Hallo, Hoe hoog mag de bloeddruk zijn tijdens zwangerschap en is het normaal dat de bloeddruk enigszins stijgt gedurende de zwangerschap? Tot drie weken geleden zat de onderdruk steeds op 70 . Een week na de laatste controle was de onderdruk 80 . Nu, twee weken later heb ik weer gemeten ( bovendrukmeter vanuit mijn werk) en tot mijn verbazing zat de onderdruk op 93. Na even rustig gezeten te hebben zakte de onderdruk naar 84 en eenmalig 79 . Ik maak me wel zorgen om deze stijging. Morgen ga ik weer op controle en zal ik dit zeker voorleggen maar ik stel de vraag nu alvast. De bovendruk lag op 116 .
Goedenavond, je ziet vaak dat de bloeddruk wat gaat stijgen tijdens de zwangerschap. Dit kan geen kwaad, zolang de bloeddruk niet te hoog wordt. Die bloeddruk van 93 is waarschijnlijk niet reëel geweest, omdat je druk aan het werk was. Een bloeddruk tussen de 80-85 is een prima bloeddruk. Geen reden tot zorg. Ik ben benieuwd hoe de bloeddruk morgen op de controle is. Succes! Groetjes Monique
Hoi Bloeddruk was 130/80 vandaag dus helemaal Goed. Alle vragen die ik had beantwoord gekregen en dat stelt weer gerust. Bedankt voor je reactie gisteren. Alleen vergeten te vragen of je darmen er ook voor kunnen zorgen dat je harde buiken hebt of dat het zo lijkt.
Fijn dat je bloeddruk goed was! Darmen kunnen er inderdaad voor zorgen dat je harde buiken hebt. De darmen liggen geheel rond de baarmoeder. Doordat de darmen rommelen, kunnen ze de baarmoeder prikkelen en harde buiken veroorzaken. Groetjes Monique