melkvocht tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier zijn al vele onderwerpen over geweest, maar ik heb er geen antwoord in gevonden op mn vraag of een kolf van te voren aanschaffen handig is in mijn situatie of dat dat eventueel overbodig zou zijn.
    ik heb al heel vroeg in mn zwangerschap last gekregen van melkvocht, wat steeds meer en meer is geworden, en inmiddels al weken de bekende goudgelige kleur heeft aangenomen, af en toe afgewisseld door wat waterige momenten. inmiddels ben ik 31 weken zwanger, en het is inmiddels zo erg geworden dat het er letterlijk uit spuit op het moment dat ik mn tepel vastpak (nee dit is niet grappig :) :) dat het er maandenlang uit liep dat was nog tot daar aan toe, maar dat het 20cm verderop beland is wat minder handig :) )
    wie herkent dit en wat doe je eraan? inmiddels zorg ik eens in de paar dagen onder de douche ervoor dat ik zoveel mogelijk vocht kwijtraak door wat te masseren in de hoop dat het overdag minder door mn kleding heen lekt (borstcompressen bevallen me niet echt).

ennuuhhh... als het er nu al uit spuit, is het dan nog mogelijk dat ik een kolf nodig zou hebben na de bevalling om de borstvoeding op gang te krijgen, of is de kans aanzienlijk groter dat er tegen die tijd al helemaal een overschot is? :) (ik ben zowieso niet van plan om snel weer te gaan werken oid)

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Of en hoe je borsten lekken tijdens de zw. schap blijkt niks te zeggen over de melkproductie na de bevalling. Je kunt denk ik het beste je borsten zo min mogelijk stimuleren want dat zorgt er juist voor dat het meer wordt (dus niet eruit gaan masseren). Zoogcompressen dragen is denk ik het enige dat je er aan kan doen. En een kolf aanschaffen om na de bevalling de borstvoeding op gang te brengen? Daar heb je straks je baby voor ;)

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Sluit me bij bovenstaande aan, vooral niet masseren, goede strakke bh's met zoogcompressen dragen en niet al te warm douchen zodat je het niet stimuleerd nou al, want des te meer gaan ze lekken.
    Na de geboorte zorgt de baby er wel voor dat het op gang komt, wil je bij kolven om een of andere reden dan kan je altijd een kolf in huis halen natuurlijk ;)

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ah dat van dat warme douchen dat wist ik niet... ik douche altijd behoorlijk heet, misschien niet zo slim nee (nu je het zegt, na het douchen valt het me inderdaad wel op dat er weer een hele lading vocht volgt)

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Bij m'n eerste liep de melk er al uit als ik mij bukte in begin de 6de maand. Vlak na de bevalling heeft het verdorie 3 dagen geduurd eer ik terug melk had!
    Bij de tweede geen melk te bespeuren tijdens de zwangerschap en vanaf dag 1 na de geboorte verschrikkelijke stuwing gehad met koorts, harde schijven in m'n borsten, kloven, misselijkheid enz.
    Nu al enkele druppeltjes, ben eens benieuwd hoe het na de bevalling gaat zijn (geen stuwing aub!)

6. Female

Female Niet meer actief

Ik heb het nu al een week of 3... vooral 's morgens vroeg, als ik nog in bed lig. dan blijft het niet eens bij een paar druppeltjes ;)

Deel Deze Pagina