Hoe betrokken is je partner? Best wel betrokken, in het begin stukken minder maar ik merk dat nu de bevalling dichterbij komt, het hem toch allemaal steeds meer gaat boeien. Woont hij nog bij je? Gelukkig wel. Zoekt hij zelf ook weleens informatie op? Voor zover ik weet niet. Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat? Ja meestal wel. Gaat hij mee naar de verloskundige? Hij is een paar keer met me mee geweest, verder komt hij alleen mee als ik dat hem vraag. Ik vind het niet erg, wat mij betreft hoeft hij zijn vrije uren niet op te nemen voor een controle. Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt? Ja zeker, en steeds meer nu het echt goed zichtbaar is. Hij zit iedere dag wel even uitgebreid aan mijn buik en hij praat tegen de baby. Vindt hij je nog aantrekkelijk? Hij zegt van wel.
Woont hij nog bij je?: Ja Zoekt hij zelf ook weleens informatie op: Nee Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat: Dat idee heb ik niet echt altijd nee Gaat hij mee naar de verloskundige? Ja altijd (hij moet rijden) Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt: In het begin niet nee, toonte totaal geen intresse. Nu we weten dat we een meisje krijgen en hij dr al heeft voellen schoppen steeds meer. Vindt hij je nog aantrekkelijk?: Dat weet ik niet, ben ik een beetje bang voor...
Mijn ex en ik hebben nooit samen gewoond. Hij wilde de helft van mijn zwangerschap geen contact en stelt nu rare vragen waaruit blijkt dat hij er niks over weet. Dat vind ik erg ongeïnteresseerd staan (hij vindt juist van niet) en ik vroeg me af of ik van hem kan vragen dat hij zich meer betrokken opstelt of dat hij eigenlijk best normaal is voor een man. Heb ook zelf de babykamer ingericht en alle controles in mijn eentje gedaan. Hij had de dag nadat het uit was een date met een ander meisje. Ik vind het gewoon vaag dat hij na maanden geen contact zegt dat hij interesse heeft.
Leuk topic, was ik ook al nieuwschierig naar van andere zwangere dames! Hoe betrokken is je partner? Heel erg betrokken en hij is erg enthousiast, alleen baby winkels zoals Prenatal vind hij maar niks, ik zelf eigenlijk ook niet! Woont hij nog bij je? We zijn bijna 7jaar samen nu waarvan we er 5 samen wonen dus ja. Zoekt hij zelf ook weleens informatie op? Ja, soms vind ik dat irritant want dan leest hij onzin dingen die ik nergens op vind slaan.. lol Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat? Ja, hij praat er zelf ook heel veel over. Gaat hij mee naar de verloskundige? Hij vind dat maar eng volgensmij en wilniet mee, teveel vrouwen gedoe denk ik, haha. Hij wil wel altijd uitgebreid verslag van mij. Van de echo's wil hij overgins niks missen. Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt? Ja, op dit moment is duidelijk niks belangrijker dan ik en de baby.
Hoe betrokken is je partner? Hij gaat met me mee naar alle afspraken,En raakt mijn buik ook geregeld aan. Woont hij nog bij je? Ja daar ga ik wel van uit! Zoekt hij zelf ook weleens informatie op? Nee. Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat? Nee hij is niet zo'n pratert. Gaat hij mee nar de verloskundige? Ja altijd. Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt? Ja hij vind het erg belangrijk en dat laat hij ook merken. Vind hij je nog steeds aantrekkelijk? Ja hij zegt van wel.
Hoe betrokken is je partner? Veel minder als bij de 1e. Woont hij nog bij je? Gelukkig wel ja Zoekt hij zelf ook weleens informatie op? Zo af en toe Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat? Mwah,ligt eraan wat Gaat hij mee nar de verloskundige? Nee 2 x mee geweest, sinds vorige week na gyn en nu gaat ie wel mee. Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt? Ja alleen ook weer een stuk minder dan bij de 1e, met anderen praat ie er vol entousiasme over heb ik gehoord
Partner is goed betrokken vind ik, we wonen nog samen Hij zoekt zelf geen informatie op, maar vraagt wel regelmatig "hoe groot is het kindje nu? En hoe zwaar ongeveer?" Mee naar de normale controles gaat hij niet, de zwangerschap gaat heel goed en ik sta toch binnen 5 minuten weer buiten. Hij is wel meegeweest naar alle echo's en ook toen ik de baby een dag niet had voelen bewegen is hij mee geweest naar de controle. Hij voelt veel aan mijn buik en vraagt nu ook regelmatig of ik de baby wel gevoeld heb sinds dat het dus 1 dagje bizar rustig was Ook legt hij regelmatig zijn handen op mijn buik en praat hij tegen het kindje . En hij zegt dat hij me heel mooi vind
mijn man is nu meer betrokken dan de vorige keer, omdat hij nu weet wat er uit die zwangerschap komt. maar hij let op mijn eten, ontlast me qua huishouden, wil mee naar de vlos, denkt na over namen, wil plaatjes zien van hoe het kindje er nu ongeveer uitziet.. dus ja, hij is enorm betrokken. mag ook wel, hij heeft hem zelf gemaakt
Mijn vriend woont bij mij ja, en is erg betrokken, hij zoekt overigens verder niet veel op zelf maar stelt al zijn vragen aan zijn nicht die vroedvrouw is. Meestal vindt hij het interessant als ik over de zwangerschap praat, misschien nu iets meer dan in het begin. EN hij gaat altijd mee naar elke afspraak
Mijn vriend/man (het is mijn man.. maar ik blijf het een raar woord vinden ) woont bij mij, maar moet ik ook het meeste met nee beantwoorden.. Hij is de eerste 3 keer mee geweest naar de vk, eerste keer hartje luisteren enzo.. nu is het de beurt aan ouders/schoonouders, hij hoeft ook niet perse mee.. dat snap ik ook wel, zo interessant is het niet zo'n controle. Echo's is hij wel mee geweest en dat vond hij ook erg leuk, ik besef me ook wel dat dat voor hem het enige 'tastbare' is. Ik voel mijn kindje heel veel bewegen, maar hij heeft het nog niet kunnen voelen, voor hem is het meer een ver van zijn bed show. Maar ach.. het is een nuchtere vent.. ik vind het allemaal prima, ik weet zeker dat hij de liefste papa van de wereld wordt.
Mijn man woont in hetzelfde huis als ik. Hij is erg betrokken bij de zwangerschap en probeert er ook zoveel mogelijk van mee te genieten. Elke avond voor het slapen gaan krijg ik ook een kus op mijn buik: Voor mijn kleine... Zegt ie dan. Hij valt vervolgens in slaap terwijl hij zijn hand op mijn buik legt. Hij gaat mee naar alle afspraken die met de zwangerschap te maken hebben ( zowieso gaat hij altijd mee naar medische afspraken oid ) Hij kijkt erg uit naar het papa worden, en hij heeft er ook al lang naar verlangt. Dat het er nu echt van gaat komen maakt hem naar zijn gevoel, de gelukkigste man op aarde.
Oke. De eerste vraag vind ik best apart, maar anno 2011 weet je het maar nooit. Mijn echtgenoot woont bij mij ja en ik bij hem. Hij heeft in zijn taakbalk daarboven een link naar de zwangerschap van week tot week volgens mij. En dan leest hij iedere week de ontwikkeling van de baby. Voor hem is het allemaal zo ver zeg maar, dus hij stelt veel vragen en is echt super trots op de groeiende buik. Hij is 1x te laat gekomen bij de VK ( file in de sneeuwperiode ) en 1x niet mee omdat toen onze wasmachine en vaatwasser werden geleverd. Maar hij wil zo veel mogelijk betrokken worden en daarom gaan we SAMEN op cursus Hij vindt het heel belangrijk ja en is erg trots
wij wonen ook samen voor de rst tja ..... hij is nog niet meegegaan naar de echo vraagt wel erna hoe het was en of alles nog in orde was voor de rest denkt hij dat we nog tijd genoeg hebben ik wil alles al in huis halen , beetje bij beetje omdat het toch allemaal wel wa kost maar daar is nog genoeg tijd voor zegt hij haha tja het is zijn 1ste en bij mij de 3de