Betekenis of toeval?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb altijd wel geloofd dat dromen iets van een betekenis zouden kunnen hebben maar ook weer niet zo heel erg dat ik bijvoorbeeld nou echt bij elk droom me afvroeg wat dat me te vertellen had.
    Maar ik heb vannacht wel iets gedroomd waarbij ik graag zou willen weten of dat nu toeval is of dat het me iets zou willen zeggen?

Vannacht droomde ik dus dat een kies waarvan de vulling eruit was gegaan begon af te brokkelen om vervolgens helemaal los te gaan zitten. Die kon ik er zo uittrekken. Maar wat bleek? Eeen hoop bloed maar wel de verkeerde kies. Maar op een gegeven moment merkte ik dat al mn kiezen los begonnen te zitten en het enige wat ik kon doen was bloed spugen in een bekertje en dat ik verder nix meer kon zeggen, t leek wel of mn mond (of kiezen) helemaal verlamd waren. En toen werd ik wakker :p

Half jaar geleden is er een vulling uit een van mn kiezen eruit gevallen en ben daar nooit mee naar de tandarts geweest omdat ik dat tijdens mijn zwangerschap best wel eng vind, dus ik had zoiets van doe ik wel na de bevalling. Nu begin ik sinds een paar dagen hier toch wel last van te krijgen, met namen als ik iets kouds of warms drink.

Daarom vraag ik me nu af..zou het toeval zijn of..? En weet iemand iets meer over betekenis van dromen?

Liefs jessy

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik kan je in ieder geval vertellen dat je dromen niet letterlijk moet nemen. Zo staat in mijn boek beschreven dat als je in je droom verdrinkt of overspoelt word door water je dan met veel onverwerkte emoties rondloopt ( zowel positief als negatief). Maar goed je hebt nu niks aan mij want mijn dromen encyclopedie zit in een doos :( :)

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
  4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk dat het met je vulling te maken heeft, voor ik naar de kaakchirurg moest droomde ik dat ook regelmatig en volgens iemand die vaak aan droomverklaren deed betekende dat dat ik dood zou gaan :)
    nou, 3 jaar later leef ik nog steeds.
    bovendien als je aan 5 "experts" vraagt wat een droom betekent krijg je 5 verklaringen. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

5. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    :) :) is toch waar. We gaan allemaal een keer dood :p :)

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat het simpelweg komt omdat je je een beetje zorgen maakt over die ene kies. Wel naar de tandarts of toch niet...

Waarschijnlijk ben je bang dat je meer last gaat krijgen als je niet heen gaat, en daarom droom je erover.

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Vaak betekend het verliezen van kiezen of tanden dat je een oude periode van je leven afsluit en een nieuwe periode ingaat...ik heb het de vorige zwangerschap bijv gedroomd en nu ook weer!

8. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    droom ook wel eens van afbrekende tanden en dat er dan 1 minuut later weer een nieuwe onder zit.

Wat ik ook vaak droom is dat de rem van mijn auto het niet doet.. zowel de handrem als pedaal.. weet iemand wat dat inhoudt? Ik moet dan zeg maar vol op de rem trappen en rem maar een klein beetje. En de handrem moet ik praktisch 90 graden trekken voordat ik stilsta.. erg vaag.. ga ik dan te snel of zo?

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dromen is de verwerking van ervaringen en indrukken.

Overigens zij n kaakchirurg tegen mij dat t toch goed was dat ik was gekomen om mn kies eruit te laten halen en niet opnieuw n noodvulling.
    (ben bang voor de tandarts en wilde t uitstellen tot na de bevalling, maar n noodvulling blijft helaas niet super lang zitten)
    Het schijnt dat je door de druk die je ontwikkeld tijdens persen veel pijn kunt krijgen aan kiezen/tanden.

10. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik droomde vannacht dat ons bovenbuurmeisje (die erg veel huilt) ineens bij mij op de kamer zat te huilen terwijl ik aan het bevallen was..... :confused:
    ik had ineens geen weeën meer.... en werd wakker..

Soms slaan dromen helemaal nergens op, (zoals mijn droom) maar soms houden dingen je gewoon erg bezig, misschien heb je de hele tijd al zoiets van ik moet even langs de tandarts maar vergeet je het of zoiets, maar blijkbaar ben je er onbewust wel mee bezig..

misschien toch ff de tandarts bellen, dan ben je er ook maar weer vanaf ;)

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Je zou eens kunnen kijken op dromenzoeker.nl

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben afgelopen weekend besloten ons complete interieur te veranderen.
    En raad eens waar ik over droom...bankstellen, eettafels, salontafels, kasten etc etc :-D :-D
    Nu weet ik wel zeker dat je dromen te maken hebben met hetgeen zich in je hersens overdag afspeelt.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij betekend dat dan dan je heel onzeker bent.

Deel Deze Pagina