik neem aan dat zij nog een groot deel van de belastingdienst krijgt? Anders betaal je haar (ver) onder het minimumloon. 5 euro per uur lijkt me prima!
Nou, moet je eens kijken op de site van Nibud. www. Nibud.nl. Daar staan richtlijnen. Ze adviseren tussen de 3,50 en 5 euro te betalen... Dus die 3,55 klopt wel aardig. (mits het zwart is natuurlijk) Toevallig heb ik me net ingeschreven bij Viaviela omdat mijn moeder ook twee nachten oppast, omdat we allebei de avonden werken. Zij rekenen 6,10 per uur voor een oppas/gastouder bruto. Daar houdt ze ongeveer de helft van over, dus 3,55 netto klopt wel aardig, maar het is natuurlijk geen vetpot.
Hmmm dat vind ik echt heel raar gezien het ver onder het minimum ligt. Heeft dat te maken met het feit dat het bij je in huis is waardoor je niet voltijd je op iets anders moet richten ofzo? Ik ga wel weer lekker offtopic zo trouwens Trouwens, dat ze daar maar ongeveer de helft van overhoudt... Wat een afzetters zijn die bureaus zeg.
@merleq, dat zijn idd normale bedragen hoor, ik heb ook als gastouder gewerkt en het is geen vetpot, alleen wel lekker vanuit je eigen huisje werken natuurlijk.