Ik heb vroeger (oh wat word ik oud ) 3 beugels versleten. Een dubbeldekker een plaatje boven en slotjes. In de jaren is de boel toch weer scheef gaan staan. Sterker nog, nog schever dan het was voordat ik begon met beugelen. Mijn grootste probleem is mijn linker boven voortand. Deze is een beetje gedraaid en steekt een eind uit. Ik zit al tijden (lees jaren) te twijfelen om weer te gaan beugelen. Vandaag met de tandarts besproken en hij schrijft met alle liefde een verwijzing. Dan kan ik een afspraak maken bij een orthodontist om de mogelijkheden en eventuele kosten te bespreken. Mijn vraag is nu of er hier meiden zijn die ervaring hebben met beugelen op latere leeftijd.
Ik niet, maar een collega heeft 'n jaar of 3 'n beugel gehad en ze is er sinds kort van verlost. Het is echt de moeite waard geweest.
Ik heb er nu ook 1 en ben er volgend jaar vanaf maar resultaat die ik nu zie op korte tijd echt super! Tip: bij Menzis krijg je de beugel vergoed tot 1000 euro als Je de uitgebreide tandarts verzekering neemt.
Ik heb 2 jaar geleden ook een beugel gehad! Heb m een jaartje moeten dragen en kreeg een heel groot deel vergoed via de verzekering. Heb wel alleen een bovenbeugel gehad, omdat ik daar een spleetje tussen mijn voortanden had welke ik weg wilde hebben. Ik heb vroeger geen beugel gehad, dit was mijn eerste maar het is me alles meegevallen. Was er wel snel aan gewend eigenlijk en ben tevreden over het resultaat. Wellicht dat je ortho eerst kan uitleggen hoe lang je bijv. een beugel zou moeten en wat het kostenplaatje bedraagt. Dan kan je daarna altijd nog beslissen Dat hebben ze bij mij ook zo gedaan.
Klopt, maar dan kan je je nog beter bij PMA verzekeren (dat is menzis, maar dan collectief, en nog net iets goedkoper Zelfs, de papieren die je opgestuurd krijgt, staat gewoon Menzis op.. Maar het scheelt toch weer wat!) Ik heb 1 jaar een beugel gehad van het Damon systeem, dat is iets duurder volgens mij dan de normale blokjes beugel, maar werkt sneller. Bekijk de site van Damon maar eens, even googlen. Misschien zit er wel een ortho bij jou in de buurt die hier ook mee werkt. De brackets zijn ook een stuk kleiner dan de "normale" en je hebt niet van die ringen om je achterste kiezen. Meestal hoef je ook geen elastieken te dragen. Ik vond het ideaal!! Heb nu een spalkje boven en onder achter mijn tanden. En van die doorzichtige bitjes voor snachts. (terugdraaien wil ik nooooooit meer!!) Heb nu een prachtige mond vol tanden! Toen ik de beugel kreeg was ik 34, en heb echt nooit een gekke reactie gehad. Volgens mijn tandarts is het een sieraad voor je tanden, nou met die gedachten heb ik hem ook gedragen
Ik had geen verwijzing van tandarts nodig, gewoon zelf orthodontist gebeld. Geen moment spijt van gehad, heb anderhalf jaar blokjes beugel gehad.
Wat een positieve berichten allemaal. Vind het gewoon zo stom dat ik er zo lang mee heb gewacht . Afspraak maken kan inderdaad altijd... Verzekering zou ik moeten nakijken.
Klopt idd ik heb het via PMA vergeten te zeggen en hier ook de Damon systeem maar dit moest vanwege mijn nikkel allergie + dit geven ze in het algemeen aan volwassen mensen omdat dit minder opvalt en veel mooier uitziet. @ts: succes met zoeken ed. In begin is het gewoon raar als volwassenen maar eenmaal resultaat ben je er echt wel blij mee dat je het gedaan hebt
Ja, ikke! Op mijn elfde/twaalfde heb ik zo'n verschrikkelijke beugel gehad die boven en onder aan elkaar zat, voor 's nachts een buitenboordmotor. Wat de pest is, vroegâh adviseerden ze dus niet om bijv. een nachtbeugel te dragen of zo'n draadje achter je tanden te doen als alles uiteindelijk recht stond, maar tot je 28ste ofzo groeien je tanden naar voren (aldus de orthodontist) en dus gaat het bij zoveel mensen weer fout. Bij mij stonden mijn tanden dus ook nog schever dan ze voor ik ooit een beugel had gehad. Ik had als kind een spleetje tussen mijn voortanden, maar die gingen na mijn twintigste gewoon over elkaar heen groeien. Ik had geen zin om tot mijn tachtigste of weet ik hoe oud ik word, met zo'n konijnengebit rond te lopen, dus ben ik ook naar de orthodontist gegaan. Ik ben bij twee orthodontisten langs geweest voor een adviesgesprek, wel goed om te doen om te vergelijken. Ik heb voor de tweede gekozen, kreeg een slotjesbeugel (met bij mijn voortanden doorzichtige slotjes, valt dan niet zo op) en een plaatjesbeugel. Heb er geloof ik een maand of 7 mee rondgelopen en geen moment spijt van gehad. Achter mijn tanden is een draadje geplaatst, zodat ze goed op hun plaats blijven. Hij adviseerde dat in ieder geval de eerste 5 jaar zo te laten. Ik heb er wel bewust rekening mee gehouden met de keuze van de zorgverzekering, zodat ik toch een groot deel vergoed heb gekregen.
Ik heb er ook een! (ben 28).. Slotjes, zowel boven als onder.. Bij mij het reguliere systeem, omdat ik ook een kaakoperatie nodig heb (had vroeger een beugel moeten hebben om mijn terugliggende kaak te corrigeren, maar dan kon mijn moeder toentertijd niet betalen en mijn tandarts heeft verzuimt me met die reden door te sturen) Ik heb ook absoluut geen spijt van het feit datik nu de stap genomen heb. Heb hem nu ongeveer 1/2 jaar en zal in totaal (met operatie) waarschijnlijk zo'n twee jaar moeten beugelen.. Sterker nog, zelfs mijn vriend gaat nu aan de beugel..ik heb het eens nagevraagd bij de orthodontist..tegenwoordig lijkt het bestand meerderjarige patienten zo'n beetje evenredig, zo niet groter, dan jeugdige beugelaars.. Je krijgt er iets moois voor terug en als je ortho het nu fatsoenlijk aanpakt, heb je er de rest van je leven profijt van! Doen dus! Succes met je beslissing!
Yep, hier ook een beugel (ben 29) Ik heb wel een keramische (doorzichtige blokjes) maar heb er nu blauwe elastieken om Heb de beugel boven sinds febr en onder sinds mei maar het is echt al een wereld van verschil! Ook ik krijg 75 % vergoed van mijn zorgverzekering. Ik zie dat iemand al zei Menzis, maar let wel op dat menzis vanaf 2013 een JAAR wachttijd heeft voor orthodontie (ook voor kinderen) En menzis heeft 1000 euro. Ik zit nu bij dsw (ook een jaar wachttijd) maar bij hun zit er tot nu toe geen max. bedrag aan vast. Je kunt nu dadelijk aan het eind van het jaar weer overstappen, dus mocht je verzekering niets vergoeden kan het misschien nuttig zijn eens te kijken of er een andere verzekering wel wat vergoed!
Ik zou het gewoon doen! Wat ontzettend zonde dat ze zo gedraaid zijn en dat het effect van je eerdere beugel weg is. Laat na deze beugel dan wel spalkjes zetten! Ik heb zowel boven als onder een spalkje, meteen gekregen toen mijn beugel eruit ging. Heb begrepen dat dit niet standaard is, maar bij mij wilden ze echt niet dat ze terug gingen draaien. Ben er iig dankbaar voor, want na 14 jaar staan ze nog steeds keurig recht.
ik niet, maar mijn broer wel! 1 jaar met beugel gelopen en nu prachtige tanden!! Hij wilde als tiener nooit
hoi hoi, zeker even kijken of je bij een andere verzekering niet veel goedkoper uit bent. en let dan inderdaad even op de wachttijd wanneer je dan mag beugelen bij veel verzekeringen is dit 2 maanden. Verder heb je het systeem waarmee de ortho werkt niet echt voor het kiezen... maar ik zeg dus gewoon doen!!!
Ik heb boven en onder slotjes beugel en ben nu 30. Zat ook lang te twijfelen maar ben blij dat ik het gedaan heb
Heb dit topic even opgezocht, omdat ik eraan zit te denken om mn hoektand recht te laten zetten. Ik heb vroeger een beugel gehad en er is ook wel een draadje achter mijn tanden geplaatst, maar dit heeft weinig geholpen. Ik heb weer een lichte overbeet, maar dat stoort me niet zo. Maar 1 tand (naast mn voortand) is wel zichtbaar naar achter gaan staan en ook ietwat gedraaid lijkt het wel. Daar begin ik me steeds meer aan te ergeren en zou dat dus graag willen laten corrigeren. Nu heb ik zelf al op internet zitten kijken bij diverse verzekeringen, maar wordt er nog niet wijs uit. Ik zag inderdaad dat er bij oa Menzis en wachttijd van een jaar is. Zijn er ook nog (betaalbare) verzekeringen zonder of met een korte wachttijd?
Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Ik wil/moet een beugel ivm een hoektand die nog ergens zweeft in mijn gehemelte, ik heb daar nog een melktand zitten. Ik weet dat de kaakchirurg vergoed wordt ( die gaat er dan een kettinkje aanzetten en de melktand trekken uiteindelijk. Maar wel ingewikkeld al die verzekeringen...En of het nou zo heel veel geld opleverd om je er voor te verzekeren ben ik nog niet uit...met die wachttijden en zo.
Ja, ik stuit dus ook op die wachttijd. Ik zou het liefst gewoon per 1 januari overstappen en het dan zo snel mogelijk laten doen. Nu heb ik het idee dat er bij PMA verzekeringen (onderdeel van Menzis) geen wachttijd is voor orthodontie. Maar ik twijfel daar een beetje aan, omdat er bij Menzis zelf wel een wachttijd van een jaar is. Maar ik ga sowieso eens deze verzekering vergelijken met mn huidige, want heb het idee dat ik toch wel voordeliger uit zou zijn. En als dan ook nog een beugel vergoed zou worden zou dat erg fijn zijn natuurlijk. Van het weekend maar eens verder in verdiepen denk ik.
Om nu een nieuwe topic te openen zonde. Maar mijn vraagje. Binnen kort krijgt mijn zoon een beugel. Zelf heb ik er nooit een gehad. Mijn vraag is doet het pijn een beugel laten zetten. Hoe moet ik dat zien. Dat soort dingen. Trouwens hier dsw verzekerd en krijg als het goed is 75 procent vergoed. Ze schatte dat het z.n 2.500 euro gaat kosten. Nu heb ik gelukkig nog een verzekering van de gemeente er bij en die vergoeden tot 2000 per jaar er bij. Al met al als ik het zelf had moeten betalen was het een rib uit me lijf geweest maar ja voor je kind heb je het wel over haha.