Zenuwachtig :(

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yolien, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Lieve meiden,

nadat ik een paar maand geleden een onderzoek heb gehad bij de gynaecoloog heb ik morgen (samen met mijn vriend) een afspraak bij de fertiliteitsarts.
    Ik heb al wat op internet rondgeneusd maar wil graag wat ervaringen horen van jullie!
    Hoe was je eerste afspraak en krijg je meteen al een echo/onderzoek? Of plan je dat voor een andere dag.
    En wat kan mijn vriend verwachten?

We gaan naar de arts omdat ik een heeeeleeee onregelmatige menstruatie heb en we graag een kindje zouden willen.

Liefs, Jolien.

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi Jolien,

Voordat wij de 1e afspraak bij de gyn. hadden is er bij mij al een bloedonderzoek geweest (op hormonen en op SOA's) en bij mijn vriend een zaadonderzoek. Daar kregen we dan tijdens dat gesprek de uitslag van en uitleg erbij. Het gesprak was begin maart van dit jaar. Omdat ik op dag 12 van mijn cyclus was hebben ze gelijk een inwendige echo (echoscopie) gemaakt. Dat vond ik absoluut niet vervelend! Zo konden ze gelijk zien hoe mijn eicellen groeiden. Ze hebben alles uitgelegd; ze hebben bij mij namelijk 2 rondes alles bijgehouden. Dus de groei van de eicellen via inwendige en uitwendige echo' s en bloedonderzoeken.

Ik vond mijn eerste afspraak heel prettig. En we zijn serieus genomen door de gyn. Ik was bang dat dat niet zo was en dat er gezegd zou worden: kom over een half jaar maar terug. Niets is minder waar. Ik vond ze erg fijn in de omgang en discreet. Alles is goed uitgelegd. Maak je er niet druk om, nergens voor nodig! Succes ermee...

Groetjes jufaman81

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Is er al een behandeling voor je onregelmatige cyclus vastgesteld? Ik weet niet goed in welke behandeling ik je moet situeren. In ieder geval, ons verhaal en onderzoeken:

Bij het eerste onderzoek werd mijn baarmoeder nagekeken (naar abnormaliteiten) en werd er een inwendige echo gedaan. Omdat ik ook met de klacht ging dat ik mijn maandstonden 2x per jaar kreeg werd me clomid voorgeschreven om te kijken of daarmee alles terug op gang kwam. En ja hoor, dit werkte! Hierna gingen we verder met IUI. Dit omvatten vele inwendige echo's. Mijn man moest telkens een spermastaal binnenleveren waarin de zaadcelletjes werden geteld en gekeken werd of ze gezond waren. Het waren er in ieder geval weinig goede! Na drie IUI's gingen we naar de fertiliteitsarts. Hij deed wel onderzoeken bij mijn man. Hij moest bloed laten nemen, zijn teelballen laten nakijken (voelen + echo) en nogmaals een spermastaal binnenbrengen. verder was er een gewoon gesprek naar zijn seksualiteit; erectiestoornissen, wanneer indaling teelballen, hoe vaak seks, pijn, ...

4. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Groningen
    bedankt voor jullie reacties, er is nog geen behandeling vastgesteld. De gyneacoloog heeft vorige keer wel een inwendige echo gedaan (en zag eiblaasjes zitten) en er is bloedgeprikt (was niks mis met mn bloed). Ik hoop dat ik meteen ergens aan kan beginnen want ik las net ook dat sommigen nog een half jaar moeten proberen.

groetjes

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi Yolien,

Ook ik heb het eerste gesprek als erg prettig ervaren en ze hebben ook meteen gebruik gemaakt van de cyclus waar ik in zat. Er is ook al bij jou een inwendige echo gedaan en bloed geprikt, deze testen voeren ze inderdaad in het begin uit.

Het zou kunnen zijn dat ze nog een samenlevingstest doen, op jou vruchtbare dagen halen ze wat cervixslijm bij je weg( doet totaal geen pijn) en moet je vriend zaad inleveren. Dit voegen ze dan samen en kijken ze door de miscroscoop of zijn zaadjes door jou slijm zwemmen. het kan nl zo zijn dat jou slijm heel zuur is en de zaadjes dat niet meer leven. Maar net als Karnijn weet ik niet of ze dit gelijk doen aangezien het misschien alleen ligt aan je te lange cyclussen.

Heel veel succes en maak je niet te druk!

Liefs Linda

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi Yolien,

het is lastig te zeggen wat ze precies zullen doen, want elk ziekenhuis doet dat anders. Ik ging van de HA direct naar de fertiliteitsarts, dus wij moesten alle onderzoeken nog. Ze deden wel een inwendige echo ook, volgens mij is dat vrij standaard, dus daar zou ik wel op rekenen.

Wat betreft weer naar huis sturen om zelf te proberen: die kans heb je als ze niets vinden bij jou of bij hem en je nog geen 2 jaar bezig bent. Dus mocht dat zo zijn (is je vriend/man zijn zaad al onderzocht?) is het wel goed om daar rekening mee te houden. Aangezien je cyclus heel onregelmatig is, lijkt me echter dat ze dat wel als oorzaak zouden aanmerken en dan zullen ze dat gaan onderzoeken en er hopelijk een behandeling op zetten.

Veel succes!

7. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Groningen
    Hoi allemaal!

De afspraak is heel goed verlopen. We hebben een kort gesprek gehad, er is bloedgeprikt en ik kreeg idd een inwendige echo.
    Mijn ene eierstok heeft heel veel eiblaasjes wat er op wijst dat ik daar pcos heb, echter aan de andere eierstok is dit niet het geval! Dus ben ik een pcos grensgeval haha.
    De arts zag ook een eitje dat aan het groeien was (14 mm) en ze zei dat deze wel eens kan gaan 'springen' rond het weekend. Wij zijn dus al flink aan het klussen gegaan.
    Maandag moet ik weer langskomen voor de bloeduitslagen en om te kijken hoe het met het eitje gaat.
    Ik ben benieuwd!!! Maar dus nog steeds zenuwachtig!

Deel Deze Pagina