Hallo, Ik ben al bij de huisarts geweest maar daar word ik niet wijzer van. Ik ben in september 2011 bevallen daarna raakte ik bijna gelijk weer zwanger en in september 2012 ben ik bevallen. Nu wou ik 2 weken na de bevalling beginnen met de pil maar de huisarts zei dat het beter was als ik mijn eerste dag van de menstruatie afwachte. Ik zei hem dat ik niet weer zwanger wou raken zo snel maar volgens hem kon dat niet zolang ik vloeide. 4 weken na de bevalling hebben mijn man en ik gevreeen ( zonder bescherming ) maar ik vloeide nog wel. Volgende dag vloeide ik opeens niet meer dus heb gelijk de huisarts gebeld om te vragen of ik zwanger kon raken en of ik misschien een morning afterpil moest halen maar volgens hem was dat niet nodig. Nu 1,5 week later ben ik nog altijd niet ongesteld geworden nu 5,5 week na de bevalling en sinds gisteren misselijk en raar gevoel in mijn buik. Ik voel mij weer zwanger en mijn dochtertje van 1 zegt ook opeens weer baby tegen mijn buik Ik geef geen borstvoeding wat denken jullie kan ik zwanger zijn? En wanneer zou ik kunnen testen? Alvast bedankt. brenda
Hoi Brenda, Wat een lastige situatie zeg. Ik zeg persoonlijk nooit tegen een vrouw dat ze niet vruchtbaar is na de bevalling! Wanneer die eisprong weer is weet je namelijk nooit. Zeker als je geen BV geeft komt je eigen cyclus snel weer op gang. De pil mag je vanaf 3 weken wer gebruiken of bij je eerste menstruatie. Het maakt niet uit wat je doet. Het kan inderdaad zijn dat je weer vruchtbaar bent 4 weken na de bevalling, al is het wel snel en je nog bloedverlies hebt. Eigenlijk adviseer ik geen sex te hebben als je nog bloedverlies hebt ivm infectie gevaar. We kunnen speculeren, maar de enige manier om er achter te komen is te testen. Het lijkt me een kleine kans, maar absoluut niet onmogelijk. Sterkte! Groeten Evelien
Bedankt voor het antwoord Evelien. Wanneer zou ik volgens jou kunnen testen? Vorige week zaterdag heb ik gevreeen dus nu 10 dagen terug. Omdat ik niet weet wanneer ik overtijd ga is het moeilijk te beslissen wanneer ik moet testen en je kan nu nog positief testen van de vorige zwangerschap toch? Dat van infectiegevaar is mij ook niet verteld word weer tijd voor een nieuwe huisarts denk ik:x
hoi je kunt gewoon een test doen, die is niet meer positief van je vorige zwangerschap. Ik zou er gewoon 1 halen en doen, dan weet je meer. Succes! Mirjam
Ow kan ik nu al testen dat wis ik niet. Normaal kan je toch pas vanaf 14 dagen na je eisprong testen? Ik heb pas 10 dagen geleden gevreeën en eisprong zou dan later geweest moeten zijn ik dacht dat ik nog minimaal een week moest wachten... Maar dan doe ik morgen een testje spannend zeg
hoi ok, ik had niet goed gelezen dat je pas 10 dagen geleden onbeschermd hebt gevreeën. Dan zou je beter even kunnen wachten tot 14 dagen daarna. Sorry voor de onduidelijkheid. Mirjam
Hoi Mirjam, Lees het bericht nu pas had vanmorgen getest en eerst dacht ik negatief maar nu zie ik wel iets licht roze waar het streepje zou moeten staan. Ik test zondag of volgende week wel opnieuw dan hoop ik op meer duidelijkheid. Vanmorgen ook staan overgeven dus ik hou mijn hart vast. Ik laat het wel weten. Bedankt!