Kan alleen herbreeuws vinden.. IK: 'God heeft gezworen, God is mijn eed, God is degene bij wie ik zweer'. (heb er helemaal niks mee..) Hij: mijn rechter is God'. Hij 2de naam 2-stammig germaans: sterk met de speer
Leuk topic! Ik: god is genadig Man: gekroonde M: man (Latijnse herkomst) of goud (Indonesische herkomst) B: prins (Duitse herkomst) of vlammend zwaard (Engelse herkomst)
Inderdaad leuk topic! Van m’n man - Machtig en Sterk Van mij - Niet van Adel Oudste zoon - Aanhankelijkheid Jongste zoon - Zon
Wat hebben jouw kinderen mooie namen! Ik kon ze alle vier herleiden En jij en ik hebben een naam met dezelfde oorsprong.
Dankje! Wat leuk! Ben benieuwd of je ze allemaal juist hebt en naar jouw namen. Ik vond overigens de betekenis niet het belangrijkste.. dat het niet iets geks zou zijn natuurlijk wel (de bekende Vayen bv..) maar verder gekeken naar de namen.
Ik: vriendin Man: goedig, braaf man En de namen die we nu zouden geven Jongen: de grootste Meisje: wilde koe
Mooi Wij hebben zo de tweede naam van onze dochter gekozen vanwege de betekenis: liefde, leven, kracht.
Ik: God is mijn licht, genade, medelijden Mijn man: Heilige naam Oudste dochter: Geen betekenis gevonden Jongste dochter: Beschermer (Hoe toepasselijk, nooit eerder geweten!) Zoon: Geliefde