ik heb het idee dat mijn zoontje het steeds heel warm heeft als we naar buiten gaan.. hij heeft dan een rompertje, trui en broek, sokken, winterjas en muts op en hij zit in de voetenzak van de maxicosi.. zou ik hem misschien zijn muts al af kunnen laten? of schoentjes aandoen en de voetenzak uit de maxicosi doen?
ik zou de zak niet uit de mc doen, hij zit stil dus dan kunnen ze het koud krijgen. als het guur weer is heeft esmee nog steeds haar muts op. is het lekker buiten en de zon schijnt dan laat ik hem af.
ff dat lijkt me erg warm, zeker met dit weer! ik zou zeker die voetenzak achterwege laten en dan idd schoentjes aandoen. Ik vind het verder moeilijk om advies te geven, maar als je zoontje zwetend of heel warm uit de maxicosi komt, zou ik zeker wat aan zijn kleding doen. (bv dunner jasje met capuchon) Weet ook niet of je kindje veel of weinig haar heeft, want als je haar hebt, verlies je ook minder warmte via je hoofd.
Die van mij is nagenoeg kaal zeg maar, dus ik hou altijd wel zn muts op. Maar dan zorg ik dat ik dus iets anders minder warm aandoe. Die van mij is ook altijd een kacheltje, dus ben m al heel snel minder warm aan gaan kleden. Hij krijgt nu (en met 4 maanden) hetzelfde aan als wat ik aan heb.
Als je in de nek van je baby voelt kun je voelen of hij het te warm heeft. Zo deed ik het altijd en als ik voelde dat hij het warm had liet ik zijn mutsje af of legde het dekentje iets lagen (ik gebruikte geen voetenzak die gebruikte ik alleen in de winter)
ik zou de jas uitlaten als hij het te warm heeft, die voetenzak is zoooo extreem warm dat je best de jas kunt uitlaten, ligt er wel aan hóe koud het is, mutsje doen wij alleen op als we naar buiten gaan inde auto en binnen niet...
Ik zou z'n muts wel oplaten, maar de jas niet meer aandoen. Een jas + voetenzak lijkt mij echt heel erg warm. Milan zweet zich vaak al een ongeluk in de voetenzak zonder jas.
Wij geven Fae altijd een vestje aan in de voetenzak. En dan het mutsje van het vestje op. In winkels of iets dergelijks letten we er wel goed op, dat we de zak even openritsen.
oke doe ik voortaan zn jas uit in de voetenzak! dankjewel voor de tip! maar hij komt er wel een heel klein stukje bovenuit, moet ik m dan een sjaal ofzo omdoen?
Ik heb nooit een jas aan in de voetenzak dat is echt veel te warm! Toen het echt heel erg koud was deed ik d'r wel een vestje aan. In de auto rits ik de voetenzak open omdat het in de auto ook vaak rond de 21 graden is.
Mijn zoontje heeft alleen een muts op als het heel hard en koud waait of wanneer het vriest. Verder hebben we hier vestjes met een capuchon en hij ligt in een soort grote slaapzak in de buggy. Meer dan genoeg.
Hier gebruik ik de lodger shelter in de wagen/ auto. Geen mutsje op, geen jasje aan en nog is ze vaak heel erg warm en soms zelfs bezweet. Een muts had ik al heel snel achterwege gelaten, ze bleef maar krijsen met dat ding op. Gewoon een beetje uitproberen en het nekje steeds checken. Ieder kindje is anders.
Mijn kleintje heeft al sinds hij een maand oud was geen muts meer op, zelfs niet bij echte kou. Altijd een dik vestje met capuchon, en een dik dekentje hoog opgetrokken... Hij heeft het nooit koud, zelfs niet zonder sokjes. Vooral regelmatig in het nekje voelen, dan krijg je een goed beeld van de temperatuur van je kindje.
ik doe jamie nooit een jas aan. hier ook al vaak discussies over gehad met mijn moeder maar toevallig vandaag naar cb geweest en zij zeggen dat een kind het vaneigens wel aangeeft wanneer hij het te koud of te warm heeft. jamie draagt meestal een romper met lange mouwen en een trui en dan gewoon een fleece deken erover (5x dubbel gevouwen) aangezien wij meestal een uur in de auto zitten doe ik hem geen jas aan. nog nooit gehuild van de koude, nooit koude voeten of handen, altijd een zweterige rug en nog nooit ziek geweest. doe gewoon wat je zelf denkt wat het beste is. ik doe jamie wel altijd een mutje op als we voor lange tijd buiten gaan!
Mijn dochtertje heeft een enorme bos haar, een muts heeft ze eigenlijk al een week of 9 niet meer meer op. Was veel te warm voor haar. Ook gebruik ik geen voetenzak in de maxi-cosi, een dekentje in echt genoeg. Ze heeft dan een rompertje aan, truitje, broek natuurlijk (wel een wat dikkere als we naar buiten gaan, niet zo'n fladderbroekje), sokjes, schoentjes, sjaaltje en een winterjasje. Ik doe wel de capuchon over dr hoofd, maar dat sluit niet echt af. Dan losjes het dekentje eroverheen. Dat is echt genoeg, als ik dr dikker aankleed, komt ze er helemaal rood en bezweet uit, echt te warm dus. Maar je ziet en voelt het snel genoeg aan je kindje, ik denk dat veel ouders geneigd zijn hun kindje heel warm in te pakken, maar dit is echt niet prettig voor die kleintjes, zeker niet als ze het niet nodig hebben.
Ik zou hem dan wel iets om zijn nekje knopen, of een bodywarmertje aan doen, de zak sluit namelijk best laag. Tja moeilijk is het met dit weer he, de wind vind ik namelijk nog best fris. Ik heb mijn kleine man nog wel steeds met jasje en mutsje in de zak, maar rits hem niet helemaal dicht want meneer wil er met zijn handjes uit .
ik zag gisteren toevallig een klant van ons in de winkel met haar dochtertje. deze is nu 7 maanden. kind zweete bijna uit haar buggy! een dikke muts, een dikke jas, een sjaal en dan nog in een hele dikke slaapzak! zweet stond echt op der voorhoofd en in der handen. een jasje is genoeg hoeft niet nog een dikke slaapzak rond. of gewoon een vestje en een deken erover. (bij een baby van een maand is het anders omdat zij zich nog niet op temperatuur kunnen houden)