Betalen voor gasten die niet geweest zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    En Gijsje, dat waren maar een paar afmeldingen een paar dagen van te voren, er waren ook mensen bij die niet op kwamen dagen, zonder afmelding. (stuk of 15) collega's van mannetje/mij, een zogenaamde vriendin met vriend, een nichtje en aangetrouwde neef, die lag te bevallen...
    Wat van de voetbal van mannetje...

tja...daar hou je geen rekening mee, want we hadden het al laag aangehouden.

2. SarahEline

20 mei 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan nooit kwaad je vragen bij een rechtswinkel of consumentenbond o.i.d. neer te leggen.
    Dan krijg je duidelijk antwoord. Berwaar ondertussen alle rekeningen en aantekeningen..

Als het een verschil van niets is, zou ik me er niet te druk over maken, want uiteindelijk heb je een geweldige dag gehad! Laat iets als dit het niet overschaduwen..

3. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    als jij 35 euro heb afgesproken en hij rekent meer 37,50
    en jij afspreekt 25 euro en hij rekent meer dan klopt dat niet
    net als die 10 ipv 7,50

heb je helemaal gelijk in
    je zegt ik heb een prijs afspraak.... is dat op papier (desnoods in de offerte) of is alles mondeling geregeld?

dat hij de afgesproken prijs rekent voor de 225 mensen die jij hebt doorgegeven daar over staat hij in zijn recht maar het meer vragen dan het afgesproken bedrag.. dat klopt niet!

hoop dat je wat op papier hebt!

succes hellen

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat er hier niet klopt is dat de 1e rekening over minder mensen gaat dan de 2e. en dan het bedrag van het kindermenu verschilt van de 1e rekening.

De rest lijkt me prima in orde...

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Staat er niet in de offerte dat als je tekent voor het aantal mensen dat dat dan ook een garantieaantal is?
    Ik werk zelf voor een organisatiebureau die ook veel bruiloften doet en bij ons tekenen ze voor een garantieaantal: komen er minder mensen dan opgegeven, dan betalen ze toch voor het aantal mensen wat is opgegeven. Komen er meer, dan komt dat op nacalculatie erbij.

Maar vind het inderdaad wel vreemd dat ie de bedragen zo veranderd.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou de rekening nog eens goed met hem bespreken. dat je voor het aantal mensen dat je aangegeven hebt moet betalen is een feit, maar die andere dingen vind ik wel heel apart.

Dat het voor hun hoger is uitgevallen zoals je zegt (van 35,00 naar 37,50 ) is natuurlijk zijn probleem daar hoef jij niet voor te betalen. En de kindermenu's mogen natuurlijk ook niet zomaar omhoog.

Heb je de prrijzen op papier staan? dan kun je dat aantonen aan die man

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk ook dat je niet zo moet zeuren.. want volgens die berekening van hellen, is je bedrag juist lager dan afgesproken

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi,

Ik heb het op papier ja...zal er morgen toch nog maar eens achteraan bellen! Van de andere kant wil ik ook niet te moeilijk doen, want het feest zelf was geweldig, zal hem er naar vragen en als hij met een duidelijke uitleg komt, gaan we gewoon betalen.

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik laat het topic nu maar sluiten.

Fairylaughs...jammer van je reactie...ik zeur voor mijn gevoel helemaal niet, ik vraag alleen of het klopt dat je voor gasten moet betalen die niet geweest zijn.
    Ik zei gister nog tegen mannetje, heel veel meiden van zp zeggen dat het normaal is, dus we betalen gewoon.

En die berekening van Hellen klopt wel voor die aantallen, maar zoals je later kunt lezen, is er wel meer veranderd aan die rekening.

Dus die reactie vind ik een beetje overbodig. Als je je dus iets afvraagt of iets klopt, dan zeur je...dan mag je dus bijna niks meer zeggen...

Andere meiden, bedankt!

Liefs Loesie

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina