Beter melding

Discussie in 'De lounge' gestart door babylove26, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo dames!

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven. Op 2 december brak ik mijn pols en belde ik mijn werkgever op om me ziek te melden. Ik heb een 0 uren contract en na veel moeilijk gedoe ben ik inmiddels aan het werk maar wel met 100% ziekmelding dus op therapeutisch basis. Nu loopt het contact met mijn manager niet zo heel soepel. Nu is mijn vraag. Als het goed is mag maandag mijn gips er af maar er werd al gezegd door de chirurg dat ik er nog niet te veel van kan verwachten. Ik heb het idee dat mijn manager mij beter meld vanaf maandag. Mag ze dit doen zonder mijn weten om?

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik heb trouwens bij mijn ziekmelding meteen een gesprek met de bedrijfsarts aangevraagd omdat mijn manager van mij verlangde een compleet ontbijt dienst te draaien in mijn eentje met een gebroken pols. Ik heb dit gesprek nooit gehad.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Het therapeutisch werk vindt ze blijkbaar ook hier gaan zitten ook al kan ik niks en is het 1E en 2e kerstdag de hele dag

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Er zijn twee dingen belangrijk, eerste is dat je werkgever actief met jou mee denkt, wat voor alternatieve werkzaamheden jij wel kunt doen/in kan ondersteunen.
    Tweede is dat jij daar ook een actieve houding in moet nemen, bedenken of aangeboden werk lukt of zelf met ideeën komen of, wanneer jij denkt dat dit niet lukt, duidelijk hier in zijn en aangeven dat je dus nog steede 100% ziek en thuis bent. Hierin moet je dan ook duidelijk zijn over wat de verwachtingen zijn. Krijg je fysiotherapie, wanneer denk je weer wel te kunnen werken? Wellicht kun je thuis eenvoudige computer werkzaamheden doen? Jaarcijfers invoeren, bestellingen etc?!
    Een werkgever mag jou in principe niet zomaar beter melden. Een bedrijfsarts kan hierin bemiddelen en meedenken.

5. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Het is belangrijk dat jullie samen in gesprek gaan hierover, en anders moet de bedrijfsarts hierover idd een oordeel geven.
    Wel is arbeidstherapeutisch werken ouderwets en mag dit niet te lang gebruikt worden. Dus indien jij volledig je werk en je uren draait dan mag je hersteld worden, eerder niet. Dat mag de werkgever niet zomaar doen.

6. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Dankjewel dames!

Ik ben al eens in gesprek geweest en gevraagd om vervangend werk. Dit is 1 dag gebeurt toen lag er een lijstje met 3 dingen en daarna niks meer.

Deel Deze Pagina