hallo allemaal ik vroeg me af wat jullie mening hierover is. wat zijn bijvoorbeeld de voor en nadelen. ze zeggen dat het financieel voordeliger is om te trouwen voordat de baby komt maar waarom is dit?....
Wij trouwen erna. We hebben nu een GP afgesloten zodat we het ook goed geregeld hebben. Trouwen doen we puur voor ons gevoel, en dat willen we dus met groot feest doen e.d
Het is wat goedkoper omdat je zonder getrouwd te zijn het kindje moet erkennen en dat kost wat geld (was heel weinig volgens mij...). Nadeel zou ik vinden dat je misschien zwanger bent op je trouwdag, ik zou dat jammer vinden. Wij zijn daarom getrouwd toen mijn meisje anderhalf was: ik had mijn figuur weer terug, zij kon lopen en ik was (net) niet zwanger en kon dus een drankje drinken en was niet om half tien moe .
......volgens mij koste erkennen geen geld toch...? of was het nou zoooo weinig dat ik het al niet meer weet? Wij zijn overigens niet getrouwd, maar hebben ook nog geen geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract. Wij willen nog wel gaan trouwen, puur om alles goed geregeld te hebben en zodat we als gezin één achternaam hebben.
Volgens mij is het kostenloos als de vader het kind voorafgaand aan de bevalling erkent en kost het wel geld als hij dat pas na de bevalling doet, omdat dat nogal een papieren rompslomp is als ik het goed onthouden heb... Wij trouwen overigens voordat we zwanger gaan proberen te worden. 2 november 2009 trouwen we. Dit doen we met 2 redenen. 1. Omdat ik al een jurk heb uitgezocht waar geen babybuikje in past hihi 2. Mijn vriend start in augustus met zijn eigen rijschool, en het komt financieel allemaal wat beter uit dan omdat de zaak dan al even draaiende is en hopelijk ook wat inkomen oplevert.
@cherrylein: in sommige gemeentes kost de erkenning wel wat, maar dan niet meer dan een paar tientjes aan administratiekosten.
Wij hebben 2 week geleden kindje erkend..Man dan.. Kostte niks.. En we gaan binnenkort trouwen..Gratis en puur omdat man net zoveel te vertellen heeft dan over de kids..En stel mij overkomt wat... Volgend jaar willen we nog trouwen in de kerk..dan iets uitgebreider en een feest..
Echt? Belachelijk. Ze vullen alleen een formuliertje in waar je bij staat, en je kan een papiertje mee naar huis nemen. Vind ik echt schandalig als je daar een paar tientjes voor betalen.
wij zijnook niet getrouwd en hebben en het net zo goed gereged als mensen die wel getrouwd zijn we hebben ook geen geregistreeds partner schap wij mijn vriend heeft ons kindje erkent bij het gemeente huis en we moesten wat papieren op stuuren naar de karton rechten nu heeft mijn vriend net zoveel over haar te zeggen als ik ook als er wat gebeurd en volgens mij heef thet ons nix gekost.... maar dat durf ik n iet zeker te zeggen
De echte kosten zijn inderdaad niet het erkennen. Maar als je zeker wil zijn dat voor jou of je kindje (of je partner) alles goed geregeld is mocht je wat overkomen, is dat veel handiger (soms goedkoper) om te trouwen anders krijg je al dat gedoe met testamenten en notarissen. Geregistreerd partnerschap lost dat geloof ik ook op, maar dat kost ook weer geld
Geregistreerd partnerschap is net zo duur als trouwen hoor. Wij zijn ook GP en hebben dit op een maandagmorgen gedaan, toen was het gratis haha. Nils was toen 14 maanden, alleen bij een GP moet de vader het kindje WEL erkennen en als je getrouwd bent hoeft dit niet.
Ik zeg toch ook dat het geld kost Aangezien ik ben getrouwd weet ik dus niet hoeveel het kost Mocht je gaan trouwen als je zwanger bent (of sowieso) zorg dat alles of verzekerd is of geheel terug kan krijgen. Ik zou met bijna 29 weken gaan trouwen, maar 5 dagen daarvoor kwam ik wegens complicaties in het ziekenhuis; weg trouwfeest.
aan de ene kant lijkt het me leuk om eerst te trouwen omdat je dan als gezin dezelfde naam hebt en dan hoor je officieel echt bij elkaar. gevoelsmatig hoor je natuurlijk al bij elkaar, maar het staat zo leuk: Familie .....
wij zouden 3 weken voordat ik zou bevallen trouwen alleen is dat anders gelopen. op de trouwdag zelf kreeg ik weeen en moest ik nog die zelfde ochend in t ziekenhuis zijn om te bevallen 3 dagen ervoor hebben we nog een groot trouw feest gehad en liep ik vrolijk met een dikke buik rond en voor ik t wist was nikita er. dus uiteindelijk is er niet getrouwd die dag en hebben we t gemeentehuis moeten afzeggen om te vertellen dat er iets tussen kwam. lekker timing haha. uiteindelijk zijn we toch getrouwd op 24 dec 2008. nikita was er toen dus bij. wij wilde gaan trouwen met de reden dat jeroen en nikita er ook meer aan hebben als ik kom te overlijden, je moet toch een beetje in de toekomst kijken he
Ja, uiteindelijk zijn we dan ook nog in t klein getrouwd (feest komt nog hoor ) voor de baby er was omdat ik graag wilde dat we alle 3 dezelfde naam droegen, dus ik snap wat je bedoeld
het is inderdaad een idee om van te voren te trouwen en het feest kan altijd nog later, of eerder in het geval van susanne. hihihi ja die baby doet wat ie wilt en houdt helaas geen rekening met de agenda van pap en mam.
De kosten bij een kindje krijgen als je niet getrouwd bent, zitten inderdaad vooral in de notaris. Je "moet" dan namelijk een testament laten opstellen als je zeker wilt weten dat je alles goed hebt geregeld voor partner & kind(eren), en dat is niet goedkoop. Als je informeert bij een notaris in de buurt, kan die je vast wel vertellen wat verstandig is om vast te leggen als je ongehuwd ouders wordt: als het goed is kun je dan ook meteen een prijs-indicatie krijgen...
Erkenning is hier in Utrecht gratis, maar de papieren voor het gezag e.d kosten hier 30 euro. Overigens moet je niet naar de notaris, het mag, maar hoeft niet!