Ik had al eerder een vraag over mijn ongi. Alweer dus....Sorry. Ik ben in mijn laatste ongi (vrijdagmiddag) pas op dag 36 ongi geworden. In de dagen ervoor (vanaf maandag) had ik steeds licht bloedverlies, terwijl ik dat nooit eerder gehad heb. Dat was dus al raar. Er werd mij geadviseerd om pas te rekenen als er echt rood bloed is. Dat was dus afgelopen vrijdag. Ik ben toen maar twee dagen echt heftig ongi geweest. Normaal ben ik altijd 7 dagen (ook sinds ik van de pil ben) ongi, waarvan 5 dagen heftig. Nu dus maar twee dagen heftig en maandag t/m vandaag (woensdag) heel licht 1 keer per dag. Normaal heb ik dus 1 dag licht, 5 dagen heftig en dan nog een dag licht (maar niet zo licht als de asfgelopen dagen). En nu dus 5 dagen licht, 2 dagen heftig en nu 3 dagen weer heel licht. Moet ik nu nog steeds rekenen vanaf het begin van de echt ongi op vrijdag? En is mijn cyclus dus gewoon 36 dagen? Ik weet het echt niet meer. Ik had mezelf net gerustgesteld toen ik vrijdag ongi werd zo van: "dat lichte bloedverlies ervoor is niet van belang" en nu is het allemaal nog raarder. Wie heeft advies of......weet ik veel.....
Ja, is wel een herkenbaar verhaal, moet ik zeggen. Mijn normale cyclus verloopt ook zoals hoe jij dat beschrijft. Eerst licht, dan paar dagen heftig. Alleen verlies ik daarna bruin en is alles weg. Een cyclus geleden (op 6 jan.) verloor ik eerst een dag bruin, toen 1 dag rood, en daarna alleen bruin/roze voor 4 dagen. Afgelopen ongi (5 feb.) verloor ik eerst heel veel roze slijm, en toen 2 dagen rood.. (heftig en pijnlijk) en toen werd het steeds lichter rood/roze. En toen weg. Heeft maar 4 dagen geduurd. Ik wist ook niet wat ik ervan moest denken, zeker niet van die van januari. Had maar 1 dagje gebloed!? Maar toen dacht ik, net als jou, omdat ik afgelopen ongi wel meer bloed verloor ten minste, alles wel goed moet zitten. Vrouwelijk lichaam is een ingewikkeld iets, er moet altijd wel wat bijgesteld worden. Het hoeft dus niks te betekenen. Gewoon afwachten hoe de volgende menstruatie verloopt?
Mijn menstruatie heeft afgelopen maand ook heel erg vreemd gedaan...Ik ben sinds ik met de pil gestopt ben redelijk regelmatig..28 a 29 dagen...Nu was ik 5 dagen overtijd en ook een x met alleen maar bruin verrlies..Denk dat het wel eens kan hoor..