Hallo Allemaal Ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil.. iedere maand netjes ongesteld geweest alleen mijn cyclus is niet helemaal regelmatig. Deze was de afgelopen maanden: 28 - 27 - 30 Mijn eisprong is eind juni geweest en toen op de dagen ervoor gevreeën : dag 4 en 3 en 1 dag voor de berekende eisprong. Eigenlijk zou ik afgelopen woensdag ongesteld moeten worden maar werd het niet...... 2 dagen overtijd en vanmiddag kreeg ik krampen en helderrood bloedverlies. Ik heb ook echt symptomen gehad dat het leek of ik zwanger was: gevoelige borsten, krampjes, maagzuur, pijn in onderrug.. dus wij dachten het is raak!! helaas nu dus al een paar uur bloedverlies mijn vragen: Heeft iemand dit al eens mee gemaakt en toch zwanger? En wat is nu mijn gemiddelde cyclus zodat ik mijn volgende eisprong weer kan berekenen?
Wat vervelend voor je, het is niet fijn, die teleurstelling. Misschien is je cyclus toch een beetje langer als anders? Ben je zeker van je eisprong (temperaturen/ovulatietestjes)? Hoeveel bloedverlies heb je? Enkele druppels, een maandverband vol? Ik denk dat je even moet kijken of het doorzet.
Ps als tip voor een onregelmatige cyclus zou ik je aanraden te gaan temperaturen of ovulatietesten te gebruiken. Dan kan je gerichter aan de slag Het kan namelijk zomaar zijn dat je vroeger of later ovuleert dan je berekening.Bewaren
Hoe heb je je eisprong berekend? En ik vind je cycli niet echt onregelmatig te noemen... Er zit een paar dagen verschil tussen maar dat is niet vreemd want je lichaam is nu eenmaal geen robot. Het zou ook zomaar kunnen dat je niet overtijd was maar dat je eisprong gewoon iets later is geweest. Aangezien je al een paar uur bloed verliest zou ik niet al te veel meer hopen op een zwangerschap... Helaas kunnen symptomen van een zwangerschap even goed symptomen van een eisprong of ongesteldheid zijn. Misschien een idee om deze maand ovulatietesten te gebruiken of te gaan temperaturen. Dan krijg je meer inzicht in je cyclus.
Wat hiervoor gezegd is. Een eisprong houdt zich helaas niet aan berekeningen, kalenders, banner of apps. Dan zou je veel beter ovulatietesten kunnen gebruiken of kunnen temperaturen. (Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken bij voorkeur anaal temperaturen en dit in bijvoorbeeld in Fertility Friend zetten).
Cyclussen van 28-27-30 vallen niet onder onregelmatig. En een eisprong valt niet te berekenen. Je lichaam is geen machine. En meestal (uitzonderlijke gevallen daargelaten) betekent rood bloedverlies een menstruatie.