Erfelijkheid?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Quinnygirl, 4 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik ben eind december 2005 gestopt met de pil.
    Na 2 maanden niet ongesteld geworden te zijn heb ik toch maar de huisarts geraadpleegd. Hij heeft me een kuur Provera voorgeschreven van 10 dagen.

Na die 10 dagen werd ik uiteraard netjes ongesteld. Maar dit is dus een chemisch opgewekte ongesteldheid.
    Nu heb ik met m'n HA afgesproken dat ik zou gaan temperaturen, zie
    Volgens dit plaatje heb ik nog geen eisprong gehad. Maar ik zit inmiddels op dag 31. Dit gaat dus weeeeeer zo'n lange cyclus worden.

Nu vraag ik me af: kan dat erfelijk zijn? Mijn moeder werd ook maar 1 keer in de 8 of 9 weken ongesteld. Soms zelfs pas na 3 of 4 maanden. Het is dus een wonder dat ik er ben ;)

Groetjes,
    Quinnygirl

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Quinnygirl,

het zou kunnen dat het erfelijk is dat je inderdaad van die lange cycli hebt.
    Als ik jouw curve bekijk dan zou het wel kunnen dat je een eisprong hebt gehad. Tussen dag 17 en 20 is je temperaturr met 0,6 graden gestegen, dus je zou op dag 16 een eisprong gehad kunnen hebben. Tussen dag 25 en 28 zit ook een stijging van 0,5 graden, dus het kan ook op dag 24 geweest zijn. Alleen kun je nooit uitgaan van 1 curve. Je temperatuur hangt ook van verkoudheden, hoeveel je slaapt, medicijnen en alcoholgebruik. Dus ik kan er niet zoveel van zeggen. Wacht deze cyclus maar af, en bewaar deze curve goed. Mocht je nog niet zwanger zijn straks, maak dan van je volgende cyclus weer een curve. Pas als je drie curves hebt, mag je er officieel conclusies uit trekken.

Mirjam

3. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Thanx voor je snelle antwoord!

De eerste stijging heeft waarschijnlijk met een flinke verkoudheid te maken, toen was ik ook echt niet fit! Ik voelde me overdag ook koortsig!

Ik ga zeker de temperatuur bijhouden, ook op advies van de huisarts.

Ik ben alleen wat ongeduldig, mede omdat ik zo graag een kindje wil! Maar dat zal elke vrouw wel hebben als de pil eenmaal de deur uit is, haha!

Groetjes,
    Quinny

Deel Deze Pagina