Wie betaalt nu? Baas of UWV?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MySe, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hoi

Ik zit even met het volgende.
    Vanaf 14 februari 2011 ben ik voor 50% ziekgemeld door mij baas, ivm zwangerschapsgerelateerde klachten (Achteraf, nalv telefonisch contact met het UWV, blijkt dat ik op 14 feb al "ziek uit dienst" gemeld ben.).

per 03-03-2011 ben ik volledig de ziektewet ingegaan, zwangerschapsgerelateerd, mag van de bedrijfsarts ook niet meer werken.

Mijn baas vermeldde mij dat de betaling nu via het UWV loopt en het UWV zegt dat het via mijn baas loopt en pas vanaf einde dienstverband via het UWV en stort nu het geld gewoon naar mijn baas (zoals ik begrepen heb).
    Hij kon me maar 1x ziekmelden en 1x een rekeningnummer doorgeven als ik het goed had begrepen.

Vervolgens krijg ik een overzicht van het UWV van de periode van 14 februari tot 2 maart met o.a. de vermelding dat de werkgever verplicht is mijn loon door te betalen.
    Waarop ik vervolgens weer het UWV gebeld heb met de vraag of ik dan beter gemeld ben? Nee is sta voor 100% ziekgemeld.

Geldt dit dan ook voor de gewijzigde situatie? Want ik kom er niet meer uit nu.

Normaal gesproken wordt op 18 maart mijn eerstvolgende loon gestort, maar ik zie dit nu nog niet gebeuren en we hebben het zo hard nodig en dit zorgt voor zoveel extra druk. (lees NOG MEER lichamelijke klachten en kindje loopt al achter op de groei door de stress)
    Mijn rekeningen lopen ook door, die wachten niet helaas.

een beetje warrig maar ik hoop dat mijn vraag enigzins duidelijk eruit te halen is.

bedankt alvast.

GRoetjes Myra

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Myra,

Ik begrijp dat er een hoop onduidelijkheid is over de betaling van je uitkering en je loon van de afgelopen periode. Als je voor een deel ziekgemeld bent, betaald het UWV meestal de uitkering waar je recht op hebt aan je werkgever. Deze betaalt dit dan samen met je loon aan jou. Als je tot 3 maart in dienst bent geweest is het dus zo dat als je over de periode daarvoor recht op een uitkering hebt, dit aan je werkgever betaald zal zijn.

Als je uit dienst gaat, geeft je werkgever deze wijziging door en gaat het UWV de uitkering aan jou betalen.

Als je wilt mag je per privé bericht je telefoonnummer sturen, ik controleer dan voor je of de wijziging is doorgegeven en wanneer je betaling kan verwachten.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina