Ik ga steeds minder mensen vertrouwen door alles wat je hoort en leest..

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Door dingen die je hoort en leest in het nieuws merk ik dat ik echt steeds minder vertrouwen in mensen heb. Niet zozeer in de mensen om me heen hoor, maar bijv:

De bel gaat, ik doe open en er staat een beetje vreemd uitziende man met een pet voor de deur. Hij zegt dat hij de standen op komt nemen, ik bedenk me meteen geen brief of iets gehad te hebben, en normaal geven we altijd zelf de standen door. Dus dat zeg ik ook, hij laat zn legitimatie zien, (ja, zo'n vaag kaartje van Vitens, die kan iedereen gedrukt hebben denk ik) Toch laat ik hem binnen (Zie ook een Vitens auto staan, maar ook dat is voor mij niet direct geloofwaardig) Hij begint de standen op te nemen, althans probeert dat, en vraagt of ik een spiegeltje heb, want hij kan de laatste cijfers niet lezen. Ja, daaaag ik ga niet naar boven een spiegeltje halen, hem daar alleen latend. Dus ik zeg, nee die heb ik niet ;)
    Hetzelfde moment denk ik, shit de achter deur is open, misschien, zijn ze met zn 2en en loopt er nu 1 rond in de woonkeuken :$
    Ik kan er niets aan doen, maar ik vertrouw dit soort dingen echt niet als ze onaangekondigd voor de deur staan.

Twee dagen geleden wordt er aan geklopt, zo'n oud mannetje staat aan mijn deur. Zo'n mooi huis maar geen deurbel, zegt hij als ik open doe..eh klopt, wil ik graag zo houden ;) Hij vraagt of ik wel eens appels eet...:( eh ja..En die koopt u zeker in de super markt, dat klopt ja. Tovert hij ineens achter zn rug vandaan een mooi rood appeltje. Die mag ik wel proeven en of ik dan een kistje wil kopen..
    Ik denk now way! Die appel kan vergiftigd zijn, serieus dat is het eerst wat in mij opkomt.. Dus nee hoor bedankt tot ziens! Hij ging dus ook niet naar de buren, maar reed weg.. echt raar vind ik dat.. We wonen hier al jaren, en die man heb ik hier nog nooit gezien.

Laatst hingen er aan de deuren hier in de buurt overal een tasje, zo ook bij ons, met daarin een uitnodiging van de makelaar volgens mij. Met een brief met de titel, Komt u ook eens op de Koffie, en daarbij 2 punten roomboter koek. Hele leuke actie, maar die punten gingen hier direct de vuilnisbak ik, ik ga dat echt niet eten, wie zegt me dat er niets inzit.

Zo kan ik echt nog wat voorbeelden opnoemen. Hoe erg is het toch dat je tegenwoordig niemand meer kunt vertrouwen.
    vd week las ik weer, politie aan de deur bij oude dame, in uniform en al, was geen politie maar gewoon tuig.
    Hier om de hoek zit een bejaarde tehuis, hebben ze oud vrouwtje de weg gevraagd, alle sieraden weg. Dat soort dingen.
    Verschikkelijk
    Mensen die ergens camperen, en dan door een groep overvallen wordt, vrouw aangerand etc, man man niet normaal..
    De kranten staan er elke week mee vol, van die dingen dat je denkt hoe bestaaaaat het..

Nu is het echt niet zo dat dit me de hele dag door bezig houd hoor;) Ik betrap mezelf gewoon meteen dat ik dus heel snel denk dat er iets niet klopt.

Ben ik de enige of herkennen jullie dit ook? Hadden jullie wel die appel geproefd, of die koeken gegeten..

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ik had en de man niet binnengelaten en appel en boterkoek waren in de prullenbak verdwenen. Begrijp je helemaal!!!

3. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    ik heb dat ook wel hoor.

Ik zou ook geen dingen eten die ze me aanbieden aan de deur en savonds als ik alleen ben gaat de deur ook niet open.

ook draai ik altijd de achterdeur op het slot de hele dag terwijl we ook een schutting gewoon hebben die niet van de buitenkant open kan, maar toch haha.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Stiekem heb ik dat ook wel een beetje hoor! Maar als ze komen zonder aankondiging zou ik dat denk ik wel zeggen...alhoewel ik op dat moment denk ook met een bek vol tanden sta :D

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou nee die appel had ik echt niet geproefd. En die koeken wel gegeten hoor, als ik wat bij die makelaar te zoeken zou hebben.

Maar verder begrijp ik je wel, ik ben ook wantrouwender geworden. Heb nu namelijk niet alleen mezelf te beschermen, maar ook mijn zoontje. Zo doe ik echt de deur niet meer open na een bepaald tijdstip.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Eerlijk? Ik ben heel blij dat ik juist nog heel veel vertrouwen heb ik mijn mede mens en dat dit gelukkig ook nog niet is beschaamd.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    De deur heb ik ook op slot, zeker als ik even boven ben, of naar het toilet ga, hier in de buurt is gelukkig ook nog niks schokkends bij iemand thuis gebeurd, maar het idee...

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw

Het is ook niet zo dat ik geen vertrouwen heb in de mensen die echt om mij heen staan, want dat heb ik wel. Maar zomaar vreemden die onaangekondigd op je stoep staan, met een vaag verhaal, daar trek ik direct mijn twijfels bij..

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hahah dat mannetje met die appels... moest je meteen aan Sneeuwwitje denken? ;)

Ik heb nog wel vertrouwen in de medemens, kan ik zeggen. En ik voel echt wel aan mijn intuïtie of iets klopt of niet...

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja,mdat heb ik inderdaad niet. Zeker als mensen hulp ofzo vragen niet. Ik denk dan altijdbstel het is waar, maar ik wijs ze af, dat vergeef ik mijzelf nooit. En wat Nescio zegt, mijn intuitie vertrouw ik inderdaad ook wel ja. Als mijn nek haren overeind gaan staan dan klopt er iets niet zeg maar.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gezonde achterdocht is niet verkeerd.
    Maar het moet natuurlijk niet gaan door slaan.

Die man met die appel wie weet is hij daarvoor bij de buren geweest. Of dacht hij voordat hij bij jou aanbeld wel van nog een huis en dan stop ik ermee voor vanavond.

En tja meter opnemers komen ook wel eens on aangekondigd. Anders kun je je dingen die je misschien illegaal aangesloten hebt wel weer ombouwen weet jij veel...

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal! Ik vertrouw ook niemand meer!

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik herken je gevoelens helemaal hoor, heb precies hetzelfde. Hier ook altijd alle deuren op slot als ik alleen thuis ben (ook overdag). Misschien overdreven, maar vind het gewoon een prettig idee dat ik er zelf alles aan heb gedaan om ongewenste bezoekers buiten te laten. En zo'n meneer van de meterstanden.. Ik denk dat ik hem niet eens binnen had gelaten.. En die van die appel, ook al zo'n vaag verhaal! Die boterkoek had ik denk ik overigens wel opgegeten hahaha die zou ik niet kunnen weerstaan vrees ik!

14. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik vertrouw mensen wel, maar ook m'n gevoel. Als iets niet goed voelt doe ik het niet, maar zie ook niet een boeman achter elke boom of onder elke steen. Dan heb je geen leven meer. Meters opmeten mag, maar ze komen dan ook alleen in de hal en keuken om erbij te kunnen. De watermeter heeft voortaan een kastje erop zodat ze niet binnen hoeven en zo vanuit hun auto kunnen meten. Schijnbaar staan ze zo vaak voor gesloten deuren, prima oplossing zo. Die koeken had ik hoogstwaarschijnlijk opgepeuzeld als ze verder netjes ingepakt waren. Die appel niet, omdat dat gewoon een btje te vreemd klinkt. Maar ligt eraan dus, wat voor gevoel krijg ik erbij.

15. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vind het helemaal niet raar dat je geen vertrouwen meer hebt. Zeker om alle rare verhalen die je hoort en mee maakt met rare mensen aan de deur.
    Ik laat zelf ook geen vreemde mensen binnen en de deur is hier ook altijd op stol. Zelfs als ik door de stad loop en het is rustig en er komt een man of meerdere mannen tegemoet dan heb ik al hele rare verhalen van beroving tot aanverkrachting in mijn hoofd bedacht. Gelukkig heb ik het nog nooit persoonlijk meegemaakt.
    Mijn angst is trouwens pas begonnen toen ik in de stad kwam wonen. Bij mijn ouders is een dorp heb ik daar nooit last van gehad. En nu ik een dochter heb ben ik nog veel beschermender geworden.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik doe nooit open als ik niemand verwacht, zou ook niet weten waarom.
    Dat mannetje met die rode appel, wat een creep zeg.
    Ik had sowieso al geen antwoord gegeven op zijn rare vragen als ik uberhaupt open had gedaan.
    Denk dat het ook maar net is waar je bent opgegroeit enzo.
    Waar ik vandaan kom was het echtniet normaal om maar voor elke vreemde de deur open te doen.
    Ook was een honkbalknuppel naast je voordeur ook geen uitzondering..
    In mijn eigen huis heb ik op elke verdieping ook een pepperspray verstopt staan.
    Ik weet sowieso niet waarom sommige mensen zo goed van vertrouwen zijn, echt heel apart.

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik vind je wel wat doorslaan hoor..

Dat met die meterstanden zou ik ook wel m'n twijfels bij hebben..

Maar een man met appels? Ik zou een kistje gekocht hebben... Lekker gezonde appels zonder troep van zijn eigen bomen zou ik denken... Ik zou het juist leuk vinden als mensen hun eigen producten zo zouden aanbieden! Bijna niemand gaat meer naar de boer,. Dus moeten ze haast wel naar jou komen!

En dat van die makelaar! Tja hun hebben het tegenwoordig ook moeilijk! Dus ik vind het wel goede reclame met een lekker cakeje!

Ga je straks ook geen jantje beton zegels meer kopen? Want wie weet hebben de ouders van die kinderen de zegels wel nagemaakt en houden ze het geld zelf???

Ik zou gek worden als ik niemand meer zou vertrouwen!

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hou mijn geld liever zelf eigenlijk.. ;) ook dat nog is.

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Oud mannetje met mooi rood appeltje, ik denk gelijk aan sneeuwitje:D Sorry, niet grappig:)

Ik doe gewoon geen deur open als ik alleen ben en niemand of niets verwacht. Ik kijk dan gauw ff door t raampje van de deur en als het geen bekende is, heeft ie pech.

Mocht ik open doen en er bied mij iemand een appel aan zou ik niet denken dat ie vergiftigd is. Toch zou ik t niet aannemen, maar dat is meer omdat ik niks van onbekenden aanneem..

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Haha moet er wel om lachen, hier ook pas de meterman langs gehad edie appels ik zou hebben gevraagd wat ze kosten en waarschijnlijk een kistje gekocht hebben en ja rustig bij de deur weg lopen om even mijn portemonnee te pakken, ik ben wel goed van vertrouwen en als mijn gevoel het niet vertrouwd werk ik er ook snel mee af.
    Er komt hier niemand binnen die ik niet binnen wil hebben ;).

Deel Deze Pagina