heb ik dat.......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirell, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vanmiddag naar cb geweest alles gaat prima met mijn meisje alleen wat plekjes aan haar huid waarvan hun dachten eczeem.zelf had dat ook al door mijn hoofd gespookt.ze krabt er erg veel aan
    ze raadde me aan langs de huisarts te gaan mischien dat die iets voor kon schrijven.
    ik langs huisarts gelopen dat zit daar om de hoek zegt een assistente dat ik dinsdag afspraak kon krijgen :rolleyes:
    doorgelopen naar apotheek en daar gevraagt iets tegen de jeuk.
    zegt de apothekersassistente je moet ff langs je huisarts gaan met haar gezichtje.
    ik uitgelegt dat ik pas dinsdag terecht kan dat ze vrijdag alleen spoedgevallen doen.
    nou je laat je toch niet wegsturen met een baby zegt ze.

ik weer terug naar huisartspraktijk :D
    ik zeg sorry het zit me toch niet lekker ze krabt zich helemaal open ik wil morgen ochtend afspraak met de dokter.
    moeilijk moeilijk en dan ook nog tegen me zeggen dat ik haar handjes in washandjes met tape moet dichtbinden :confused:
    ik heb haar gevraagt of ik hier op moest reageren of dat ik beter mijn mond kon houden(zal dr bek met tape dichtbinden) :evil:
    ik heb dus op een gegeven moment gezegt prima joh ga ik vanavond wel langs de huisartenpost als je dat graag wil.
    en ja hoor!opeens mocht ik wachtten op de dokter en binnen 10 minuten kon ik geholpen worden.
    dokter was heel lief ik verontschuldigde me uiteraard.
    maar hij zei dat ik groot gelijk had hij was erg aardig.
    recept werd meteen doorgebeld naar apotheek en werd thuis gebracht omdat ik meteen moest smeren.
    zo moest ff mijn verhaal kwijt hoor!
    mirell

:evil:

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    belaaaccheeelijk!

nou sterkte daarmee en gelukkig is het nu goed!

3. mel1977

mel1977 Actief lid

Pffff, herkenbaar verhaal.
    Hier hetzelfde, drama. Staat m'n man met een koortsige, heftig hoestende, snotterende, pieppende en raspende Sam op vrijdagmiddag bij de huisarts.
    Nee sorry meneer, de eerste afspraak die ik voor u kan maken is dinsdagochtend 10 uur..... Goed, ik typ niet wat manlief toen heeft gezegd, maar ook hij kon spontaan doorlopen. Resultaat van het onderzoek: oorontsteking bij allebei de oren en (weer) een onsteking aan de bovenste luchtwegen. En dan fijn een weekend wachten... helemaal gek.

Ik heb ook de huisartsenpost ontdekt hoor, ik zou bijna zeggen: mocht ik wat hebben, ik wacht wel tot na 22.00 uur ;)

Succes!

4. wannie

wannie Niet meer actief

Wat een manier om met patienten om te gaan :confused:
    Hoop maar dat die assistente een opstandje heeft gehad van de huisarts!

Hier gelukkig bijna nooit problemen ermee :)

Als ik bel voor Destin dan kan ik dezelfde dag nog terecht en vaak nog binnen het uur. Ze zegt zelf ook: een moedergevoel moet je als arts altijd serieus nemen.
    Bel ik voor mezelf dan word er eigenlijk altijd gevraagd of het haast heeft of het over een paar dagen mag.

Ik heb echt een super huisarts.
    Toen mijn broer (ook patient van huisarts) plotseling overleed kreeg ik wel een onaangekondigd bezoek van haar. Vond ik zo fijn.
    Heb hier gelukkig echt het idee dat ze aan de patienten denken en kijken naar het individu en niet alleen maar aan het kostenplaatje denken.
    Helaas hoor je dat steeds vaker :(

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

hahahaha....

het is toch ongelooflijk! Het moet niet gekker worden met sommige mensen.. Ik hoop dat er wel wat wordt gezegd. Sterkte trouwens met je meissie!

6. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Ik ken dat, als ik bel voor een afspraak is dat meestal een paar dagen later. Als ik zeg dat ik niet kan wachten zeggen ze altijd, ja maar er is geen tijd mevrouw. Dan zeg ik altijd. O wat vervelend nou, nou weet je wat dan wacht ik wel tot 17.00 uur en ga ik naar de huisartsenpost. En dan opeens heeft de arts nog een gaatje vrij. En elke keer snap ik het niet, kan ze dat nou niet meteen zeggen. Ik bel niet zomaar de huisarts op meestal is het voor de kinderen, en daar wil ik niet mee wachten. De huisarts begrijpt dat ook heel goed, maar die assistentes daar wordt ik gek van.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Pfff, wat een behandeling. Ik moest wel lachen om je opmerking, maar net goed, wat denkt ze wel niet? Rare griet.
    Mijn huisarts heeft 2 assistentes, die ene is altijd heel behulpzaam en vriendelijk, vraagt alles gelijk na etc. en die andere zucht al zowat, terwijl je je verhaal vertelt en meer als 'kwestie van uitzieken, het heerst, neem maar paracetamol en veel drinken' niet uit kan brengen.
    Nog erger, mijn buurvrouw was halverwege de zwangerschap en lag dubbel van de buikpijn. Toen haar man verontrust de huisarts belde, zei de assistente 'tja, mocht de baby overleden zijn, kunnen wij daar toch niets meer aan doen :confused: . Mijn buurman heeft haar bijna door de hoorn getrokken. Gelukkig bleek alles goed.

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Weer wat geleerd dus. Laat je nooit wegsturen door de assistente. Brutale mensen hebben de halve wereld, dus af en toe ben ik dan toch ook maar brutaal, gewoon om te krijgen wat ik wil. En dan zeker als het om mijn kind gaat.
    Gelukkig dat je creme kreeg, hoop voor je dat het gaat werken! Succes ermee.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    brutale mensen hebben de halve wereld
    en de niet brutale de andere helft :)
    ja ben me er nu van bewust dat ik me niet meer laat wegsturen.

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik vind het ook belachelijk maar ga het even voor de assistente opnemen!

Ik heb zelf ook als doktersassistente gewerkt en je wilt niet weten wat je soms van de artsen over je heen krijgt! Je staat als assistente soms te bibberen als je met een spoedgeval aankomt..
    Voorbeeldje: ik had een client die alle symtomen had van een dreigende hartinfarct.. spoedgeval dus! Kreeg ik het wilhelmis van de arts over me heen omdat hij nu kon fluiten naar zijn koffiepauze (nou jaa..) Gaat hij eerst toch nog rustig een bakje drinken en ik ondertussen de partner maar gerust stellen aan de telefoon en zeggen dat de arts al onderweg is. Patient is ingestuurd met een hartinfarct en heeft het gelukkig overleefd!
    Ik bedoel maar te zeggen dat het soms niet is wat het lijkt..

Om deze redenen heb ik het maar een jaartje volgehouden en werk nu heerlijk in de zorg!

Deel Deze Pagina