Echo gehad; korter zwanger?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door poetje84, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Hoi,

Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste echo. Dit al met 6 weken, omdat ik in de voorgaande week een druppel bloed verloor. Daarna gelukkig nog niet meer (behalve 1x heel licht gekleurd slijm bij ontlasting); dus had best goede hoop op een goede afloop.

In mijn baarmoeder zagen we een vruchtzakje van ongeveer 2 cm grootte. En toen zei de gyn; nu had ik hier een vruchtje verwacht, omdat je 6 weken denkt te zijn. Na nog even zoeken was er een vruchtje te zien, maar het was wel klein. Geen grootte van 6 weken... Wel zagen we iets knipperen en daarvan zei hij dat zou het hartje kunnen zijn. Hij gaf het zo vijf weken (en misschien een paar dagen, maar daar was hij niet duidelijk over, vind ik nu achteraf heel jammer).

Of het goed of niet goed zou gaan... daar was geen duidelijkheid over te geven. Hij wist nog niet of hij ons hiermee kon feliciteren. Maar hij kon ook niet zeggen dat het een miskraam was. 't Heeft tijd nodig zei hij. Als het goedgaat, zien we over 2 weken een gegroeid vruchtje... Als het niet goed blijkt te gaan merk ik dat wel (ja, hehe, wist ik ook al!).

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ook zo vroeg een echo, en dat het later toch goed bleek? Iemand die me op kan peppen? ;)
    En dat knipperende... wat zou dat dan anders geweest kunnen zijn dan 't hartje?? En vanaf wanneer in week 5 kan je dat zien? 'k Bedoel; voor mezelf klinkt een paar dagen korter wel minder eng dan 'een hele week'...
    En wat denken jullie... mag ik een beetje hoop hebben op elke dag zonder bloed is goed?

Pff... 5 januari is nog zó ver weg :(

2. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Mij lijkt ook dat hetgene wat er knipperde idd het hartje zal zijn geweest. Pfff, wat een onzekerheid voor jullie. 5 januari is op zo'n moment inderdaad nog heel ver weg.Hopelijk kom je deze dagen een beetje door. Ik duim heel hard voor je dat je dan een heel mooie echo met een fantastisch kindje zal hebben!!

3. Diddel

Diddel Lid

17 sep 2011
    53
    0
    0
    NULL
    Lelystad
    He jekkes. Ik heb met 5 weken en 5 dagen een echo gehad na bloedverlies. Ik was zo verschrikkelijk bang! Kon gelukkig meteen in het ziekenhuis terecht. Ik dacht zelf dat ik 4 dagen verder was. Er was een vruchtje te zien van 3 mm.
    3 Dagen later weer een echo omdat ik weer bloed had verloren, vruchtje nu al 5 mm groot. En we hebben het hartje gezien en gehoord (een flikkerlichtstipje). Ongelofelijk hoeveel verschil er zit in 3 dagen.
    Nu ben ik 10 weken en 2 dagen en gaat alles super goed. Na de 2e echo geen bloed meer verloren!

Na de eerste keer ben ik wel blij dat ik nu zo snel terech kon voor een echo. De vorige keer moest ik na een echo met 6 weken, 2 weken wachten op de volgende en heb ik in totaal 3 weken met bloedverlies rondgelopen. Waarna we dus helaas een miskraam hebben gehad.

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft, maar ik zou NOOIT meer toestaan dat ik 2 weken moet wachten. Op m'n strepen gaan staan, zeg maar. Je zult steeds te horen krijgen dat ze niet veel kunnen zien. Niemand kan je garanties geven, want het is allemaal pril. Maar als jij een hartje hebt gezien, dan is dat gewoon een goed teken hoor!

Heel veel sterkte! En ik *duim* *duim* *duim* ook heel hard voor je!

4. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Misschien kan ik je gerust stellen:

-Positieve test
    -Dag later bloed verlies
    -Echo... Kreeg te horen: niet zwanger (meer)
    -Testen bleven positief
    -Echo... niets te zien
    -Testen bleven positief
    -Na 2 weken echo: 7 weken zwanger en een kloppend hartje.

Volgens mijn berekeningen moest ik toen al 10 wkn zijn. Zelfs de artsen snapte er niets van. Pas na 4 weken ziekenhuisbezoeken kreeg ik pas te horen dat ik toch echt zwanger was.

Enne, klam je niet teveel vast aan wat ze daar zeggen. Als ik mijn hart niet had gevolgd was ik met 18 wkn bevallen omdat het kindje heel ziek zou zijn,in het beste geval syndr v down. Inmiddels is Roan's zusje Senna alweer bijna 1 en kerngezond. Hoe dat kon gebeuren,uuuh. Dat weet ik nog steeds niet, Tja de natuur he hoor je dan...

Deel Deze Pagina