hallo dames ik zit erg te twijfelen met wat het beste dalijk is voor de kleine om in te slapen in een slaapzak of wikkeldoek. Wat gebruiken jullie of raden jullie aan wat het beste is ?? gr stefanie
slaapzak hebben ze in het begin nog niet nodig hoor, en inbakerdoek ook niet. gewoon kleertjes aan en onder dekentje. slaapzakje kan je gaan gebruiken als de kleine zn benen ontdekt heeft en de dekentjes weg schopt.
Wij lieten onze oudste aldoor in haar pyjama'tje slapen 's nachts/overdag in haar kleertjes: uiteraard beide keren onder lakentje en dekentje , de jongste echter sliep 's nachts in haar slaapzakje en overdag lag ze nog weleens in de wikkeldoek te slapen met haar kleertjes aan en dan het dekentje erover. De wikkeldoek zat dan echter niet helemaal straks dichtgevouwen of iets, maar zat nog losjes om haar heen omdat ze bijv. zo beneden in slaap was gevallen of omdat ik haar zo uit de wandelwagenbak haalde. Wikkeldoek vond ik heerlijk om te gebruiken, maar dus eigenlijk vooral voor in de wagenbak en bijv. als ze beneden was of bijv. met visite (gewoon lekker een beetje ingepakt, vertrouwd geurtje etc.). Een slaapzak in kleiner maatje vond ik zelf erg handig aangezien het hier nogal koud kon zijn ivm slechte isolatie. Edit: als je een inbakerdoek bedoelt.. Daar heb ik geen ervaring mee
Inprincipe gewoon een lakentje met een dekentje. Als je kindje onrustig slaapt kan je altijd nog kiezen voor een slaapzak of een inbakerzak zoals bijv. puckababy.