Ja ook dat herken ik! Nu je het zegt, mijn enorme vreetbuien zijn ook gestopt. Normaal ren ik elk uur naar de (koel)kast om iets te te knabbelen, maar nu... ik heb er gewoon geen behoeft aan. Zoiets noemen ze een emotionele eter toch?! Wat fijn om te horen dat jullie je allemaal zo lekker in je vel zitten! Zal de pil-producent niet blij mee zijn (en de supermarkten ook niet zonder al die pil slikkende vrouwen met vreetbuien ).
ik ben 15 jaar aan de pil geweest en merk ook dat ik weer een beetje de oude word van vroeger,ik ben veel liever(zegt mn vriend en mn ouders)dan toen ik de pil slikte. heb veeeeel meer zin in sex dat onderdrukt de pil bij sommige vrouwen ook. ben veel vrolijker. ik was veel meer gestrest en een beetje depri met de pil en nog wel wat kleine dingen ik geniet nu veel meer van het leven en weet dat ik noooooit meer de pil neem maar dan iets anders want dit voelt zo top!!!!! veel liefs!!
Ik voel me ook een stuk beter als ik de pil niet slik, maar die pukkels inderdaad... Al viel het toen ik stopte voordat ik zwanger raakte wel mee en begon het pas toen ik zwanger was! Misschien toch maar eens stoppen! Goed dat je me er even aan herinnerd .
Ja ik heb dat ook, heb eigenlijk nooit de pil genomen en na mijn bevalling toch aan de minipil en daarna de gewone pil. Jee wat was me dat! Ik was totaal mezelf niet meer... en mijn zin in sex was gewoon verdwenen als sneeuw voor de zon. Toen vroeg ik men man om te stoppen met de pil om eens te zien als mijn 'gevoelens' terugkwamen en zeker... ik voelde me terug 'normaal'. Wat ik heel raar vind is dat ik net in mijn vruchtbare periodes weer meer zin krijg hihi. zal wel iets 'dierlijks' zijn zeker Wij beginnen ver een half jaar terug voor baby nr2. Onze eerste dochter is nu bijna 2 jaar.
Ben poosje aan de pil geweest, na ong. een half jaar mee gestopt. Voelde me niet mezelf bij de pil.. En daarna voelde ik me veel beter. Lang leve de condooms
Lang leve de (in mijn geval koper-) spiraal! Hier komt er nooit meer een anticonceptiepil in. Het glazen-stolpgevoel is zeeeer herkenbaar, het was zo fijn toen ik ermee stopte! Dan maar wat meer pijn tijdens de menstruatie, dat heb er er wel voor over.
Nou dames, waarschijnlijk ben ik dik in de minderheid, maar ik moet er nog heel erg aan wennen, ik ben nu zo'n 5 maanden gstopt met de pil... en er zijn toch wel wat dingen waar ik slecht mee kan omgaan. hetgeen jullie benoemen zoals emotioneler...dat heb ik ook erg sterk! maar dat vind ik niet zo leuk.... het lijkt alsof ik juist door de pil, dingen veel meer kon relativeren...en nu voor het minste of geringste moet ik huilen of ben ik op mn tenen getrapt etc. dat had ik eerst eigenlijk nooit.... Misschien moet ik hiermee leren omgaan..? Dus zo leuk vind alles niet, ik was nooit zo emotioneel en vond dat eigenlijk heerlijk aan mezelf... klinkt misschien gek dit maar zo voelt het... Nogmaals misschien moet ik het tijd geven zodat ik er beter mee kan omgaan. Het lijkt ook wel alsof ik nu veel meer 'dichtklap' als eerst, normaal had ik mn woordje wel klaar, en nu weet ik nooit wat te zeggen... Tja we zullen zien....hopelijk gauw zwanger!!
Ik begin me steeds beter te voelen haha. Nu de 3e maand gestopt..... Het gekke is dat ik in de 15 jaar dat ik diezelfde pil slikte helemaal geen last had van die stemmingswisselingen enzo. Die zijn echt na de zwangerschap begonnen. Maar goed hier echt nooit meer de pil! Nu nog steeds condooms.
Heel veel meiden schrijven dat ze liever een condoom gebruiken. Ik ben het met jullie eens dat dat beter is dan de pil, maar toch vind ik die dingen ook niet je van het...Hebben jullie ook andere voorbehoedsmiddelen geprobeerd? Bv. nuvaring/spiraaltje/temperatuurmethode? Ik wil dat wel gaan onderzoeken, want die rubbertjes hoeven voor mij ook echt niet...
Ik ben misschien een van de weinigen die zich wel wat beter voelde met de pil. Maar in een paar opzichten dan. Moet erbij zeggen dat ik de Cerazette pil had. Dat is een lichte pil zonder oestrogeen. Hetgeen waar ik dus niet tegen kan. Ik voelde me vrolijker door die pil, had meer zin in sex. Nu ik gestopt ben, ook wat emotioneler maar dat kan ook komen omdat ik ongi moet worden. Mocht ik weer aan de pil gaan dan hou ik het wel bij deze.
Wat vond ik het een verademing toen ik na 15! jaar stopte met de pil. Mijn man merkte het ook na een paar weken. Ik was minder emotioneel en voelde me prettiger in mijn vel. Ook geen pukkels meer gezien in mijn gezicht. De menstuatie is niet heftiger geworden (de reden dat ik aan de pil ging ooit was zware menstruatie). Ik ben nu ook niet meer aan de pil gegaan na de bevalling. Het komt er bij ons niet meer in.
Na dik 3 maanden ontpillen en om de dag bloedverlies kan ik ook zeggen dat ik me zonder de pil stukken beter en fijner voel
Ik voelde me zo opgelucht toen ik eerst van de pil af was, en ik ben ook rationeler huil minder, meer zin in sex... Ja wat ik straks nog een keer ga doen als ik ooit nog eens niet probeer zwanger te worden, maar voor mij geen pil meer.
ik was weer begonnen met de pil na de geboorte van mn zoontje maar voelde me niet lekker in mn vel plus kreeg ik doorbraakbloedingen, ben nu gestopt al een paar maanden en voel me een stuk beter en ben er ook nog eens 5 kilo meeafgevallen.. voor mij geen pil meer denk dat ik ooit een spiraal laat zetten!!