Wij gaan bijna verhuizen en er lijkt nog geen nieuwe huurder voor de woning. we hebben een laminaatvloer van 4 jaar oud. het is toch niet meer van deze tijd dat je die er dan uit moet slopen!!!!???? Ik verbaas mij hier echt over.
Ik moest mijn vorige woning ook helemaal schoon achterlaten. Dus niet veeg-schoon maar echt schoon. Terwijl je weet dat nieuwe bewoners toch weer schoon maken In mijn huidige woning lag geen laminaat. Ik heb de vorige bewoner nooit getroffen voordat ik hier kwam, jammer want ik had haar laminaat zo over kunnen nemen
Ja helaas wel. Wat vaak nog wel kan is dat het nog een paar weken blijft liggen nadat jullie er uit zijn voor er eventueel nog een huurder komt. En zo niet moet je het er alsnog uithalen.
Ik vind laminaat in een woonkamer echt ontzettend lelijk. Ben dus blij net zo’n regel van een woningbouwvereniging want anders moet ik de “troep” van de vorige bewoner opruimen.
Ben het helemaal met je eens dat het zonde is hoor. Zet hem eens op marktplaats. Daar hebben we de vloer van schoonmoeder nog best prima weten te verkopen toen ze ging verhuizen.
Mijn ouders moesten afgelopen maand ook hun huis schoon opleveren. Alles moest eruit en schoon. En dan te bedenken dat er uit een nieuwe keuken en badkamer in gaan komen. (Dat zei de mevrouw van de woningbouw al)
Wij gaan er hier ook over 2 weken uit en moeten ook alles eruit halen. Gelukkig neemt de volgende bewoonster veel over en is de vloer beneden al verkocht aan iemand anders. Brandschoon opleveren hoeven wij dan weer niet. Gewoon schoon Alles witten etc hoeft ook niet gelukkig, mag gewoon in de huidige staat worden opgeleverd.
Hebben ze dat gezegd bij de inspectie dat het eruit moet? Of dat t afhankelijk was van een volgende huurder? Wij mochten het toen namelijk allemaal laten liggen (zowel laminaat, vinyl in de keuken en vloerbedekking in de slaapkamers) van de woningbouw. Er was ook nog geen nieuwe huurder toen, dat kwam allemaal pas in gang toen wij eruit waren.
Jahoor... Zonde, hoop werk. Sterker nog, de as huurder na mij wou alles overnemen ook voor getekend. Helaas kreeg ze huurcontract niet rond en kreeg ik weekje voor de oplevering te horen dat ik alles daarom kaal moest opleveren. (ik hoogzwanger met complicaties lopende bij de gynaecoloog was pis link ) zelfs de terras tegels moesten eruit! Ik ben toen ff los gegaan op de woningbouwvereniging. Bij hoge uitzondering mocht ik het laten liggen. ( had heus wel willen doen maar was ik paar mnd eerder begonnen )
Staan er veel dezelfde woningen in jullie wijk? Wij hadden toen bedacht om briefjes rond te delen voor onze gordijnen en laminaat. Omdat die huizen allemaal dezelfde indeling hebben. Uiteindelijk zijn onze spullen naar vrienden gegaan, anders hadden we het aan de buurt aangeboden (voor een vriendenprijsje, samen eruit halen oid)
Ik ook in mijn koophuis, vloertje van €180 per vierkante meter. Maar dat leg je in een huurhuis toch niet neer? Overigens is schoon opleveren wel normaal in mijn ogen. Is ook zo'n moeite niet want huurwoningen zijn in de regel geen kasteelformaat.
Mijn huurhuis (gewoon rijtjeshuis) is groter dan veel koophuizen een wijk verderop. Als je niet van plan bent om te verhuizen waarom zou je dan geen mooie vloer leggen?
Het is idd belachelijk. Hier moest ook altijd alles gestript. Met het laatste huurhuis hadden we mazzel, het werd na ons verkocht dus het mocht blijven liggen (net als dat die poepbruine muur niet overgeverfd hoefde). Ik ken 1 iemand die het heeft laten liggen onder de deal dat ze het eruit kwamen halen op de eerst aangegeven maandag of vrijdagochtend als dat nodig was. Doordrammen dus
Zolang er geen nieuwe huurder is gevonden waarmee je een overname contract op kan stellen moet het eruit ja. Want stel nou de volgende huurder vind t lelijk, dan zit de woningbouw met de gebakken peren. Dus helaas..