Betrouwbaarheid corona zelftesten

Discussie in 'Corona forum' gestart door Baileyy, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mijn man voelt zich niet fijn en heeft klachten. Hij doet iedere dag een zelftest en negatief. Is dit betrouwbaar genoeg? Hij vindt van wel. En denkt dat het gewoon flinke verkoudheid is en werkt dus ook weer (na overleg met collega's).
    Nu had hij weer een collega die een positieve thuistest had, maar bij GGD negatief test. Dus niet heel betrouwbaar die uitslag.

    Hoe betrouwbaar zij die testen eigenlijk? Wie heeft dit ook al gehad dat de uitslag verschilde?

    En heeft mijn man gelijk en is de zelftest met negatief resultaat betrouwbaar genoeg?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Volgens mij is het advies bij klachten nog wel steeds om bij de GGD te gaan testen...
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    sinds 3 december is het advies om met lichte klachten (geen koorts) thuis te testen. Is die positief dan naar de ggd.
     
    Syane, Mapje en Baileyy vinden dit leuk.
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij dachten van niet en dat een thuistest dan volstaat..
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Lastig hè. Hier zijn ze betrouwbaar gebleken. Bij mijn oudste in de klas waren er de laatste tijd vaak besmettingen, dus daarom deed ik vaak in de ochtend een zelftest bij haar. Vorige week woensdag verscheen er een tweede streepje. Laten testen bij de GGD en ja.. positief. Aantal dagen later werd mijn andere dochter licht verkouden. Zelftest gedaan en dat was een knaller. Bij de GGD ook positief getest. Mijn man en ik blijven negatieve zelftesten houden en hebben onlangs bij de ggd ook nog negatief getest. Dit is maar een individueel geval, maar bij ons werkt het tot nu toe goed.
     
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ja klopt. Dit staat op site rivm:

    Ook bij coronaklachten kunt een corona-zelftest gebruiken. In sommige situaties kunt u beter geen zelftest doen en direct een test bij de GGD laten doen. Bijvoorbeeld als u een kwetsbare gezondheid heeft. Blijven de klachten langer? Doe dan de volgende dag weer een zelftest. Krijgt u meer klachten? Of verliest u uw reuk of smaak? Maak dan een afspraak voor een coronatest bij de GGD.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Een flinke verkoudheid zie ik niet als milde klachten, dus volstaat een zelftest niet.
    In zij ngeval zou ik dus zeker bij de ggd gaan testen en nu niet meer gaan werken (dus ook naar huis gaan als hij al op het werk is).
     
    Felice vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Maar is dit betrouwbaar genoeg? Ik hoor toch regelmatig dat de testuitslagen verschillen?
     
  9. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Wij hebben zelftesten van Siemens en tot nu toe zeer betrouwbaar. Ook wel een andere test geprobeerd maar die was juist niet betrouwbaar. We gebruiken dus niet anders meer dan die van Siemens.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Ga dan gewoon naar de GGD en hou je aan wat daar uit komt. Want ik lees in je ondertoon dat je het zelf niet ermee eens bent.
    Wisselende uitslagen hoor ik vaker. Ook positieve zelftesten negatieve PCR bij de GGD.
    Maar dan heb je (je man) in ieder geval de adviezen goed opgevolgd en valt er niks te verwijten verder dat jullie het niet goed gedaan zouden hebben
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou bij de GGD gaan testen.
    Thuistesten zijn er voor geen klachten of milde klachten.
    Niet voor je eigen "niet lekker voelen als een flinke verkoudheid".

    Mijn man had die klachten ook, maar was wel positief (thuistest wellicht net buiten afleestijd positief en idd test bij de ggd ook positief).
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Iemand die ik ken had 2x een negatieve zelftest en toch positief getest. Dus volledig betrouwbaar, nee. Al is de PCR dat ook niet voor 100%. Bij twijfel zou ik altijd een PCR inplannen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik zou ook nog even bij de ggd laten testen, dan ben je toch meer zeker.
     
  14. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Ik ook hoor. Donderdagavond negatief zelftest
    Zaterdagochtend laten testen bij ggd en zondagochtend uitslag positief
     
  15. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik heb maandag testen voor toegang gedaan (omdat ik wilde lunchen met dochter) Deze test was negatief.

    Gisteren wakker geworden met een beetje blegh gevoel. Een zelftest gedaan. Negatief, dus gaan werken. In de loop van de ochtend toch minder fit, dus afspraak bij de GGD gemaakt (14.30u) en die bleek wel degelijk positief.
    Ik vertrouw die zelftesten dus niet echt ;)
     
    Baileyy en Mapje vinden dit leuk.
  16. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.402
    844
    113
    Ik had geen klachten, maar vanuit het onderwijs 2x per week preventief testen.
    Vorige week zondagavond was mijn zelftest positief, nog geen klachten.
    Maandagochtend werd ik wat minder fit wakker, bij de GGD getest en inderdaad positief.

    De rest van mijn gezin hadden alle 4 zondagavond nog een negatieve zelftest.
    3 zijn toen dinsdag bij de GGD gaan testen. 2 van de 3 positief, maar zat alweer een anderhalve dag tussen.

    Mijn zusje bleef negatief testen op de zelftesten (en 2x GGD) tot afgelopen zondagavond, toen had ook zij een positieve zelftest. Maandag naar de GGD en toen positief.

    Dus in ons gezin klopte het allemaal wel eigenlijk.
     
  17. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Die van mij was gelijk een knaller (met klachten). Mijn man testte negatief, had ook geen klachten dus vond ik niet gek, maar toch positief met de PCR.
     
  18. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.697
    1.617
    113
    Vrouw
    Hier beide kids dik positief op de zelftest. Die van mijn man en mij spierwit. Na ggd bleek man toch ook echt positief. Ik niet overigens.

    Ik mocht vandaag op dag 5 testen en voel me sinds vanavond beroerd. Thuistest weer spierwit. Heel benieuwd wat de ggd mail vannacht het gaat zeggen.
     
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Zoon is nu ziek. We hebben allemaal wederom een thuistest gedaan en iedereen negatief. Ik denk dat we dus gewoon ander virus te pakken hebben.
    Man vindt nog naar de ggd onzin.
    Ik ga voor mezelf in ieder geval morgen wel.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou voor de zekerheid een ggd test laten doen. Dan weet je het vrijwel zeker. Wij zijn ook al meerdere malen getest met flinke verkoudheid en een zere keel ( geen koorts) en steeds negatief maar dan weet je het wel zeker. Nu ben ik met die enorme verkoudheid van mezelf wel thuisgebleven van het werk. Ik denk niet dat mijn collega's het zouden waarderen als ik er zo bij ga zitten ;)
    Het lijkt wel alsof we hier elkaar in huis steeds weer opnieuw aansteken want nu begint de jongste weer te snotteren pff
     

Deel Deze Pagina