Lieve vriendin in Italië ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Typicalme, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hee dames,

Ik heb een hele lieve vriendin in Italië waarbij het tot op heden maar niet lukt om zwanger te worden. Ze zijn er inmiddels achter dat het probleem zit in de slechte kwaliteit van zijn zaad. Ze hebben inmiddels 2 Iui pogingen achter de rug, 1 zonder hormonen en 1 met. Helaas zonder succes. Nu twijfelen ze enorm over de volgende stap. Het probleem is nl dat het in Italië niet zo goed geregeld is als in Nederland betreft zorgverzekering. Zij moeten alles zelf betalen, de iui-pogingen zijn 600 euro per poging en voor ivf of icsi heb je het over 3.500 euro per poging. Daarbij komen nog de kosten voor de bezoekjes aan de arts.

Wat zouden jullie adviseren? Icsi kunnen ze maar 1 keer doen, omdat ze er simpelweg de financiële middelen niet voor hebben om dit veel vaker te doen. Ik vind dit zo triest en oneerlijk..
    Ik zou ze zo graag willen helpen.. Hebben jullie tips of adviezen? Ervaringen?

Alvast bedankt..

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Het gene waar ik tot nu toe het meest aan heb, zijn de vriendinnen die gewoon de tijd nemen om te luisteren naar je verhaal en soms een knuffel geven als dat kan. Meer kan en hoef je niet te doen.

Lief dat je er zo voor haar wilt zijn :) Ik hoop voor haar dat die ICSI poging uitkomst biedt!

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Geen ervaring, maar wat lijkt me dit heftig! Ik maak me al zorgen over die 3 pogingen hier in Nederland..

Heel veel sterkte voor je vriendin, ze zal vast een goeie vriendin aan jou hebben! Hopelijk is het meteen raak :)

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zou zo graag iets meer willen doen als er alleen maar voor haar zijn. Maar mss moet ik accepteren dat ik niet veel meer kan doen.. helaas..

Deel Deze Pagina