Bijwerkingen stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ma2Be, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ben nieuw hier, zie dus ook mijn voorstelrondje in het daarvoor bedoelde forum.

Nou, hier mijn eerste serious post:
    Sinds deze week ben ik gestopt met de pil, en dat na iets van 15 jaar. Ik was de laatste jaren al echt pilmoe en kreeg steeds meer bijwerkingen, voornamelijk opzwellen (vocht vasthouden) pijnlijke borsten en stemmingswisselingen..erg vervelend. En iedere keer als ik stopte, en weer opnieuw genon, werd het erger. De laatste keer dat ik stopte, kreeg ik onwijze acné, niet gezellig gewoon, en draaide mijn hele hormoonhuishouding door :(. Uiteindelijk ben ik weer met de 3-fasenpil begonnen, tegen de klachten en acné. Deze pil volgd emeer je natuurlijke cyclus namelijk, en in het begin waren de bijwerkingen hiervan ook minder.

De laatste tijd kreeg ik toch weer bijwerkingen, weer opzwellen, pijnlijke borsten, vermoeidheid, stemmingswisselingen en beginnende acné in de vorm van een enkele dikke onderhuidse pukkel (cyste) dwars door de pil heen. Snik. Tijd om te stoppen dus.

Des te blijer ik was omdat we nu ook echt gaan proberen om zwanger te worden, des te angstiger ben ik voor de bijwerkingen. ter voorbereiding ben ik al bij een orthomoleculair arts geweest, heb van haar voedingsvoorschrift gekregen en aanvullende vitaminen en mineralen, en op basis van informatie van internet heb ik gisteren ook Monnikspeper (Agnus Castus) druppels gehaald.

Nou vraag ik mij af, zijn er nog meer meiden hier die dergelijk erge bijwerkingen hebben (gehad) na het stoppen met de pil? En wat heb je er aan gedaan?

Groet
    melissa

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Geen last van gehad.

3. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Zo erg als jij het beschrijft heb ik het niet gehad... wel inderdaad puistjes, terwijl ik die tijdens de pil en voordat ik aan de pil ging nooit had. In het begin stemmingswisselingen, hoofd- en buikpijn en moe....

succes in elk geval

Chrizzzy

4. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Had de eerste paar dagen na m'n stopweek ( rond de 8e "pilloze" dag)
    erg last van duizelingen, opvliegers en erg emotioneel. Heb het manlief erg moeilijk gemaakt in die tijd.
    Klinkt allemaal heel erg waarschijnlijk maar ben echt nog nooit zo blij geweest dat ik er mee ben gestopt. Na een weekje was het namelijk allemaal over (behalve dat ik zo emotioneel was dan :oops: ) en sinds dien heb ik nog nooit zo lekker in m'n vel gezeten.
    Hoop dat het bij jou ook snel zo ver is.
    knufje daantje

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Thanks.. vooralsnog gaat t best wel, maar morgen is ook pas dag 8, ohoh.
    Was gisteren wel in éen keer super misselijk toen ik wilde gaan slapen, duurde echt een uur en toen ging het wel. Hoofdpijn had ik ook. Dacht dat de pizza niet goed was gevallen, maar waarschijnlijk was t dus wat anders...

En toch denk je dan 'ochtendmisselijkheid'.. alleen was het 9 uur 's avonds dus. Beetje in de war is mn lichaam dus wel :)

6. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hey hallo, ik heb ook last (gehad) van ontpillen...opgezette buik (dacht dat ik zwanger was, maar dat was dus niet zo), mijn borsten zijn een cupmaat kleiner geworden (en beetje slapper) en ik reageer heel slecht op alcohol!

Dat laatste is echt het raarste verschijnsel wat ik had, voorheen kon ik nachten feesten en doorzakken en dan had ik de volgende dag wel een beetje hoofdpijn, maar dat was het. Sinds ik gestopt ben met de pil hoef ik maar 2 of 3 wijntjes op een avond te drinken en ik voel het 2 dagen lang (beroerd, hoofdpijn, ziek). Zelfs als ik nu 1 glaasje wijn drink uit mijn werk (voor het eten) dan ben ik al aangeschoten en wordt ik heeel moe (kan ik eigenlijk wel op bed..haha). Zo raar vind ik dat (en al mijn vrienden en familie snappen ook niet "wat ik opeens heb". Ik denk dat het door het stoppen van de pil komt, want daarvoor had ik hier nooit last van.

Tis wat minder gezellig als ik op visite ga of uit eten en ik bestel maar weer een frisje, maar aan de andere kant ben ik nu ook vast aan het wennen voor als ik straks wel zwanger mag worden (kan ik toch niet meer drinken).

Succes met zwanger worden.

Liefs, Borsatofan.

7. Poeh

Poeh Lid

12 okt 2006
    28
    0
    0
    Die misselijkheid heb ik ook een aantal dagen gehad, ik kon geen eten ruiken s,avonds of koffie en ik ging ik bijna over mijn nek :(
    Gelukkig heb ik nu nergens meer last van al moet ik zeggen dat ik toen ik nog aan de pil was, ik heel vaak last had van hoofdpijn en sinds ik gestopt ben is dat niet meer voorgekomen :D

8. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hai hai,

Ik heb nergens last van tot nu toe, alleen erger ongesteld dan met de pil....

Groetjes Pebbles

9. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb wel last gehad van het stoppen met de pil hoor.
    Ik heb last gehad van pijnelijke en zware benen,als of ik lood in mijn benen had.
    Een hele vette huid met pukkeltjes waar ik met de pil nooit last van had.
    En een cyclus van 53 dagen dus mijn lichaam is behoorlijk in de war na het stoppen.
    Ik heb de pil 12 jaar geslikt dus ja dan moet je lichaam het zelf weer gaan doen he en dat kan nadelige gevolgen hebben.

Doei Teddy.

10. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Ik heb alleen last gehad van pijnlijke tepels, maar dit was gelukkig alweer snel over.
    Heb alleen een postitieve bijwerking gehad, die to nu nog steeds aanhoud en dat is dat de sex stukken beter is geworden na het stoppen met de pil :)

11. pattie007

pattie007 Actief lid

31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook niet echt last van erge dingen.
    Wel puistjes en mijn ongie is heviger geworden.
    Ook is mijn cyclus is wat in de war, maar verder niets

12. MamaLinda

MamaLinda Lid

18 okt 2006
    63
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil, maar kreeg snel last van vette huid en puistjes. Ook mijn haar is sneller vet. Zere tepels en een opgezwollen buik. Gelukkig is mijn cyclus, tot nu toe, regelmatig, precies 28 dagen al 2 keer, maar misschien veranderd dat nog, even afkloppen :( . Maar heb wel erg last van mijn ongi, erg veel buikkrampen, nog nooit gehad. Maar ja, het is voor een goed doel he :D !

Succes! Liefs, Linda

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb er niet echt last van gehad,alleen waren m'n eerste cyclussen erg kort en onregelmatig.Had ook maar een vrij lichte pil(Yasmin)

Nou ik hoop voor je dat de bij werkingen deze keer meevallen meid!

Veel succes met zwanger worden!

Deel Deze Pagina