Betalen voor extra pinnen

Discussie in 'De lounge' gestart door kus26, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onzin. Ze krijgen toch ook geld binnen iedere dag? Dat is echt nog altijd meer dan wat mensen extra willen pinnen. Daarnaast zijn die 'kosten' aan de bank niets vergeleken met de winst die een supermarkt dagelijks maakt...

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Onzin is het zeker niet. Als wij als particulier bijv rolletjes geld bij een bank willen halen ,betaal je daarvoor. Denk je dat dat voor een supermarkt gratis is om extra geld te bestellen? En natuurlijk krijgen supermarkten geld binnen elke dag,maar tegenwoordig wordt er gewoon heel veel gepind ,dus krijg je minder briefgeld binnen. 80 % van de transacties wordt gepind. Dit houdt in dus 20 % aan briefgeld, als al 40 % extra wil pinnen heb je een tekort aan briefgeld en moet er extra bijbesteld worden. Wat dus geld kost ;)
    En natuurlijk maken bedrijven winst ,maar ze hebben ook andere kosten toch? Een bank maakt ook winst ,maar daar betaal je toch ook je kwartaalbijdrage aan voor pinnen etc.

Het valt mij op dat klanten tegenwoordig maar denken dat een winkel een wisselkantoor/bank is. Hoe vaak wij wel niet klanten aan de kassa krijgen die iets voor 1 euro kopen ,omdat ze 50 euro uit de pinautomaat hebben gekregen en dit graag gewisseld willen of iets voor 1 euro kopen en graag 50 euro extra willen pinnen. Over de kosten die dat met zich meebrengt denkt niemand na. Je wil niet weten hoe hoog de maandelijkse kosten voor winkeliers aan bijv geldnet zijn. Over transactiekosten nog niet gesproken.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    heel raar ja, ze hebben toch kosten omdat je wil pinnen en dat maakt niet uit of je nou extra pint of niet.

wij hebben trouwens in onze eigen winkel dat je 15 cent extra betaald als je onder de 10 euro wil pinnen.
    ik geloof dat we 12a13 cent betalen per transactie

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben het geheel met je eens;)
    heb er niks meer aan toe te voegen
    en het zeker geen kul wat je schrijft :)

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #25 bloem82, 30 mei 2010
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
    Ook ik ben het eens met Tessa.

Bij een pin automaat kun je pinnen en bij een winkel kun je betalen. Een winkel is geen bank toch? ;) Als je extra kunt pinnen zonder extra kosten is het mooi meegenomen, en anders die 15 cent betalen of wat meer moeite doen ;)

Als je het er niet mee eens bent kun je naar de bank rijden, maar dan ben je waarschijnlijk meer kwijt aan benzinekosten en/of tijd dan die 15 cent extra. Is de pin automaat dichtbij zodat je er heen kunt lopen is dat toch een kleine moeite?

Een klachtenbrief sturen om 15 eurocent? Voor een klachten brief ben je meer kwijt aan een postzegel... Edit: kun je beter klachtenbrieven sturen naar de banken, zij vragen voor elke pintransactie geld.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Echt belachelijk! Als je normaal ergens (of bij Dirk) wil pinnen, hoef je toch ook geen transactiekosten te betalen? Ze moeten juist blij zijn met de pinners... Want anders moeten ze altijd zorgen voor veel wisselgeld in de kassalade. Ik was zelf van '99-'04 kassiere bij AH en vond het altijd heel prettig als mensen gingen pinnen. Dat vond ik de prettigste manier van betalen..

Ik weet nog dat je een jaar of 10 geleden met pinnen in sommige gevallen weleens 50 ct extra moest pinnen voor transactiekosten, echt belachelijk veel geld... ;)

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Wist niet dat er op een email een postzegel geplakt moest worden;)

Het gaat erom dat iemand hier gereageerd heeft bij de Dirk werkt, en vertelde dat dit dus niet gebruikelijk is om een extra bedrag te rekenen.
    En ik vind het een service van supermarkt als ze dit kostenloos doen!

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    In 1 van je eerste berichten stond dat je een klachtenbrief ging sturen ;)

Wat als je er niet extra kon pinnen, had je dan ook een klacht gestuurd? Nee toch, dan was het jammer maar meer niet. Nu bieden ze die service wel, maar voor 15 cent extra, dan heb jij de keuze of je hiermee akkoord gaat of niet. Het is niet dat je al hebt betaald en je komt er daarna achter dat er extra kosten in rekening gebracht zijn.

Stuur die mail dan naar de banken, want zij vragen overal kosten voor.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    datzelfde vind ik ook van de slogan "klein bedrag? pinnen mag!" ja dat klopt, maar er komt dan wel 10 cent oid bij op.

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Die service bieden ze inderdaad, maar zoals al is gezegd door een medewerker van Dirk is dit niet de gebruikelijke wijze.

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

de winkels die die slogan gebruiken, rekenen als het goed is geen extra kosten.
    wij hebben een eigen winkel en hebben die slogan NIET op de deur hangen.
    onder de 5 euro pinnen betaal je hier 50 cent extra.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar elke Dirk heeft een andere filiaalleider en waarschijnlijk werd het gewoon te gek met al dat extra gepin bij de Dirk bij jullie dat ze tot deze beslissing zijn gekomen.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.255
    6.714
    113
    Tegenwoordig hebben veel winkels een open verbinding met de bank. Ze betalen dan een vast bedrag per maand voor het pinnen. Een aantal kleinere winkels heeft dit niet omdat het voor hun niet rendabel is. Die bellen elke keer in als er gepind moet worden en betalen per transactie. Hier zou het nog kunnen dat je moet betalen voor het pinnen. Voor de grotere winkels is het dus onzin, omdat ze een vast bedrag betalen en dan maakt een kleinere transactie helemaal niet uit.

Maar de TS heeft het over extra pinnen. Tja, dan ben ik het er ook mee eens: een winkel is geen bank.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bron: Pin.nl

15. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Ja dat is idd wel zo. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet moeilijk zou doen om 15 cent?? vooral als ik anders nog moeite moet doen om ergens anders te pinnen.

16. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    #36 Femmetje, 30 mei 2010
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
    Ja hoor ze mogen er kosten voor vragen, en pinnen kost voor een bedrijf geld. En Dirk is erg op bezuinigingen en geld, en daardoor kost het daar geld, levert ze wekelijks toch zo'n 170 euro ong. op (en ik kan het weten) wat natuurlijk een schijntje is vergeleken met de omzetten die ze draaien, maar zo worden voor hun de transactiekosten toch wat minder. Denk ook aan geldtransport en wisselgeld dat gekocht moet worden en niet zomaar gratis bij de bank af te halen is.
    Dus take it or leave it...zo werkt t.

17. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    En trouwens, het is bij elke Dirk Bas Digros zo dat er 15 cent bij komt, niet bij de ene filiaalmanager wel en bij de andere niet. Het staat daar in het algemeen beleid.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou, ik zou zeggen, als consument zijnde, als ik van het bezuinigen zou zijn, zou ik sowieso niet bij Dirk shoppen... :D
    Maar da's een heel andere discussie.

19. Hier bij de Dirk niet hoor. Je kunt alleen niet minder dan 20 euro bijpinnen.

20. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ja hoor, ook bij de oudenbosch komt er 15 cent bij.

Ik ben rayonleidster en heb deze filialen, dus geloof me maar dat het zo is.

Deel Deze Pagina