Sofie gaat al dik 2 maanden naar de creche en ben daar zo tevreden. Maar nu was er vandaag dus iets. Ik haalde haar op en ze krijgt om de 4 uren een fles van 200 cc. Ze zit nu op 4 flessen. Maar nu hebben ze haar tussen de fles van 11.30 en 15.30 maar liefst 200 cc roosvicee gegeven. Nu vind ik die roosvicee nog niet eens zo erg. Want ze krijgt bij ons thuis af en toe ook een slokje diksap. Maar dat is een "slokje". Op de creche gaven ze haar dus een hele volle fles. En dat wil ik absoluut niet! Straks moet ze nl over naar 3 flessen en dan wil ik een volle fles diksap/thee geven ter vervanging van die 4e fles. En nu kreeg ze dit zomaar extra. Ik stond wat met mijn mond vol tanden en heb wat gelachen. Durfde er ook zo snel niks van te zeggen. Bovendien zeiden ze daar dat ze zo'n ontzettende dorst had. Ze moest namelijk veel huilen en dronk die fles roosvicee in 1 keer gulzig op en om 15.15 haar voedingsfles ook nog een keer. Ze kan natuurlijk ook best wel dorst hebben, maar ben toch niet blij met die volle fles roosvicee. En durfde ze dus ook niet zo goed tegen te spreken omdat ik dacht dat ze me dan misschien wel een hele slechte moeder zouden vinden die haar kind laat uitdrogen omdat het dorst heeft Kortom. Wat vinden jullie hiervan? Moet dit kunnen? Of kan dit echt niet? Verder ben ik dus eigenlijk wel heel tevreden.
Tja als je het niet wilt kan je het gewoon aangeven.Vind jouw geen slechte moeder hoor...je kan niet altijd weten wanneer een kind dorst heeft. Jaydienne zetten ze ook heel vaak in de zandbak..ik wil dit niet want de kleertjes worden zo vies en ook eet ze van zand op en de leidsters kijken maar rond.Dit heb ik gezegd dat en hun vroegen van wat gaat voor de plezier van jaydienne of die van mama. Ik heb gezegd die van mama want zij betaald de acceptgiro..Nou niks meer van gehoord.Ze gaat de zandbak niet in. Ps. zou gewoon zeggen als je het niet mee eens bent.
als een kind dorst heeft drinkt hij/zij ook wel water hoor dus je mag er best wel wat van zeggen. mijn dochter krijgt bij der boterham een tuitbeker roosvisee maar wil ze meer drinken dan is het gewoon water omdat ze van mijn tussendoor ook al een liga of iets dergelijks krijgt en vind het dan wel genoeg lekkers op een dag. dus gewoon zeggen dat je leiver hebt dat ze water geevn ofzo daar zullen ze echt niet raar van kijken hoor
Ik zou inderdaad aangeven dat je dit niet prettig vindt en vervolgens afspreken hoe je het in het vervolg wil hebben als je dochter dorst heeft. Als je verder dik tevreden bent zou ik er ook weer geen al te groot probleem van maken, we hebben het maar over een beetje drinken, er zijn ergere dingen vind ik.
Het kind had dorst! wat is er erg aan dat ze te drinken krijgt Waarom zou ze water moeten drinken. Jullie drinken toch ook meestal iets met een smaakje. Trouwens als ze de diksap nu al opdrinkt en daarnaast ook nog gewoon de fles dan lijkt het me geen goede vervanging voor de 4de fles.
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ze geen diksap mag. Tuurlijk mag ze van mij een beetje diksap maar ik wil niet dat ze een volle fles van 200 cc drinkt. Ze krijgt bij ons thuis af en toe een paar slokjes en niet tussen 2 flessen door nog 1 grote fles sap.
Sorry maar weet je niet dat water gezonder is dan welke vorm van sap ofzo? Ik vind dat een kind tuurlijk ook diksap mag,maar niet te vaak. Water daar is niks op tegen. Wij drinken ook iets met een smaakje maar wij zijn niet onder de 1 toch? Wel vind ik dat de diksap geen vervanging mag zijn voor een 4e fles.
Gewoon wat van zeggen hoor als je het liever niet hebt. Hier op het kdv geven ze dat niet zomaar tenzij het van tevoren met je is overlegd. Ik zou er niet zo blij mee zijn als ik achteraf dat soort dingen hoor.
Ze hadden zelfs roosvicee gegeven ipv diksap en nu weet ik eerlijk gezegd het verschil niet zo hoor. Maar ik geef dus een paar kleine slokjes. Water lust ze niet maar ik doe echt een mini drupje diksap erin en heeeeeel veeeeeel water. Ik wil niet dat ze nu al te zoete drankjes krijgt. En misschien hebben ze dat op de creche ook wel gedaan. Maar heb er vanochtend al wat van gezegd Heb zelf maar een klein flesje meegegeven van 90 cc en heb gezegd dat ze daar af en toe een slokje van mocht. En ik wil straks rond een uur of 15.00 een volle fles thee/diksap/water geven met een klein tussendoortje zoals soepstengel of rijstewafeltje en nu heeft ze die fles nog eens bovenop haar eigen 4 flessen gekregen. Dus vind dat eigenlijk wel wat teveel. Maar goed, het is al opgelost gelukkig
Goed opgelost zeg, zelf een fles "sap" meegeven! Ik vind het ook wel een lastige kwestie, want als ze echt dorst had... Weet zelf ook nog niet zo goed hoe ik met die dorst om moet gaan, water gaat er niet echt met smaak in...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Vandaag werd er gevraagd of Louise danoontjes mocht hebben. Ze wisten het niet en dus hebben ze het niet gegeven. Ik heb aangegeven dat ze dat best mag hebben dus werd het opgeschreven in haar schema. Zo hoort het ook vind ik.
Ik vind het helemaal niet vreemd dat ze een kind extra drinken geven. Zeker als ze daarna gewoon haar voeding nog dronk, is er toch niks aan de hand? Ik ben het er wel mee eens dat ze beter water hadden kunnen geven, maar daar hebben ze dan waarschijnlijk niet zo over nagedacht. En zo ongezond is roosvicee nou ook weer niet.