Ik heb een beetje een aparte vraag. Ben 12 weken geleden bevallen. Als ik sta en bijvoorbeeld een tampon in wil brengen dan voelt het heel raar aan. Voor de zwangerschap ging dat gewoon, nu is het erg lastig. Lijkt wel of er een gevulde zak (weet niet hoe ik het precies moet benoemen) in de weg zit. Kan als ik mijn vinger inbreng die helemaal aan de kant / naar boven duwen. Ook stoot ik iets verder tegen iets aan, kan dat de baarmoedermond zijn? Daar hoeft mijn vinger nog niet eens helemaal voor naar binnen. Beetje een wegversperring om het zo maar te zeggen. Als ik lig voel ik niks vreemds. Wat kan dit zijn?
Hoi Knor1981, het klinkt een beetje naar een milde verzakking van je vaginawand. Je komt waarschijnlijk tegen je baarmoedermond aan, die kan ook een beetje beter voelbaar zijn na een bevalling. Dit kan allemaal vanzelf weer (bijna) op zijn oude plaats terug trekken hoor, maar kan wel gek aanvoelen. Bij sommige vrouwen blijft het zo en in een enkel geval wordt het erger. Dat bv je tampon weer uitvalt na een tijdje. Zolang je er geen last van hebt bij je dagelijkse handelingen, gemeenschap en je hebt wellicht nog kinderwens, kun je het gewoon afwachten. krijg je wel klachten die hinderlijk zijn, kun je contact opnemen met je HA. Groetjes Brigitte