Hallo, Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik word echt een beetje verdrietig en bezorgd. Sinds 2 dagen kwam mijn kleine meisje (nu 6 weken oud) veel eerder voor haar voedingen (normaal om de 4 uur, nu om de 2.5 a 3 uur). Omdat ik 1x per dag kolfde om een flesje te geven kwam ik erachter dat mijn productie van 120 ml per borst naar 30 a 40 ml per borst is gegaan in 2 dagen tijd. Ik snap er helemaal niks van. Iedereen vraagt of ik het misschien veel drukker heb ineens... gisteren ben ik wel 2x de deur uit geweest en ook wel echt op pad maar niet super druk. Ik drink goed, eet goed, slaap ook goed dus wat kan het nog meer zijn? Ik leg de kleine nu vaker aan en ik kolf na... Wie heeft er nog meer tips? En maak ik me terecht zorgen of komt het weer op gang na een dag of twee? Ik had zelf nog een theorie bedacht: Mijn productie heeft zich nu aangepast aan haar behoefte (zo'n 80 ml per voeding) verdeeld over 2 borsten, ipv 100 ml in 1 borst. Ik hoor graag of jullie tips hebben en of jullie me gerust kunnen stellen. Zo gestrest hiermee bezig zijn is uiteraard ook niet goed . Alvast ontzettend bedankt! Liefs, Lies
hoi waarschijnlijk heb je te maken gehad met regeldagen. Ze komt dan ineens veel vaker voor een voeding. Dan is het logisch dat als je een keer kolft, je ook minder kolft, je borsten hebben niet de tijd gehad om weer zoveel aan te maken. Als je haar blijft voeden op verzoek dan komt het meestal vanzelf weer goed met je productie. Je kunt ter ondersteuning een extra keer kolven ( verwacht daar dan geen grote hoeveelheid van!) borstvoedingsthee drinken en eventueel fenegriekcapsules nemen. Na een paar dagen merk je meestal dat het drinken weer terugkomt in het ouder ritme. En als je dan een keer kolft ipv aanleggen zul je ook weer meer kolven. Mirjam