Hond en kruipende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo!

DL kruipt nu anderhalve week en is gek op onze hond. En onze hond ook op onze baby. Maar nu kruipt ze het liefst de hele tijd achter hem aan. Wat niet erg is want dat vind de hond best (hij geeft der zelfs regelmatig vol hoop zijn bal zodat ze die kan gooien)
    Maar nu gaat ze ook zijn mand in en dat is toch echt zijn plek. Hij doet der niets, maar je merkt aan de hond dat het ongemakkelijk voor hem is. Hij heeft dat ook als de kat in zijn mand gaat zitten. Het is gewoon zijn plekje.

Nu haal ik der daar de hele tijd weer uit en zeg dat ze het niet mag. Maar dat heeft nog weinig effect en ik vind het zo sneu om zijn mand in de keuken te gaan zetten. Hoe doen jullie dit?

(Al ben ik bang dat ik der gewoon uit moet blijven vissen ;) )

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, herhalen herhalen herhalen. Ze hebben het geheugen van een goudvis op deze leeftijd, dus zodra jij haar ergens anders neer hebt gezet, is ze alweer vergeten waarom ook alweer. Dus steeds weer zeggen en afleiden met iets anders. Misschien heb je een hoekje in de kamer waar de mand kan staan, waar ze er niet steeds dichtbij zit met spelen (dat ze hem niet de hele tijd ziet?).

Je kunt er ook voor kiezen om hem een deel van de dag in de keuken te zetten, om ff rust te hebben, en een deel van de dag in de kamer om te oefenen ;) Maar ja, gewoon altijd in de kamer, dan leert ze het denk ik wel sneller (alhoewel dat nog steeds wel lang kan duren!).

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    Iig de hond een plek geven waar kleine absoluut niet bij mag en kan komen.nu vindt je hond het oke maar het blijven dieren en die zijn NOOIT te vertrouwen . Net als kinderen nooit te vertrouwen zijn met dieren. Je kan net de hele dag achter kleine aan gaan om dr bij de hond weg te halen. Er komt een keer een tijd dat je het niet snel genoeg in de gaten heeft en dan kan het zomaar misgaan. Hier heeft de hond een aparte plek in de keuken gekregen. Plek leuk gemaakt met een lekker bot, kong en speeltjes. Er zit een traphekje voor. Hond zit hier een paar uur per dag zodat hij rust heeft. Kind mag hier ook absoluut niet komen. Hond zit echt niet de hele dag daar. Ook en paar x per dag los met kleine. Maar alleen als ik echt goed op kan letten en niet afgeleid wordt. Als kleine slaapt, loopt hij los.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en dit ik zou dan zelf weer niet zo snel doen.
    bang dat de hond de link gaat leggen dat hij 'weg' moet als de kleine beneden is en een hekel gaat krijgen aan het kindje.
    ik heb zelf ook 2 hondjes en hier steeds consequent zijn helpt 'goed', hetzelfde geldt voor de waterbak :D

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Eens! Wij geven bewust de hond ook nog veel aandacht en ze mag nog steeds sochtends even bij ons op bed. Ik wil dat ze weet dat ze nog even lief is voor ons als voor de baby er was....

Ik zou toch blijven waarschuwen en haar daar weg halen. Zal met nog wel meer dingen komen denk ik :D

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    #6 Damay77, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Ik zeg ook nergens dat hond altijd apart zit als kind beneden is. De manier die ik hierboven beschrijf, zirgt er JUIST voor dat hond geen link legt naar mn kind.
    Moet wel zeggen dat ik op advies van de gedragstherapeut dit al ver voor de geboorte ben gaan doen. Verplaatsen naar de keuken. Zodat dit als zn vaste plekje was als de kleine zou komen. Verder zit mn hond niet altijd vast en wordt ook niet standaard in de keuken gezet als kleine naar beneden komt.
    Dus niet kind naar binnen en hond vast. Hond loopt daarintegen ook vaak los met knd dus die link leggen is dan al een stuk minder. En ALS hij wel vast gaat dan doe ik dat bijv 15 min voordat kleine naar beneden komt. Als hij vast gaat als kleine beneden IS dan krijgt hij meteen in de keuken wat lekkers. Hij maakt dus niet de link kleine betekend opsluiting maar, kleine betekend lekkers:D ik doe dit op advies van de martin gaus academy waar mn hond een paar weken in training heeft gezeten. Ook de plaatselijke gedragsdeskudigen en hondenschool adviseerd dit dus het zal wel goed zijn;)
    Daarnaast vindt mijn hond het NIET prettig dat mn kind naar hem toe gaat. Hij reageerd op dit moment goed, gromt en loopt weg. Maar dat kan ook anders aflopen. Ben heel concequent naar kindlief maar kinderen zijn net als dieren gewoon onberekenbaar.
    Voor veiligheid van allebei dus. En ik heb geen hondJE maar een grote duitse herder. Klein verschil:D
    Mijn kleine is nu 1,5 geweest en ze weet dat ze niet naar de hond mag en toch probeert ze het elke keer.razendsnel. net als dat ieder ander kind dit zal gaan proberen. Ik neem dit risico iig niet.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie tips! Ik zet wel eens iets tussen de bank en de muur en dan kan ze er niet langs zodat ze even rust heeft. Maar ik wil hem niet gaan opsluiten in de keuken. Want hij is er graag bij.

Het is een hele lieve border collie en echt een schat van een beest. Maar het blijft inderdaad een hond dus blijven wij gewoon opletten. Hij loopt ook wel eens weg bij der als ze er aan komt, maar gromt nooit.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik bleef m´n zoon ook corrigeren toen hij dat deed en na een paar weken was het afgelopen en wist hij prima dat hij daar niet mocht komen. Bij ons staat de mand achter in de kamer bij de tuindeuren achter de eethoek en m´n zoon mocht gewoon niet verder dan de eethoek.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Inderdaad, blijven herhalen. Wij hebben geen hond, maar een kat. Nu is dat echt een lieverd en laat alles wel toe. Zoon vindt het geweldig om achter 'm aan te kruipen. Gelukkig vindt de kat het niet erg. Als hij er genoeg van heeft gaat hij ergens liggen waar L. niet bij kan. Maar ook hier leren dat hij niet aan de brokjes mag komen (staan in de keuken, maar als we in de keuken zijn kruipt hij achter ons aan). Hij heeft stiekem wel gesnoept van de brokjes hoor :D. Ook het leren aaien, knuffelen gaat hier prima. Onze kat heet volgens zoon DiDi ipv Divo ;)

Deel Deze Pagina