Advies gevraagd: bewegen en spiertraining om af te vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ga 42 kilo afvallen. Dan zit ik op een gezond gewicht zonder te mager te zijn. Dat is behoorlijk wat dus ik ben even zoet :D

Qua dieet ben ik vandaag weer begonnen met de ww, daar ben ik voor mijn zwangerschap al 12 kilo mee afgevallen en het werkt geweldig.

Wat beweging betreft kan ik nog wel wat advies gebruiken. Ik hou van sporten en bewegen, maar de sportschool is nu even onbetaalbaar me. Het moet dus echt met oefeningen die ik in het rondom het huis kan doen.
    Wat moet ik aan cardio en spieroefeningen doen, en hoe bouw ik op? Hardlopen wil ik graag maar mag nog niet, ben ik nog te zwaar voor. Wandelen en fietsen doe ik, maar is 6x per week 45 minuten wel genoeg?

Ik wil ook graag mijn buikspieren verstevigen (duh, heb 2 kinderen gedragen haha) maar welke oefeningen zijn goed?

Alle tips en adviezen zijn welkom!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind een sportschool ook te duur.

Wat ik doe is touwtje springen en roeien. Ook doe ik aan Yoga. Yoga is wel erg goed om mee te beginnen.

Je kunt vanalles vinden op you tube ter ondersteuning.

Maar als je niet mag hardlopen misschien mag je dan ook niet touwtje springen
    \

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Als je een trap in huis hebt kan je daar ook al veel mee! Op en neer op en neer...misschien een zumba lesje downloaden? Of dansen! Ik ga ook weer beginnen en moet 15 tot 20 kilo kwijt. Ik ga 1 tot 1,5 uur per dag naar de sportschool en een pittig dieet. Als ik dan 10 kilo kwijt ben ga ik naar ww voor een gezonde levensstijl.

4. Marieke1983

Ik heb geen trap, maar zumba is een heel goed idee!! Zou dat op youtube staan?
    Yoga us ook een goed idee, ook mentaal heel gezond. Tpuwrje springen mag idd niet.

5. Marieke1983

Ik heb zumba dvd's gevonden op mp voor maar 10 euro, dus dat gaat goedkomen :)

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    zoek het in kleine dingetjes, dansen met de kleine, veel wandelen, yoga voor de buikspieren..

maar respect hoor! heb nu nog een zwangerschapssmoes, maar hier moet ook flink wat af!:(

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zo te horen ben je al heel aardig op weg.
    6x 45 minuten is zeker wel genoeg, maar dan dan wel als je een beetje doorloopt/fietst.

Je kan mee doen met Nederland in beweging van de Avro
    Lijkt misschien een beetje flauw, maar ze werken wel op een rustige manier aan het hele lichaam (en het is gratis ;))
    Verder is voor je buik (maar ook voor de rest van je lijf) pilates heel goed (you tube staat er vol mee)

Succes ermee

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben zelf nu 20kg afgevallen, wil er nog graag ongeveer 5 af. Ik heb het gedaan volgens de Benfit methode, een verandering in eetgewoonten voor de rest van je leven en daarbij 3x per week sporten (hier wel sportschool).
    Ik vind eerlijk gezegd 6x per week 45 minuten wandelen/fietsen erg hoog gegrepen. Ga je dat voor altijd volhouden? Ook als het regent, hard waait, -15 is, sneeuwt?
    Daar moet je aan denken.
    Het afvallen is 1, het volhouden is 2.
    Kijk eens op Benfit.nl en pas je voeding aan, dat scheelt al heel veel. Ook 6x per dag eten is heeeel belangrijk, een streng dieet werkt op den duur averechts namelijk.
    Succes!

Deel Deze Pagina