Termijn echo minder ver

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nijntj, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntj

Nijntj Lid

22 nov 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een termijn echo gehad en volgens mijn berekening zou ik toen 10.5 zijn. Volgens de Echo 9.5 ik snap dat het kan afwijken maar kreeg bij de volgende afspraak nog een echo omdat ik me hier toch zorgen om maakte. Deze echo was met de oude termijn op 12.1 en de echo gaf 13 wk aan. Deze echo klopt dus met mijn eigen berekening maar nu zegt de verloskundige we houden toch de oude echo aan.

Volgens haar ligt de baby dus bijna een week voor op groei ipv de termijn bij te stellen. Ik lees zo vaak dat vrouwen bijgesteld worden enn vind het dus beetje vreemd. Ga het hier volgende x zeker over hebben.
    Nou is dit mijn tweede zwangerschap en is de eerst ingeleid ivm bloeddruk en ben ik bevallen met precies 38 wk, dochter woog 7 pond. Geen kleintje dus.
    Stel dat ik nu overtijd loop tot 42 wk oude echo dan ben ik dus volgens mij en nieuwe echo 43 wk, lijkt me niet goed en hoe groot is de baby dan.

Hebben andere vrouwen dit ook gehad?

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Zover ik weet wordt altijd bij de 12 weken echo de termijn vastgesteld!

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Nee, dat klopt niet, de termijn wordt bij voorkeur tussen 10 weken en 12+6 weken vastgesteld. Als er 2 metingen worden gedaan in die tijd, telt de meting het dichtst bij 10 weken.

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik vind je tekst een beetje onduidelijk beschreven waardoor ik het lastig vind te begrijpen wat je precies bedoelt. Klopt het dat de baby eerst een week is terug gezet en daarna 2 weken vooruit?

De ontwikkeling loopt de eerste 12 weken wereldwijd gelijk op.
    Het lijkt mij (maar ik ben geen verloskundige) daarom zeer onwaarschijnlijk dat de baby ineens heel hard is gegroeid en binnen korte tijd van achter ineens voor loopt op groei.

Ik zou dit toch nog eens goed met je vk bespreken, misschien heb je haar niet goed begrepen, of zij jou niet en kunnen jullie samen uitwerken hoe het nu precies zit.
    Kom je er niet uit, dan zou je ergens anders heen kunnen gaan voor een second opinion. Daar zou ik dan alleen niet te lang mee wachten, hoe eerder in de zwangerschap hoe preciezer dit te berekenen is, neem je echo foto's mee.

5. Nijntj

Nijntj Lid

22 nov 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat via mijn telefoon op het forum, beetje lastig terug lezen dan.

Ik kreeg mijn eerste echo en werd een week terug gezet op mijn berekening. Oke kan. 3 wk later opnieuw een echo toen zei ze hij is een week groter maar de vorige termijn blijft staan. Over 2 wk heb ik een afspraak en ga het dan idd nog even bespreken.
    Het was niks om me zorgen om te maken en dat doe ik ook niet. Alleen was graag een week verder geweest zeker met het ook op overtijd lopen straks.....

Hopelijk zo iets duidelijker en bedankt voor het meedenken

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Hier ligt de baby ook voor sommige berekeningen in dec terwijl het voor jan.is, ook bij mij wordt de data vd 12w aangehouden, de baby is is iets groter dan gemiddeld dat wil ook niet zeggen dat je drm eerder bevalt.. ook als de baby achter loopt wordt dezelfde datum aangehouden bij ons.

Deel Deze Pagina