Man word ziek, mogen we nu wel starten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hanneke88, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Hallo dames,

over 8 dagen mogen we beginnen met spuiten.. nu word mijn man waarschijnlijk ziek. (hij voelt zich niet lekker en is ook heel warm)
    Als hij echt ziek word mogen we dan wel starten met de icsi behandeling?

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik weet wel dat koorts een negatieve uitwerking heeft op het zaad
    en het na koorts 3 maanden duurt voordat het zaad weer even goed is als daarvoor.

Of dit de icsi behandeling in de weg staat weet ik niet....
    Ik zou het in ieder geval wel aangeven in het ZH

3. sjak

sjak Niet meer actief

Als hij echt koorts heeft, mogen jullie waarschijnlijk niet starten. Het zaad wordt door koorts alleen maar slechter, ik zou hem vanaf nu (als hij nog geen koorts heeft) 4x 500 paracetemol geven dat onderdrukt en verhelpt de koorts meestal. Bij ons in het ziekenhuis is dat altijd één van de vragen voor je mag beginnen: heeft uw man koorts gehad?

Ik weet niet wat de oorzaak bij jullie is, maar als je man zijn zaad niet best is, is het het beste het wel te zeggen in het zhuis, anders vergooi je misschien wel een poging hierdoor?!

Succes!

(ohw, zie net in je handtekening staan: zaad slecht...)

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij moesten 3 maanden wachten omdat er na de koorts geen levende zaadcellen werden gevonden. Probeer te voorkomen dat je man koorts krijgt door het te onderdrukken met medicijnen. Als dat lukt, kan de behandeling wel gewoon doorgaan.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ze hebben voor ICSI natuurlijk maar een paar zaadcellen nodig. Maar als je man echt heel slecht zaad heeft kan door de koorts zowat alles dood zijn.

Het zou zonde zijn als jullie poging hierdoor mislukt. Wat de andere dames al zeggen, geef hem paracetamol en neem contact op met het ziekenhuis.

6. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Dank jullie wel dames,

Tjonge waarom moet hij nu juist ziek worden!
    Hij is heel erg verkouden, en vannacht vond ik hem heel warm maar volgens hem heeft hij nog geen koorts (hij zegt dan lag ik alleen maar in bed)
    Ik geef hem nu steeds paracetamol en hopen dat zo de koorts niet echt doorbreekt.
    Morgen moeten we toch naar het ziekenhuis, dan maken we er even een melding an (dat hij verkouden is)
    Ik ben veel te bang als ik bel dat ze zeggen dan wachten we nog 3 maanden.

7. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    mijn vriend en ik gingen voor onze 1ste icsi behandeling toen bleek dus ook dat me vriend dood zaad had er zaten allemaal ontstekingen zeiden ze dus vroegen of hij ziek is geweest achteraf bedachten we dat ie dus wel grieperig was geweest niet heel erg maar zijn ouders hebben in die tijd longontsteking gehad dus misschien dat ie een beetje meegekregen heb.
    toen hebben ze dus ook gezegd dat we 3 maanden moesten wachten omdat dan de bacterien weer uit je lichaam zijn...
    omdat ze dus op dat moment wel al bij mij me eitjes eruit gehaald hebben hebben ze die ingevroren want dat deden ze gelukkig.
    dus je kan ook vragen of ze dat zowiezo ook doen anders misschien in overleg eerst nog een zaadtest? zodat je niet voor niets een behandeling doet als ze ook je eitjes niet invriezen want weet niet of dat overal gebeurd.

Deel Deze Pagina