37 weken zwanger en tikgeluid uit buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sopann, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Meiden, ik ben benieuwd of er meer zijn die dit gehad hebben en wat het was.

Het begon vorige week met één keer. Gisteren hoorde ik het twee keer en van vanochtend tot nu ook alweer een paar keer.

Het klinkt net als een knakkend gewricht of als je de nagels tegen elkaar laat klikken.
    Baby is lekker actief. De laatste dagen trouwens fanatieker dan eerst (en hij was al zo druk!!).
    Baby ligt al compleet ingedaald en vast in mijn bekken met zijn hoofd naar beneden. Het tikken klinkt (tot nu toe?) alleen vanuit diep linksonder in mijn buik.

Ik ben héél benieuwd wat het kan zijn :) De VK hoorde het vaker, maar weet niet wat het is.

2. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hihi hier ook, ml hoort het nu zelfs ook als het gebeurt.

Ik heb er ook op gezocht maar niemand weet precies wat het is.

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Had het inderdaad ook. Misschien dat de baby met het geworstel in de buik wat raakt ofzo.

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

@Saga: gek hè? Manlief schrikt er ook gewoon van: was dat uit jouw buik?!

Ik zie dat jij al 40 weken bent, dus een naderende bevalling kan ik ook schrappen? ;)

@Mama Daisy: gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat ik eens gehoord heb is dat het lucht is tussen je buik en vruchtzak. Dat zorg voor die knakjes die je hoort.

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Haha hier hoor ik het nu een week of 2. Hij tikt om eruit te komen maar tis hem stiekem nog te koud denk ik :p
    Helaas heeft het hier niks met een bevalling te maken.

Gebeurt ook steeds als ik doodstil zit, dus kunnen ook echt mijn gewrichten niet zijn.

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou we hebben écht precies hetzelfde! Ik heb het zelfs als ik gewoon lekker op mijn rug lig te rusten.

Misschien is het idd wel lucht!

8. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Ik herken dit ook! Heb het al een week of 10, vk had er nog nooit van gehoord en wist ook niet wat het kon zijn. Ze keek me heel raar aan...was echt heel verbaasd. Bij mij is het dus niet zo dat de bevalling eraankomt. Heb het wel elke dag, manlief hoort het ook regelmatig. Klinkt ook een beetje alsof mijn vliezen knakken, maar verlies geen vruchtwater, dont worry dus

9. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ik heb eens eerder gelezen dat het de gewrichten van de baby zijn bij het bewegen..

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    misschien is je beebje aan het aftellen met een klokje, haha ;):p

11. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ik ben dus niet alleen die 'last' heeft van dit vreemde verschijnsel. Ik vraag me dus ook steeds af wat het kan zijn. Bij mij is het vaak rechtsboven net onder mijn ribben. Net of er iets knakt.

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vandaag nogmaals gevraagd tijdens controle. Ze horen het veel vaker. Het kan eigenlijk van alles zijn.

- Je eigen botten die verwerken en waar je wat lucht tussendoor hoort gaan
    - De baby die tegen je botten aanzit, waardoor het iets beweegt van binnen
    - Vruchtwater
    - Ruimte tussen vliezen en baarmoeder
    - Bewegen van je vliezen

Het is de baby in ieder geval niet zelf. Knakkende botten komt eigenlijk niet voor in de buik, omdat de gewrichten van een baby nog ontzettend soepel zijn. Ook de hik kan je niet horen, wel zien uiteraard.

Het kan iig ook geen kwaad :D

Deel Deze Pagina