Hallo, kunnen jullie me vertellen of een bloedtest die je 10 dagen na inseminatie doet absoluut betrouwbaar is? Kan het zijn dat die (nog) niet betrouwbaar is door bijvoorbeeld een latere eisprong of innesteling of omdat je nog onvoldoende hcg aanmaakt? Groet!
Hoihoi, Je gaat er na 10dgn vanuit dat je alles dekt maar er zijn altijd uitzonderingen! Heb je zelf het gevoel? heel belangrijk! Anders gewoon zelf een testje doen! Imke
Hoi Imke, dank voor je reactie! Ik heb gisteren een echo gehad (dag 10) omdat ik het idee had dat het niet goed was, maar mijn bms was nog ruim 10,4 en volgens arts was er een "opbolling/verkleuring" te zien (na goed kijken kon ik ook "iets" zien op de foto), verder zag het er ook prima uit! Daarna bloedtest, die was negatief. Ik twijfel of ik nu direct met utrogestan zal stoppen of tot zaterdag door zal gaan (NOD) en dan nog een test doen om zeker te zijn. Zou het zo zonde vinden als er toch iets zit en ik stop nu met die bollen.... vandaar mijn vraag of de bloedtest op 10 dag keihard betrouwbaar is. Zal ik voor de zekerheid nog even doorslikken tot zaterdag, of heeft dat geen zin? Thanks!
hoi of je wel of niet moet doorgaan met medicijnen moet je met de arts overleggen, nooit zomaar zelf beslissen. Een bloedtest na 10 dagen is wel betrouwbaar. Ik zou dus even bellen met je arts wat je verder moet doen met de medicijnen. Mirjam