advies gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wendy160981, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Zoals jullie weten zijn wij nu al een paar maanden bezig met zwanger worden, zie handtekening.
    Omdat het nog niet wil lukken en cyclus nogal onregelmatig is willen we gaan beginnen met ovulatietesten.
    Echter dit heb ik nog nooit gedaan, werd altijd snel zwanger, dus kunnen jullie me advies geven.
    Wil bij sensitest testen bestellen maar hoeveel moet je er hebben.
    Wanneer moet ik beginnen met testen?
    Ik hoop dat ik zo wel snel zwanger kan worden, daar ik niet zo heel lang meer heb qua leeftijd.
    Ben namelijk al 33 en mn man ook dus wil eg niet te oud zijn misschien dat het daarom ook niet eg snel gaat.

2. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Je kunt ook bij zwanger en kids bestellen, goed en niet duur!
    Goed de handleiding lezen. Ik test 1x per dag op hetzelfde tijdstip tussen (10.00 en 22.00)
    Als het streepje oploopt, dan ga ik in de ochtend en in de avond testen.
    Laat alsjeblieft los dat je snel zwanger wilt worden, dat zal je waarschijnlijk juist in de weg gaan staan.
    Ik wilde ook voor December zwanger zijn, een halfjaar moest toch wel lukken? Nou ik ben het nog steeds niet :(
    Ik wilde graag een kindje vlak nadat mijn jongste 3 was. Nou dat gaat allemaal niet meer lukken ( ronde 9) Ik heb het ook los gelaten. Succes ermee!!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou op dag 11 beginnen met testen.

Je test elke dag zo'n beetje rond hetzelfde tijdstip.
    Ik deed het altijd tussen de middag omdat ik thuis kwam uit m'n werk.

Het mag niet! met de eerste urine.

Je begint met 1 test per dag en als ze donkerder worden kan je naar 2 per dag.
    Dan doe je rond de middag en 's avonds rond 19.00 ofzo.
    De kans is best groot dat je een knaller kan missen, daarom 2 per dag als ze donkerder worden. De teststreep moet net zo donker worden als de controlestreep.

Je test krijgt altijd een streepje omdat het LH-hormoon altijd in de urine aanwezig is.

De dag na de knaller is 1dpo. (days past ovulation)

Ik heb zelf die van de Action gebruikt dus met Sensitest heb ik geen ervaring.
    Heb zelf nooit een knaller gehad op de Action testen, dat hebben meer mensen niet.

En dat je 33 bent moet je gewoon uit je hoofd zetten meid.
    Leeftijd wilt nog niks zeggen.
    Probeer je niet teveel te focussen. Dat zal je uiteindelijk opbrengen als het nog een aantal rondes duurt.

4. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    @ marlo
    ik heb net testen via zwanger en kids besteld idd goedkoper dan bij sensitest.
    zitten 20 ovulatietesten bij en 4 zwangerschapstesten. dipstick medium.
    nu maar afwachten.
    volgens de app op mn telefoon krijg ik op dag 16 mijn eisprong dus kan gelijk kijken of het klopt deze keer.
    bedankt dat jullie zo snel wilde reageren, en idd moet loslaten dat ik snel zwanger wil worden, maar dat zeg ik dus ook elke maand maar steeds ben ik er toch mee bezig.

5. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Geen advies over ovulatie testen maar wel over je leeftijd ;)
    Maak je niet druk aub! Jullie hebben echt nog tijd zat!
    wij zijn ook bezig voor de 1ste en ik word dit jaar ook 33, was ronde 2 zwanger, helaas een miskraam maar dat gebeurd jonge meiden helaas ook geregeld! Je leeftijd heeft niets te maken met hoe lang het duurd, stress kan er helaas wel voir zorgen dat het uitblijft dus mijn advies: probeer te relaxen!

Deel Deze Pagina